Wpis z mikrobloga

ze niby ludzie ktorzy walcza o odnawialne zrodla energii to agenci Rosji? przeciez to wlasnie odcina gaz


@gharman: co ty bredzisz? Przecież OZE trzeba stabilizować właśnie gazem, jeśli nie chce się atomu. A jej partia atomu nie chce.

ja jestem za oze i atomem, zieloni co sa przeciw atomowi sa po prostu niedoedukowani


Są doedukowani. Po prostu są doinwestowani ze wschodu. Rosja od dawna wspierała takich niemieckich zielonych.
@skitarii: niektórzy doedukowani są sceptyczni co do atomu w Polsce. Żeby był bezpieczny i tani, musi być masowy i robiony inaczej niż dotychczas. Wiem że atomistykę mamy dobrą, ale reaktor Maria to taki trochę jeden malutki rodzynek i masa sprzętu jest „zdobyczna”.
Teraz wyobraźmy sobie jakich ludzi partyjniacy wepchnęliby do „flagowej” inwestycji…
niektórzy doedukowani są sceptyczni co do atomu w Polsce. Żeby był bezpieczny i tani, musi być masowy i robiony inaczej niż dotychczas.


@fukken: brednie. Taki jaki jest na całym świecie już jest wystarczająco bezpieczny i tani jeśli chcemy norm klimatycznych przestrzegać.

Teraz wyobraźmy sobie jakich ludzi partyjniacy wepchnęliby do „flagowej” inwestycji…


Tak, tak, powtarzaj wykopowe debilizmy. Musisz mieć jakichś gwóźdź wbity w mózg jeśli myślisz, że jakakolwiek partia będzie swoich pociotków
@skitarii: Chciałbym żeby tak rzeczywiście było, zbudowanie ubersystemu z samych oze i gazu to też raczej nie jest zadanie na miarę naszych „narodowych czempionów”. Jeśli Europa przeprosi się teraz z atomem to może zobaczymy EJ w Polsce za życia.
@gharman: wyjasnij mi to nie doedukowanie.

Wytlumacz mi jakie wymagania musi spelnic elektrownia atomowa tak zeby byla oplacalna ekonomicznie? Z jaka moca musi dzialac i jak dlugo (ile dekad)

Bo wedlug moich informacji elektrownia atomowa zwraca sie po plus minus 40 latach. Dzis moze ciut szybciej ze wzgledu na wyzsze ceny energii.