Wpis z mikrobloga

Chciałbym stuningować mojego gravela Scott Speedster Gravel 30 o napęd szosowy, ale nie znam się na mechanice rowerowej i potrzebuję porady. Link do specyfikacji roweru: https://www.scott.pl/produkt/1175/8229/Rower-Speedster-Gravel-30

1. Czy da się do tego roweru założyć Ultegrę albo 105?
2. Sprawdzam ceny Ultegry i 105 i wychodzi na to, że różnica w cenie nie jest taka duża jak sądziłem. Z czego to wynika? Czy Ultegra r8000 nie będzie możliwa do serwisowania/naprawy ze względu na to, że Shimano już wypuściło r8100?
3. Czy jest sens czekać na nową 105? Pewnie wyjdzie w tym roku, ale obawiam się że może być to Di2, a nie chcę elektrycznego napędu.
4. O czymś pewnie zapomniałem, czy mógłby ktoś jeszcze zerknąć na listę komponentów - czego dodatkowo potrzebuję żeby wymienić osprzęt w garażowych warunkach?

Lista komponentów 105:
1. Klamkomanetka z hamulcem ST-R7020 prawa
1. Klamkomanetka z hamulcem ST-R7020 lewa
2. Przerzutka przednia FD-R7000
3. Korba FC-R7000
4. Support SM-BBR60 105 / Ultegra (potrzebuję tego?)
5. Przerzutka tylna RD-R7000
6. Kaseta (jaka?)
7. Łańcuch SLX CN-HG601 (na pewno ten?)
8. Linki
9. Płyn hamulcowy (jaki?)
10. Smar (jaki?)

Lista komponentów Ultegra:
1. Klamkomanetka z hamulcem ST-R78000 prawa
1. Klamkomanetka z hamulcem ST-R8000 lewa
2. Przerzutka przednia FD-R8000
3. Korba FC-R8000
4. Support SM-BBR60 105 / Ultegra (potrzebuję tego?)
5. Przerzutka tylna RD-R8000
6. Kaseta (jaka?)
7. Łańcuch CN-6600 (na pewno ten?)
8. Linki
9. Płyn hamulcowy (jaki?)
10. Smar (jaki?)

#szosa #rower
  • 23
  • Odpowiedz
@Poemat: Jak tak wstępnie patrzę, grupa r8100 kosztuje ponad 10k, a r8000 złoży się poniżej 5k. W przyszłości na pewno będę chciał Di2, ale jeszcze za mało jeżdzę. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 3
@bogol pytanko z ciekawości, czemu chcesz zmienić grxa na szosowy? Przerabiasz go ja szosę czy coś? Zawsze czytałem posty gdzie ja odwrót chcą zrobić :)
  • Odpowiedz
@Jabco: Bo więcej jeżdżę po szosie i denerwuje mnie duża różnica pomiędzy biegami. Gdybym mógł to wymieniłbym same zębatki z przodu, żeby była między nimi mniejsza różnica, ale ta przerzutka tego nie obsługuje. Kupiłem gravela, a nie szosę, bo zacząłem jeździć niedawno, gravel wydawał mi się bardziej uniwersalny i sam nie wiedziałem jak będzie wyglądało moje jeżdżenie. Pewnie w przyszłości spróbuję złożyć na tej 105/ultegrze drugi rower na szosowej ramie,
  • Odpowiedz
@bogol: a to nie lepiej kupić cały nowy rower? Wymiana całego osprzętu z hydraulika to dość znacznie koszty.
Zarówno 105 jak i Ultegra go grupy 11s. Jeśli chcesz możesz mieszać komponenty w zasadzie dowolnie.

