@karski: średnie wynagrodzenie za 3/O: 3500 EUR * 6 msc * 4 zł = 84 000 zł. Żeby móc założyć rodzinę to przyjmijmy, że drugie tyle siedzisz w domu, tak więc 84 000 zł zarabiasz w rok. Oczywiście im więcej będziesz pracował tym więcej teoretycznie zarobisz ale mniej tego życia będziesz miał. Do tego jeżeli jesteś Polakiem, a rezydencję podatkową (ośrodek życiowy) masz w innym kraju (nie posiadając obywatelstwa takiego
@magnuss: no walnąłeś się o 12 tys zł, bo podałeś zarobki w euro. Rozpatrujesz jeden scenariusz. Ja nie mam rodziny, nie płacę w kraju dochodowego, wydaję na minimum potrzebne do życia, więc na chwilę obecną jestem w dobrym położeniu. Inflacja w nas uderzy, jeżeli złotówka będzie sztucznie pompowana, tu się akurat zgodzę, bo kurs 4.6 przy tym co się dzieje, to jakieś nieporozumienie. C/O można zostać w wieku 30 lat,
@karski: @karski: rozpatruje scenariusz normalnej rodziny :) normalnego pracownika. Oczywiście nikt.nikomu nie broni pracować na statku 11 MSC w roku ale takich ludzi (białych) spotkać raczej trudno stąd moje założenie. Sorry za rozbieżność w wynagrodzeniu nie do końca śledzę wartość złotego.
@ngfdfgdfg: Ten z papajem w avatarze samo gęste ci napisał. Tylko tam na te godziny pracy weź poprawkę, bo nie będziesz pracował 200h, a raczej 300h w miesiącu xD
@magnuss: no wiadomo ze wszyscy jednej stawki nie dostaja, te $150 to raczej takie dolne widelki dla 3o, ale ogolnie rzecz ujmujac zarobki chyba lepsze niz na innych jednostkach ze wzgledu na to ze odpowiadasz za kilka tysiecy osob?
Żałuję, że takich informacji nie przeczytałem, gdy zaczynałem studia w 2011
Zaczynałeś w tym samym roku co ja i faktycznie był to chyba najgorszy okres żeby zacząć te studia, bo jak przyszedł czas na szukanie praktyk to była lipa niesamowita i ciężko było się zahaczyć w lepszej
@r4do5: studentów na mechanice jest zwyczajnie mniej i mniejsza jest konkurencja o praktyki, więc łatwiej z reguły wystartować. No i kursy, ja na offshore co chwilę coś muszę robić, a motorki w sumie bosiet i heja.
@Tamilos: zależy od typu statku. Ja regularnie zwiedzam miasta portowe. Wyjątkiem są jakieś zadupia.
Warto iść studiować nawigację morską ?
Według mnie nie. Według mnie AM'ka to strata czasu. Osobiście żałuję akademii morskiej. Gdyby pytanie brzmiało czy warto iść na morze moja odpowiedź brzmiała by 'tak' o ile liczysz się z poświęceniami na jakie będziesz musiał
@newerty: Mnie się zdaje że im droższy ladunek przewozisz tym więcej zarobisz . Dlatego słabo płacą w PZM gdzie wozisz węgiel i zboże, więcej na pasażerach, potem kontenery, LPG chyba na równi z crude oil a najwyżej LNG
@Tamilos: ale ja o zarobkach nic nie pisałem. Pisałem o zwiedzaniu miast portowych. Pływając na AHTSie w portach praktycznie nic nie robimy więc zwiedzać można praktycznie każde miasto w którym się stoi.
A widzę tylko że zapomniałem zawołać @ngfdfgdfg odpowiadając na jego pytania xD No cóż błędy się zdarzają. Byłem wczoraj już zmęczony ( ͡°͜ʖ͡°)
@ngfdfgdfg: Idz lepiej na mechanike. Za nawigatora DPO na offszorach tez cos tam zarobisz. 200-600€ dniowki za 2/o wiec rozstrzal jest duzy. Co jest kluczem? - znajomosci (wyrabiane ze stazem) - inwestowanie w siebie - szczescie
@bartek555: miało tam być 300, ale minął czas na edycję @kilo_wody_pod_stopa: wpis stary, ale racja, miało być 300h nie 200, bo nikt nie pracuje ledwo 7h dziennie na statku
Prawdziwe wrocławianki z krwi i kości już spakowały walizy i spier.doliły do Karpacza bo tam nie ma problemu z dostępnością sojowego latte i nie śmierdzi. Z żadnego innego miasta nie ma tylu memów co ze stolicy dolnego śląska.
Łatwo po tym znaleźć pracę ? #pracbaza #pracanamorzu #statki #marynarz
@magnuss: albo nie trzeba ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Zaczynałeś w tym samym roku co ja i faktycznie był to chyba najgorszy okres żeby zacząć te studia, bo jak przyszedł czas na szukanie praktyk to była lipa niesamowita i ciężko było się zahaczyć w lepszej
@Cykcyk1235: no nie wiem, zawsze jedna strona mówi, że druga ma łatwiej (wśród malkontentów).
No i kursy, ja na offshore co chwilę coś muszę robić, a motorki w sumie bosiet i heja.
@Tamilos: zależy od typu statku. Ja regularnie zwiedzam miasta portowe. Wyjątkiem są jakieś zadupia.
Według mnie nie. Według mnie AM'ka to strata czasu. Osobiście żałuję akademii morskiej. Gdyby pytanie brzmiało czy warto iść na morze moja odpowiedź brzmiała by 'tak' o ile liczysz się z poświęceniami na jakie będziesz musiał
A widzę tylko że zapomniałem zawołać @ngfdfgdfg odpowiadając na jego pytania xD No cóż błędy się zdarzają. Byłem wczoraj już zmęczony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- znajomosci (wyrabiane ze stazem)
- inwestowanie w siebie
- szczescie
@kilo_wody_pod_stopa: wpis stary, ale racja, miało być 300h nie 200, bo nikt nie pracuje ledwo 7h dziennie na statku