Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #bmw

Mirki może ktoś doradzi, planuje kupić sobie samochód i jakoś tak po wielogodzinnym przeglądaniu ogłoszeń, jazdach próbnych i po ustaleniu budżetu wstępnie padło na BMW 4 Gran Coupe, 420i rocznik 17-18 w M pakiecie, przebiegi w zależności 60-100k. Moje pytanie czy warto ładować się w to auto? Podobno BMW po 2015 zmieniło silniki na b48 i nie sypią się jak poprzednie. Może ktoś się zna i coś napiszę więcej? Dotychczas jeździłem Japońcami, od 8 lat latam Qashqaiem 1.6 benzyna , nigdy nie miałem z autem żadnych problemów i chciałbym kolejne auto również mało awaryjne, ale też zachciało mi się odrobinę luksusu i większej mocy :D
  • 9
Podobno BMW po 2015 zmieniło silniki na b48 i nie sypią się jak poprzednie


@andrzej-giczan: Zmieniło, ale tylko w wersji EU, w USA N20 był jeszcze oferowany na początku 2017 z tego co pamiętam. Z N20 największym problemem były wadliwe ślizgi, które pękając powodowały przedwczesne rozciągnięcie łańcucha rozrządu. To nie było tak, że one się jakoś sypały. Profilaktycznie się robiło tylko rozrząd w okolicach 100 tys. km przebiegu. Oprócz tego kultura
Zastrzegam, że nie liczyłem ale sprawdziłbym czy koszty w perspektywie np. 3 lat nie przekroczą kosztów leasingu/najmu nowego 320i. Wiem, ze porównujemy trochę gruszki do jabłek ale nowe G20 równie dobrze wyglada, ma zdecydowanie ładniejsze i przestronniejsze wnętrze, lepsze wyciszenie i przewidywalny koszt eksploatacji.
@reakwon: @Gelenda: @bruhh: w sumie to o nowym nie myślałem , ale sprawdzę i policzę czy mnie na to stać. Jeśli nowa seria 3 nie będzie wychodzić dużo drożej to faktycznie lepiej brać nowy i mieć spokój. Co do wyglądu obydwie budy mi się podobają, a wnętrze nowej 3 jest mega. Dzięki chłopaki
@andrzej-giczan: pamiętaj aby brać automat (chociaż pewnie już nie ma w konfiguratorze manuali) skrzynie ZF 8hp robią robotę. Nie bierz nagłośnienia bo w każdej konfiguracji brzmi jak gówno, lepiej sobie we własnym zakresie kupić zestaw do auta za 3-5k niż dopłacać 25k ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W połowie 2021 roku myślałem o analogicznych samochodach i wówczas 320i mpakiet (biedny) z ubezpieczeniem o serwisem wychodził w najmie za ok. 2k netto. W perspektywie 3 lat mamy 72k netto. Załóżmy, że kupisz za 150k brutto, sprzedasz za 3 lata za 110k. Dołóżmy do tego serwis 6k w 3 lata + 10k na opony i pogwarancyjne naprawy. Do tego ubezpieczenie 10k w 3 lata. Jak to złożyć to wychodzi 66k a