Łańcuchy dowolne 11s. Płyn hamulcowy Shimano mineralny. Teoretycznie może być też Magura blood, płyn tektro, olej mineralny do hamulców innych producentow albo nawet olej LHM ;)
  • Odpowiedz
@bogol: 1. da się bez problemu
2. szczerze nie wiem :]
3. też mam obawy, że nowa 105 pójdzie drogą elektryki.
4. support może zostać ten co masz, kaseta wedle uznania, osobiście lubię 11-32, łańcuch ok, i jeszcze oponki najlepiej 28c Gator hardshell :]
jeśli chodzi o olej ja używam tego, chłopaki z serwisu na nim robią wszystkie rowery i naprawdę jest mega.
https://productinfo.shimano.com/#/com?cid=C-453&acid=C-499 tutaj masz jeszcze zestawienie kompatybilności shimano
Farmer_Joe - @bogol: 1. da się bez problemu 
2. szczerze nie wiem :]
3. też mam oba...

źródło: comment_1647418500YB7x3r6ZMrkxuI6pyArGYH.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Farmer_Joe: Dzięki, mam drugi zestaw kół już z oponkami cont gp5000
@bibsz: No ale karbonowa szosa ze 105 to jest koszt w okolicach 15k z tego co patrzyłem, a sam napęd dostane za 3x mniej
@AbaddonLincoln: Dzięki za tą listę, porównam sobie czego jeszcze mi brakuje
  • Odpowiedz
@bogol tak 105 będzie di2. Kopia ultegry 11rz di2 bo nowa Ultegra jest 12rz teraz i tylko di2.
A nie myślałeś o rival axs? Za 8k cała grupa wychodzi.
  • Odpowiedz
@4x80: Tzn. zostawić wszystko co mam i wymienić samą korbę na Tiagrę? Z tego co czytałem ta przerzutka nie przyjmuje innych rozmiarów niż 46-30, ale tak jak wspomniałem nie znam się na mechanice rowerowej. Jeśli da się tak zrobić to mogłoby rozwiązać mój problem
  • Odpowiedz
@SkwarSki: Patrzyłem na mechaniczne grupy od SRAMa i muszę przyznać że napędy fajnie wyglądają, mają dobre opinie, ale jednak nie przekonuje mnie double tap. AXS z tego co rozumiem to elektronika, a ja nie chcę elektroniki na tą chwilę
  • Odpowiedz
@bogol: Aż mi się nie chce wierzyć w kompatybilność tej przerzutki tylko z 46t, ale dużo taniej Cię wyjdzie zmiana samej kasety, korby i ewentualnie przedniej przerzutki.
  • Odpowiedz
Tzn. zostawić wszystko co mam i wymienić samą korbę na Tiagrę?


@bogol: Tak lub 11speed 105, r7000, r8000, fsa czy inne pasujące do suportu ewentualnie przemyśl wymianę suportu by zachować prawidłową chain line bo masz GRX a tam jest chyba szerzej.

Co do przedniej przerzutki to ją w
  • Odpowiedz
@kuraku: Biorę to stąd - na 3ciej stronie jest tabelka która mówi, że RX400 jest kompatybilne z korbą RX600-10, a ta korba ma tylko konfigurację 46-30T. Dodatkowo na stronie przerzutki, jest napisane "Top gear teeth 46T":

https://bike.shimano.com/content/dam/productsite/shimano-northamerica/pdf/GRX%20DOC%20CONSUMER.pdf
https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/grx-10-speed/FD-RX400.html
https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/grx-10-speed/FC-RX600-10.html
  • Odpowiedz
@4x80: Ale by powstała mieszanina komponentów - inni kolarze będą we mnie rzucali kamieniami za takie świętokradztwo ()
  • Odpowiedz
@bogol @AbaddonLincoln ja mam pytanie z innej beczki, mam też speedstera 30 gravel ale z 2021, z tego co patrzyłem to miejsca na opony jest tyle samo (dopiero w 2022 dali więcej miejsca na oponki).
Jakie największe opony zakładaliście? Słyszałem że 700x38C to max, jakie macie doświadczenie z tym?
  • Odpowiedz