Wpis z mikrobloga

@lapovsky: Ale z wyposażeniem czy sama bryła domu? Bo jak bryła to nie ma problemu, jak już jednak w decor chcesz się pobawić, tooo paaanieee. To nie łatwo. ;)
  • Odpowiedz
@Grubas: Bryła ale ze szczegółami pokoje, schody, potem wrzucę tam jakieś darmowe modele mebli z asetów.

@chrominancja: Właśnie unity trochę tak, w blenderze się nigdy nie bawiłem, był chyba kiedyś podobny prostszy program do modelowania ale zapomniałem nazwy :c
  • Odpowiedz
@lapovsky: No to tak naprawdę tyle ile nauczyć się obsługi Blendera, bo zrobienie modelu domu z prostych bloczków nie pownno zając Ci więcej niż godzinkę, jak ogarniasz podstawy programu.
  • Odpowiedz
@lapovsky:
Przerzucić łatwo, w Blenderze eksportujesz jako .fbx, w Unity przeciągasz i gotowe.

Wymodelować w Blenderze dom z wnętrzem jeśli nie miało się z nim styczności to wg mnie dość trudne, bo Blender nie jest intuicyjny dla nowego użytkownika. Jeżeli chcesz się go nauczyć to dobre ćwiczenie.

Jeżeli nie chcesz się uczyć Blendera to może wystarczy ci
  • Odpowiedz
@lapovsky: @wesoly_grabarz: Do takiego uproszczonego modelu (gdzie szafę sobie wymodelujesz, regały, fotele) to ProBuilder w Unity może wystarczyć. Jak nie - uModeler jest też fajnym narzędzie, w które warto zainwestować trochę grosza. Ja działam na uModelerze ponad rok i można zrobić naprawdę potężne rzeczy bardzo łatwo. O wiele łatwiej niż w Blenderze.
  • Odpowiedz
@lapovsky: Ja kiedyś zrobiłem coś takiego korzystając ze Sweet Home 3D (darmowy) - ma opcję eksportu w formacie OBJ. Na pewno są jakieś filmiki i artykuły jak poszukasz:
Sweet Home 3D Unity
Czyli tworzysz dom w SH3D (dość prosty w obsłudze, zwłaszcza po obejrzeniu jakiegoś tutoriala), eksportujesz jako OBJ, importujesz w Unity i dodajesz tylko jakieś collidery (najprościej chyba mesh collidery) - żeby nie przenikać przez ściany i np. jakiś
  • Odpowiedz