Wpis z mikrobloga

@mchmjszk: chyba po prostu jest popyt na samochody i motocykle / inflacja w pandemii wywalilo ceny w górę, bo ludzie kupowali nowe samochody i motocykle, a cena juz nie spadnie, niestety ;)
@Afera_zbozowa: Nie tylko Polacy, w całej Europie ceny #!$%@?ło w kosmos. Jest popyt, ale leży podaż, dlatego ceny używanych pojazdów szybują.
A czy ktoś to kupuje? Jeżeli dziadki wystawiają moto po takiej a nie innej cenie, to znaczy, że jest na nie parcie i w takich pieniądzach ;). Pomijając już sam fakt, że ceny motocykli z czasem nie spadają tak, jak ceny samochodów.
@d3stabilizacjon: Nie ma sprzedawać poniżej ceny jeżeli coś dołożył ale trochę to chore, ze motocykl z 2006 był tańszy jak miał 10 lat niż teraz jak ma 16

@kipowrot: Noo tez pewnie ze 2 tysiące zarobię na swoim ale nie cieszy mnie to bo większe pojemności o wiele lepiej trzymają cenę :D

@apee: Krajowe to w ogóle ceny kosmiczne i znikają w kilka dni nawet zima, a w te
@Crea: ale bzdury - tak samo przy samochodach jak i motocyklach. Nigdy w historii samochody i motocykle nie były tak niezawodne i trwałe. Tylko błagam, nie wyjeżdżaj mi z olejem w moście W123. Dzisiaj większość diesli przejeździ bez problemu odpowiedniki z lat 80. i 90. Przy motocyklach nawet 125ccm chłodzone powietrzem zrobi 100kkm i nie jest to jakimś wyczynem. To takie same głupoty, jakie wygadywano w latach 90., potem 00. i
Dzisiaj większość diesli przejeździ bez problemu odpowiedniki z lat 80.


@MisPalkis: xD człowieku, obecne silniki diesla są wykończane osprzętem, który często łapie awarie. Zaczynając od najstarszego EGR, następnie DPF. Awarie pomp CR i ich zaworów.

125ccm i 100 000km przebiegu bez remontu w 4T, no to chciałbym poznać właściciela, który tyle tym zrobi i z ręką na sercu powie, że nie robił jeszcze remontu. Olejaki w okolicach 60-80kkm potrafią mieć problemy,
@0w202122: Sam brałem ten model, w podobnej cenie pod uwagę.

Nowego za 35 000 mi jednak trochę szkoda, tym bardziej, ze nadal mam dużo do nauki jeżeli chodzi o wchodzenie w zakręty itd. + na ten sezon już bym go nie dostał.

Jak bym miał brać używek za ponad 25 to już lepiej dołożyć do nowego, a w przedziale 10-20 są właśnie takie motocykle jak sv, Fazer czy gsr.
Oczywiście, są
@xspeditor: Tak, w trasie. Mało kto głośno mówi o problemie chłodzenia II cylindra, te silniki na spotach i w korkach dostają najgorszy łomot i się zacierają. Większość mechaników motocyklowych zna tę przypadłość.
@Crea: miałem takie Varadero za gówniarza, zrobiłem nim 15kkm w 2 lata. Ten silnik miał częściej pełne otwarcie gazu niż TVP mówi o winie tuska xD

I absolutnie nic się z nim nie działo, sprzedałem przy 70kkm

Głównym problemem była policja, bo miałem kategorię A1 i policjanci mówili że ten silnik jest większy niż 125ccm.
Na szczęście Honda pomiędzy cylindrami wybiła pojemność ;)
@MisPalkis: transity i T4 bez żadnych awarii robiły 300 tys km a do 700 bez wymiany silnika się prawie każdy dokulał. Prowadziłem T4 które miało 650 tys km i woziliśmy ludzi Transitem co miał podobne przebiegi silniki bez turbo.
@MisPalkis: Dowodzi tego że NIEKTÓRE stare busy potrafiły bez większego brania oleju dojechać do 700 tys km. Już nie mam styczności z busami ale tylko słyszałem od gościa który wozi ludzi pomiędzy dużymi Polskimi miastami a Danią/Holandią że silnik zazwyczaj pada nie zależnie od busa przy około 350tys km.
Jedno jest pewne oni tam ostro cisną te busy a silniki to chyba głównie 1,6 czy 1,8 na turbinie albo dwóch.
Przy motocyklach nawet 125ccm chłodzone powietrzem zrobi 100kkm i nie jest to jakimś wyczynem


