Rowerzyści na ten moment powinni mieć zakaz poruszania się po drogach publicznych dopóki nie zostaną spełnione następujące warunki:
1. Obowiązek posiadania tablicy rejestracyjnej Nie chciałbym znaleźć się w sytuacji kiedy rowerzysta wymusza na mnie pierwszeństwo bądź uszkadza mój pojazd. Bez tablic rejestracyjnych na rowerze nie jestem w stanie wskazać sprawcy wypadku.
2. Obowiązek posiadania OC/AC W przypadku uszkodzenia pojazdu chciałbym mieć możliwość jego naprawy z ubezpieczenia rowerzysty.
3. Obowiązkowe przeglądy co rok Jeżeli samochód musi mieć zrobiony przegląd co rok, dlaczego rower nie powinien mieć? Sprawdzenie hamulców, układu napędowego, elektroniki (w przypadku kiedy rower jest elektryczny)
4. Obowiązkowa karta rowerowa z egzaminem Przed samym egzaminem powinien być obowiązek zapisania się na kurs jazdy rowerem - 30 godzin teorii i 30 godzin lekcji praktycznych.
5. W przypadku używania "przyczepki" obowiązkowy egzamin na kategorię E Tutaj chyba nie trzeba za wiele tłumaczyć.
6. Posiadanie obowiązkowego wyposażenia Rowerzysta musi posiadać przy sobie sprawną gaśnicę (co najmniej typu BC) oraz trójkąt ostrzegawczy.
Od momentu popularyzacji rowerów w dużych miastach drogi są coraz bardziej niebezpieczne. Jest coraz więcej piratów drogowych (jakbym zjechał z drogi na chodnik, żeby skrócić sobie drogę, jako kierowca samochodu, mandat dostałbym szybciej niż inpost dostarczył paczkę) i boję się o swoje bezpieczeństwo. Bez spełnienia powyższych warunków rowerzysta powinien mieć tylko i wyłącznie możliwość poruszania się po ścieżce rowerowej bądź "holowania" roweru na chodniku.
@miazdzacyorangutan: Zapomniałeś jeszcze, że powinni się zatrzymywać przed każdym samochodem i z szacunkiem ściągać czapkę z głowy (albo obowiązkowy kask) bądź całować kierowcę w sygnet
@janek_: gdzie tutaj jest bait? na ulicy jest pełno rowerów które ledwo co jadą w linii prostej, rowerzyści jeżdżą jak chcą - już miałem pare sytuacji, gdzie rowerzysta podpierdał się o mój samochód w trakcie jazdy
@sargento takie coś jest karane mandatem to czy jest egzekwowane przez policje to inna sprawa ale prawo w tym kierunku istnieje.
@miazdzacyorangutan: Nierealne. Masa starszych rowerzystów z małych wsi i miasteczek, jeżdżących na Ukrainach rodem z PRL. Kto ich zmusi do opłat kilkukrotnie przewyższających wartość roweru? :)
z resztą, co z blokowaniem chodników przez rowerzystów? przypinają te zasrane rowery do każdego możliwego ogrodzenia jakby traktowali to jak hobby przez co momentami przejść się nie da.
@miazdzacyorangutan: Ad1: piesi też mogą spowodować wypadek i uciec z miejsca, też mają mieć rejestracje? Ad2: tak samo jak punkt 1 - pieszy też może uszkodzić samochód, też ma mieć oc żeby wyjść z domu? Ad3: a tu akurat jestem za. Jak czasem widzę w jakim stanie ludzie mają rowery którymi poruszają się po drogach to aż mi żal tych rowerów... Ad4: A tu w sumie też jestem za. Jeżeli ktoś
@miazdzacyorangutan: ale wiesz typie, że ludzie jeżdżący na rowerach nie mają żadnego interesu w "wymuszaniu" i "uszkadzaniu" innych pojazdów, bo ich rowery są więcej warte niż większość gówno wypierdzianych aut po niemcu sprzed 20 lat jeżdżących po drogach? xD
to samo tyczy się przeglądów - ludzie robią przeglądy rowerów częściej niż ci się wydaje xD
@Im_from_alaska: ile rowerzystów ma rowery warte więcej niż 10k? 1/3 rowerów w polsce kosztuje mniej niż 600 złotych. 12% rowerów kosztuje więcej niż 3000 złotych.
nieco nowsze dane - 55% rowerzystów ma rower o wartości do 2 tyś. zł, 23% ma roweru za ok. 3 tyś zł, 8% o wartości ok 4 tyś. 14% rowerzystów ma rower o wartości ponad 5000 zł.
