Wpis z mikrobloga

@karski: średnie wynagrodzenie za 3/O: 3500 EUR * 6 msc * 4 zł = 84 000 zł. Żeby móc założyć rodzinę to przyjmijmy, że drugie tyle siedzisz w domu, tak więc 84 000 zł zarabiasz w rok. Oczywiście im więcej będziesz pracował tym więcej teoretycznie zarobisz ale mniej tego życia będziesz miał. Do tego jeżeli jesteś Polakiem, a rezydencję podatkową (ośrodek życiowy) masz w innym kraju (nie posiadając obywatelstwa takiego
  • Odpowiedz
@magnuss: no walnąłeś się o 12 tys zł, bo podałeś zarobki w euro. Rozpatrujesz jeden scenariusz. Ja nie mam rodziny, nie płacę w kraju dochodowego, wydaję na minimum potrzebne do życia, więc na chwilę obecną jestem w dobrym położeniu. Inflacja w nas uderzy, jeżeli złotówka będzie sztucznie pompowana, tu się akurat zgodzę, bo kurs 4.6 przy tym co się dzieje, to jakieś nieporozumienie. C/O można zostać w wieku 30 lat,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@karski: @karski: rozpatruje scenariusz normalnej rodziny :) normalnego pracownika. Oczywiście nikt.nikomu nie broni pracować na statku 11 MSC w roku ale takich ludzi (białych) spotkać raczej trudno stąd moje założenie. Sorry za rozbieżność w wynagrodzeniu nie do końca śledzę wartość złotego.
  • Odpowiedz
@magnuss: no wiadomo ze wszyscy jednej stawki nie dostaja, te $150 to raczej takie dolne widelki dla 3o, ale ogolnie rzecz ujmujac zarobki chyba lepsze niz na innych jednostkach ze wzgledu na to ze odpowiadasz za kilka tysiecy osob?
  • Odpowiedz
@r4do5:

Żałuję, że takich informacji nie przeczytałem, gdy zaczynałem studia w 2011


Zaczynałeś w tym samym roku co ja i faktycznie był to chyba najgorszy okres żeby zacząć te studia, bo jak przyszedł czas na szukanie praktyk to była lipa niesamowita i ciężko było się zahaczyć w lepszej
  • Odpowiedz
@r4do5: studentów na mechanice jest zwyczajnie mniej i mniejsza jest konkurencja o praktyki, więc łatwiej z reguły wystartować.
No i kursy, ja na offshore co chwilę coś muszę robić, a motorki w sumie bosiet i heja.
  • Odpowiedz
zapomnij bo w porcie nie ma na to czasu.


@Tamilos: zależy od typu statku. Ja regularnie zwiedzam miasta portowe. Wyjątkiem są jakieś zadupia.

Warto iść studiować nawigację morską ?

Według mnie nie. Według mnie AM'ka to strata czasu. Osobiście żałuję akademii morskiej. Gdyby pytanie brzmiało czy warto iść na morze moja odpowiedź brzmiała by 'tak' o ile liczysz się z poświęceniami na jakie będziesz musiał
  • Odpowiedz
@newerty: Mnie się zdaje że im droższy ladunek przewozisz tym więcej zarobisz . Dlatego słabo płacą w PZM gdzie wozisz węgiel i zboże, więcej na pasażerach, potem kontenery, LPG chyba na równi z crude oil a najwyżej LNG
  • Odpowiedz
@Tamilos: ale ja o zarobkach nic nie pisałem. Pisałem o zwiedzaniu miast portowych. Pływając na AHTSie w portach praktycznie nic nie robimy więc zwiedzać można praktycznie każde miasto w którym się stoi.

A widzę tylko że zapomniałem zawołać @ngfdfgdfg odpowiadając na jego pytania xD No cóż błędy się zdarzają. Byłem wczoraj już zmęczony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@ngfdfgdfg: Idz lepiej na mechanike. Za nawigatora DPO na offszorach tez cos tam zarobisz. 200-600€ dniowki za 2/o wiec rozstrzal jest duzy. Co jest kluczem?
- znajomosci (wyrabiane ze stazem)
- inwestowanie w siebie
- szczescie
  • Odpowiedz