@MisPalkis: JEST TO ABSOLUTNIE NIE DO ZROBIENIA dla 70-80% jednocylindrowych bez nicasilu 125.
Tak samo jak motocykle o 1 cylindrze bez nicasilu o pojemności 400-800 nie robią więcej niż 80tys km gdyż zaczynają żreć tyle oleju że strach bierze.
@afromort: A sam robiłeś serwis czy u mechanika?
Bo w trojmiescie ceny mechaników tez grubo #!$%@?, sam ogarniam podstawowe rzeczy jak wymiana płynów, żarówek i bieżąca konserwacja ale z resztą musiałbym udać się do specjalisty
@mchmjszk: To mój pierwszy motocykl, więc znalazłem gościa, który się zajmuje oględzinami etc., pomógł ocenić moto, okazało się, że moto 25k przebiegu, fabryczne opony, więcej stał niż jeździł, cena 7700 bardzo okazjonalna, więc pierwszy moto, który oglądaliśmy od razu wziąłem. Gość też serwisuje motocykle, więc zostawiłem go u niego i zrobiliśmy gruntowny remont, więc faktycznie koszty poszły w górę, ale moto też widać, że wcześniej serwisu nie miał. No i nowe
@afromort: Wiadomo, ale przy 25k taki duży seriws to trochę niepokojące, w aktualnym mam 18, sam zrobiłem 15 i jedynie coroczna wymiana oleju, filtrów i konserwacja

Jaki to motocykl?
@mchmjszk: Wiesz, biorąc pod uwagę to, że motocykl zastaliśmy na fabrycznych oponach to tak, trochę było wątpliwości czy go brać. Na moment sprowadzenia miał niby 23k przebiegu (to czy importer nie kręcił licznika, trudno powiedzieć), a od rejestacji w Polsce w 2017 r. przejechał niecałe 1000 km, ale biorąc pod uwagę zużycie niektórych elementów jak jakieś tam uszczelki to mechanik powiedział, że jest duże prawdopodobieństwo, że przebieg jest realny. Praca silnika
@mchmjszk: Z tego co wiem to najlepsze okazje nie trafiają nawet na olx/allegro/otomoto. Ja sam swój motocykl znalazłem na forum GSR na FB ogłaszając się. Znalazłem gościa, który jeszcze nie wystawił swojego ogłoszenia, ale z uwagi na sprawy rodzinne (żona w ciąży) musiał się pozbyć moto etc. Polecam Ci ten sposób. A jeśli chodzi o handlarzy to z Twoich okolic mi polecano zawsze motosprint, nawet gdzieś znajdziesz na vikop dyskusję, w
@mchmjszk: polecam Ci grupy FB i szukanie okazji, na pewno się jakaś znajdzie. Ale jak mówi klasyk: tanio to już było ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sam muszę przyznać, że swoim GSR jeszcze nigdy nie jeździłem i już mi trudno wytrzymać tę zimę
@afromort: Jeszcze 52 dni do wiosny :D

Problem w tym, ze nie szukam konkretnego modelu, biorę pod uwagę kilka.
Chciałbym fazera s2 z absem( chyba ty takiego wcześniej szukałeś) gsr, zwykłego fazera z owiewkami, sv itp.

Co się trafi w moim budżecie, w dobrym stanie, i przejdzie oględziny u mechanika to kupię.

Jeszcze w zeszłym roku, byłem oglądać kilka motocykli i sam śmietnik, dla tego teraz ograniczam poszukiwania do 100km bo
@mchmjszk: Tak, miałem niemalże identyczny zakres poszukiwań, ale bez fazera z owiewkami. Jeszcze w głowie miałem horneta.
Co do 100km to zgadzam się, bez sensu jeździć po Polsce. Ja swój znalazłem 30km od siebie