Rzeszów bez bezpośredniego połączenia z Warszawą Koleją Dużych Prędkości
Po dogłębnych audytach przeprowadzonych w CPK (niestety utajnionych dla dobra społeczeństwa i samej spółki) przez profesjonalne światowe niezależne firmy konsultingowe kolei do Rzeszowa niestety nię będzie
Lama1 z- #
- #
- 321
- Odpowiedz
Komentarze (321)
najlepsze
@przeciwko78: Tylko, że nam niepotrzebna jest kolej 300km/h, spokojnie wystarczy nawet te 200km/h dla ruchu pasażerskiego. Na wschodzie Polski potrzebna jest przede wszystkim infrastruktura, zarówno do ruchu pasażerskiego ale przede wszystkim do transportu towarów.
Z kolei 300km/h w Polsce cieszy się chyba tylko Siemens.
@Mis_: no tak Rzeszów 200k mieszkańców, lublin/bydgoszcz 350, olsztyn 200, największe zadupia. Dalej ich wykluczajmy komunikacyjnie żeby byli zmuszeni uciekać z tych miast, a później dziwmy się, że polska jest podzielona na A i B jak jakiś ugabugastan gdzie tylko stolica się liczy.
@dsomgi00: tutaj? to jednak nie mieszkasz w Niemczech?
Istniejące odcinki torów kolejowych to zlikwidują?
Ciekawe na kogo głosował będzie Rzeszów? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie odwrotnie. Nie odwracajmy ciągu przyczynowo skutkowego.
A komentarze, że ksiądz zabrania są z d--y wzięte - nawet na Podkarpaciu jest pełno ludzi w wieku circa 30 lat, którzy mają w------e na kler (a młodszych co zrozumiałe, jest
Komentarz usunięty przez autora
Modernizacja linii kolejowej z podkrakowskiego Podłęża do Rzeszowa na większości odcinków zakończyła się w ubiegłym roku. PKP Polskie Linie Kolejowe umożliwiły poruszanie się pociągów z prędkością do 160 km/h – z wyjątkiem krótkich odcinków w obrębie Tarnowa i Sędziszowa Małopolskiego, gdzie prace torowe nadal trwają. Pomimo możliwości infrastrukturalnych, jedynym połączeniem kursującym z maksymalną możliwą prędkością 160 km/h jest jedna para Pendolino Rzeszów – Kraków – Gdynia.
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały i zrealizowały projekt z założeniem maksymalnej dopuszczalnej prędkości dla pociągów towarowych na poziomie 120 km/h, a pasażerskich 160 km/h. Inwestycja rozpoczęta w 2010 roku trwała (do momentu wprowadzenia 160 km/h) blisko siedem lat.
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/160kmh-z-krakowa-do-rzeszowa-niewykorzystane-przez-przewoznikow-82756.html
Brak miejsc na takie Warszawa Rzeszów i odwrotnie bo większość miejsc wykuje Warszawa Kraków i do Rzeszowa musisz jechać z przesiadką w Krakowie i czekaniu godzinę lub dwie. Ewentualnie przez Lublin
Ogólnie to połączenie Rzeszów Warszawa nie istnieje :(
@loduwa: co za bzdury, to wykup pierwszy miejsce to pojedziesz do Rzeszowa a krakusom braknie xD
To, że relacji jest za mało to jest problem całej Polski a nie tylko Rzeszowa, wynika z braku taboru i kanibalizacji IC przez za drogie Pendolino.