1. Obowiązek posiadania tablicy rejestracyjnej
Nie chciałbym znaleźć się w sytuacji kiedy rowerzysta wymusza na mnie pierwszeństwo bądź uszkadza mój pojazd. Bez tablic rejestracyjnych na rowerze nie jestem w stanie wskazać sprawcy wypadku.
2. Obowiązek posiadania OC/AC
W przypadku uszkodzenia pojazdu chciałbym mieć możliwość jego naprawy z ubezpieczenia rowerzysty.
3. Obowiązkowe przeglądy co rok
Jeżeli samochód musi mieć zrobiony przegląd co rok, dlaczego rower nie powinien mieć? Sprawdzenie hamulców, układu napędowego, elektroniki (w przypadku kiedy rower jest elektryczny)
4. Obowiązkowa karta rowerowa z egzaminem
Przed samym egzaminem powinien być obowiązek zapisania się na kurs jazdy rowerem - 30 godzin teorii i 30 godzin lekcji praktycznych.
5. W przypadku używania "przyczepki" obowiązkowy egzamin na kategorię E
Tutaj chyba nie trzeba za wiele tłumaczyć.
6. Posiadanie obowiązkowego wyposażenia
Rowerzysta musi posiadać przy sobie sprawną gaśnicę (co najmniej typu BC) oraz trójkąt ostrzegawczy.
Od momentu popularyzacji rowerów w dużych miastach drogi są coraz bardziej niebezpieczne. Jest coraz więcej piratów drogowych (jakbym zjechał z drogi na chodnik, żeby skrócić sobie drogę, jako kierowca samochodu, mandat dostałbym szybciej niż inpost dostarczył paczkę) i boję się o swoje bezpieczeństwo. Bez spełnienia powyższych warunków rowerzysta powinien mieć tylko i wyłącznie możliwość poruszania się po ścieżce rowerowej bądź "holowania" roweru na chodniku.
#motoryzacja #rower #prawo #prawojazdy
@miazdzacyorangutan: przecież jeździcie, parkujecie, rozjeżdżacie pieszych szrotami na chodnikach.
Low quality bait jak cholera
@sargento
takie coś jest karane mandatem to czy jest egzekwowane przez policje to inna sprawa ale prawo w tym kierunku istnieje.
@Cyfranek
low quality bait
źródło: comment_1642883802fu7f8Wq4FYrquizEBgLWSG.jpg
Pobierz@miazdzacyorangutan: Ale tylko w przypadku ciągnięcia przyczepki o DMC powyżej 750 kilogramów ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sargento
z resztą, co z blokowaniem chodników przez rowerzystów? przypinają te zasrane rowery do każdego możliwego ogrodzenia jakby traktowali to jak hobby przez co momentami przejść się nie da.
Ad1: piesi też mogą spowodować wypadek i uciec z miejsca, też mają mieć rejestracje?
Ad2: tak samo jak punkt 1 - pieszy też może uszkodzić samochód, też ma mieć oc żeby wyjść z domu?
Ad3: a tu akurat jestem za. Jak czasem widzę w jakim stanie ludzie mają rowery którymi poruszają się po drogach to aż mi żal tych rowerów...
Ad4: A tu w sumie też jestem za. Jeżeli ktoś
to samo tyczy się przeglądów - ludzie robią przeglądy rowerów częściej niż ci się wydaje xD
ad 1. & ad 2. - mówimy tylko o korzystaniu z dróg
ad 6. W przypadku rowerów elektrycznych - bateria. ale zgadzam się co do reszty.
Kompletna głupota.
Co z badaniami psychotechnicznymi dla rowerzystów?
na samym wykopie jest masa ludzi z drogimi rowerami. już nie mówię o tym co się dzieje w dużych miastach
Instytut badawczy IPC, dane z 2013 roku.
nieco nowsze dane - 55% rowerzystów ma rower o wartości do 2 tyś. zł, 23% ma roweru za ok. 3 tyś zł, 8% o wartości ok 4 tyś. 14% rowerzystów ma rower o wartości ponad 5000 zł.
https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26039279,pokochalismy-jednoslady-juz-co-czwarty-polak-wybiera-rower.html
Wykop nie to nie cały kraj.
@miazdzacyorangutan: Tyś tyś tyś