@PDCCH: No Paanie ale nawet najlepszym elektrykiem musiałbyś zrobić min 3 przerwy na ładowanie i jechać 100km/h bo wtedy zużywają najmniej prądu. ( ͡°͜ʖ͡°)
@PDCCH: Ehh pamiętam jak zrobiłem taką trasę na jednym tankowaniu ze spalaniem 5,5l/100km ( ͡°͜ʖ͡°) Teraz mam benzynę i muszę tankować co 600 km ( ͡°ʖ̯͡°)
@szuineg: no tak nie do konca, chyba ze ma instalacje offgrid albo falownik hybrdowy tyle ze wiekszosc zaklada zwykly ongrid i potem jest kwik pradu z sieci ni ma słonce jest a w domu pradu ni ma :)
Bjorn robi 1000km trasy elektrykami w 10h, więc 1100km w 11h też da radę. Czy taniej, nie wiem.
@abraca: Kto to Bjorn? Ciekaw jestem jak to rozplanowuje: z jaką prędkością jedzie i ile ładowań / ile czasu na ładowanie. Coś mi się nie spina uzyskanie średniej 100km/h "brutto"
@PDCCH: Taki facet, co za różnica. Jedzie około 120, ilość ładowań masz na wykresie (4-6), zwykle ładuje 15minut. To jest brutto, od wyjazdu, przez parkowanie przy ładowarkach, ładowanie, powrót na trasę, aż do uzyskania 1000km wg GPSa.
@szuineg: z drugiej strony można robić spirytus z roślin, albo gaz drzewny i zasilać tym jakiegoś ruskiego uaza. A elektryk kilka(naście) lat po apokalipsie będzie miał zasięg porównywalny do roweru.
@abraca: OK, wykres dodany później. Interesujące. Widać przy odpowiednim planowaniu oraz dostępności ładowarek to zaczyna być możliwe. Ale niektóre nie mają podanych ilości ładowań, a przecież nie ma szans aby np taki Nissan Leaf przeleciał 1000km bez ładowanai ( ͡°͜ʖ͡°)
@PDCCH: żaden elektryk nie przejedzie tyle bez ładowania. To są wyniki w idealnych warunkach a trzeba wziąć pod uwagę ze wraz ilością tych aut kolejki do stacji ładowania będą coraz większe.
@PDCCH: Pewnie od jakiegoś czasu notuje to na wykresie. Wszysktie przejazdy są do znalezienia na youtubie, jeśli chcesz 2minuty spędzić na przewijaniu filmiku z leafem i liczeniem postojów to się da.
Widać przy odpowiednim planowaniu oraz dostępności ładowarek to zaczyna być
wraz ilością tych aut kolejki do stacji ładowania będą coraz większe.
@kogi: Dokładnie. Pamiętam wycieczki autem z LPG "na zachód" na początku lat 2000. W Niemczech stacji gazowych było niewiele i przy każdej kolejka aut na PL blachach do tankowania. Później Niemcy znacznie rozwinęli swoją sieć stacji LPG a i popyt chyba nieco zmalał. Postawić same ładowarki na parkingach to też nie jest wielki problem. Problem natomiast pojawia się jak
Da się to dość łatwo przerobić, w przypadku apokalipsy przepisy nie będą już istotne. @szuineg: Oczywiście każdy montuje swoje panele samodzielnie, przeczytał instrukcję falownika i potrafi samodzielnie wykonać taką przeróbkę w momencie gdy nie ma neta ( ͡°͜ʖ͡°)
@europa: jeżeli w kolejce czeka więcej niż jedno auto... nagle czas wymiany wydłuża się kilkukrotnie. Musieliby zacząć robić stacje, w których na raz może wymieniać baterię kilka aut.
Druga sprawa... słabą taktyką wydaje się trzymanie tylu batteri w magazynie energii tychże stacji, podczas gdy brakuje baterii, by produkować kolejne auta. Firma zarobiła by więcej, gdyby wszystkie te baterie włożyła do innych aut i je sprzedała.
Trzecia sprawa. Taka konstrukcja uniemożliwia "Structural Battery Pack", która swoją konstrukcja niweluje potrzebę "drugiego dna", gdyż po prostu bateria jest podłogą/dnem. W ten sposób można zaoszczędzić setki kilogramów. Natomiast oszczędzając te setki kilogramów... auto będzie miało większy zasięg przez samo odjęcie masy... albo jeszcze większy, jeżeli uzupeni się te kilogramy dodatkowymi
#motoryzacja #tesla #samochody #ekologia #ue #heheszki
Teraz mam benzynę i muszę tankować co 600 km ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@abraca: Kto to Bjorn? Ciekaw jestem jak to rozplanowuje: z jaką prędkością jedzie i ile ładowań / ile czasu na ładowanie. Coś mi się nie spina uzyskanie średniej 100km/h "brutto"
@PDCCH: Pewnie od jakiegoś czasu notuje to na wykresie. Wszysktie przejazdy są do znalezienia na youtubie, jeśli chcesz 2minuty spędzić na przewijaniu filmiku z leafem i liczeniem postojów to się da.
@kogi: Dokładnie. Pamiętam wycieczki autem z LPG "na zachód" na początku lat 2000. W Niemczech stacji gazowych było niewiele i przy każdej kolejka aut na PL blachach do tankowania. Później Niemcy znacznie rozwinęli swoją sieć stacji LPG a i popyt chyba nieco zmalał.
Postawić same ładowarki na parkingach to też nie jest wielki problem. Problem natomiast pojawia się jak
Da się to dość łatwo przerobić, w przypadku apokalipsy przepisy nie będą już istotne.
@szuineg: Oczywiście każdy montuje swoje panele samodzielnie, przeczytał instrukcję falownika i potrafi samodzielnie wykonać taką przeróbkę w momencie gdy nie ma neta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Druga sprawa... słabą taktyką wydaje się trzymanie tylu batteri w magazynie energii tychże stacji, podczas gdy brakuje baterii, by produkować kolejne auta. Firma zarobiła by więcej, gdyby wszystkie te baterie włożyła do innych aut i je sprzedała.
Trzecia sprawa. Taka konstrukcja uniemożliwia "Structural Battery Pack", która swoją konstrukcja niweluje potrzebę "drugiego dna", gdyż po prostu bateria jest podłogą/dnem. W ten sposób można zaoszczędzić setki kilogramów. Natomiast oszczędzając te setki kilogramów... auto będzie miało większy zasięg przez samo odjęcie masy... albo jeszcze większy, jeżeli uzupeni się te kilogramy dodatkowymi