Wpis z mikrobloga

@Wakacje_na_Trisolaris: Na pierwszy ogień co mi przychodzi do głowy, to że konstruujesz z geometrii optykę sparentowaną do kamery. Wpasowywałoby się w "tricky", a późniejsze renderowanie tego w "nieefektywne" :) Ale tak na szybko to nawet nie mam pojęcia, czy to jest osiągalne przez stworzenie odpowiednich shaderów dla soczewek. Wygląda ciekawie.
@Wakacje_na_Trisolaris: Interesujący sposób na naukę jak działa optyka w obiektywie i jak przez niego przechodzi światło. :)

Bokeh, to faktycznie fizyczna przesłona w tej konstrukcji, czy jednak jakiś trick na poziomie shaderów?

To teraz kolejne wyzwanie: aberracja chromatyczna. Pewnie najwygodniej na poziomie shadera soczewki. Rozbicie składowych RGB i wykonanie na nich minimalnie różnych operacji.
Bokeh, to faktycznie fizyczna przesłona w tej konstrukcji, czy jednak jakiś trick na poziomie shaderów?


@VGT: bokeh działa na zasadzie półprzeźroczystego shaderu na obiekcie przed kamerą. Klasyczny sposób w cycles.

To teraz kolejne wyzwanie: aberracja chromatyczna. Pewnie najwygodniej na poziomie shadera soczewki. Rozbicie składowych RGB i wykonanie na nich minimalnie różnych operacji.


@VGT: bardzo dobrze kombinujesz. Dokładnie tak się da zrobić :) Mam cały zestaw różnych bitmap które imitują bokeh.
WakacjenaTrisolaris - > Bokeh, to faktycznie fizyczna przesłona w tej konstrukcji, cz...

źródło: comment_1642854940pXVmYlXVgGWb2CvkuVZciz.jpg

Pobierz