Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
TL:DR jestem lekarzem pracującym na SORach. Dodatki i podziały na szpitale covidowe powinny zostać natychmiastowo zlikwidowane.

Nieważne kim jestem i gdzie pracuje. Nie interesuj się. Odwal się. Tyle słowem wstępu.

Przez lata swojej aktywności zawodowej obserwowałem patologie szpitalnych realiów, ten wpis to tylko czubek góry lodowej, esencja ostatnich dwóch lat. Zastanawiam się nad utworzeniem felietonu na temat moich obserwacji, bo moja pozycja mi na to pozwala. Zastanów się czy czytać dalej. Możesz dzisiaj gorzej spać.

W obliczu covida widziałem jak ludzie umierają tylko z powodu podziałów szpitali na covidowe i niecovidowe.
-Nie masz covida? Sorry. Twój najbliższy szpital i kilka w okolicy leczy covida;
Transport - karetka, jak swoje odczekasz. Cenny czas mija.

-Twój dziadek w stanie ciężkim potrzebuje pilnej operacji? Żaden szpital w okolicy go nie przyjmie, bo wszystkie OIOMy (na który dziadek musi trafić po operacji) są covidowe, mimo że mają wolne miejsca. Nie zapewnią adekwatnej opieki. Szukam dalej, aż wybija ostatnia godzina pacjenta.

Inni idą na skróty. Pacjent ma zapalenie płuc, ale nie ma covida w teście. No to cyk, wysyłamy na dowolny oddział niecovidowy, najczęściej chirurgię. Tak. Na chirurgię. Bo tam mają wolne miejsca i zawsze się wpisze, że pacjent ma hehe bóle brzucha w zapaleniu płuc i niech się martwią, coś tam postekają ale stare chirurgiczne dziadki nigdy nie odmówią przyjęcia ze strachu przed potencjalnymi konsekwencjami i sprawami sądowymi tuż przed emeryturą. Uważasz, że tacy pacjenci otrzymują tam adekwatną pomoc?

To nie są numery PESEL, to nie są odosobnione historie, to nie są jakieś postacie w tle. To są ludzie tacy jak Ty i ja. Każdy z nich ma takie same prawo do zdrowia.