Wpis z mikrobloga

Chciałbym stuningować mojego gravela Scott Speedster Gravel 30 o napęd szosowy, ale nie znam się na mechanice rowerowej i potrzebuję porady. Link do specyfikacji roweru: https://www.scott.pl/produkt/1175/8229/Rower-Speedster-Gravel-30

1. Czy da się do tego roweru założyć Ultegrę albo 105?
2. Sprawdzam ceny Ultegry i 105 i wychodzi na to, że różnica w cenie nie jest taka duża jak sądziłem. Z czego to wynika? Czy Ultegra r8000 nie będzie możliwa do serwisowania/naprawy ze względu na to, że Shimano już wypuściło r8100?
3. Czy jest sens czekać na nową 105? Pewnie wyjdzie w tym roku, ale obawiam się że może być to Di2, a nie chcę elektrycznego napędu.
4. O czymś pewnie zapomniałem, czy mógłby ktoś jeszcze zerknąć na listę komponentów - czego dodatkowo potrzebuję żeby wymienić osprzęt w garażowych warunkach?

Lista komponentów 105:
1. Klamkomanetka z hamulcem ST-R7020 prawa
1. Klamkomanetka z hamulcem ST-R7020 lewa
2. Przerzutka przednia FD-R7000
3. Korba FC-R7000
4. Support SM-BBR60 105 / Ultegra (potrzebuję tego?)
5. Przerzutka tylna RD-R7000
6. Kaseta (jaka?)
7. Łańcuch SLX CN-HG601 (na pewno ten?)
8. Linki
9. Płyn hamulcowy (jaki?)
10. Smar (jaki?)

Lista komponentów Ultegra:
1. Klamkomanetka z hamulcem ST-R78000 prawa
1. Klamkomanetka z hamulcem ST-R8000 lewa
2. Przerzutka przednia FD-R8000
3. Korba FC-R8000
4. Support SM-BBR60 105 / Ultegra (potrzebuję tego?)
5. Przerzutka tylna RD-R8000
6. Kaseta (jaka?)
7. Łańcuch CN-6600 (na pewno ten?)
8. Linki
9. Płyn hamulcowy (jaki?)
10. Smar (jaki?)

#szosa #rower
  • 23
  • Odpowiedz
@Poemat: Jak tak wstępnie patrzę, grupa r8100 kosztuje ponad 10k, a r8000 złoży się poniżej 5k. W przyszłości na pewno będę chciał Di2, ale jeszcze za mało jeżdzę. ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 3
@bogol pytanko z ciekawości, czemu chcesz zmienić grxa na szosowy? Przerabiasz go ja szosę czy coś? Zawsze czytałem posty gdzie ja odwrót chcą zrobić :)
  • Odpowiedz