Wpis z mikrobloga

Mikro pomocy z motoryzacja.

Pacjent audi A6 C7 2014 2.0 TDI

Co się dzieje.

Auto na 5/6 biegu przy gwałtownym przyspieszaniu zaczyna drżeć - nie zawsze a czasami w ogóle.

Co było robione u trzech różnych mechaników.

Nr1. Diagnoza przegub wewnętrzny z prawej strony.

Cena z usługą 650 zł - nie pomogło.
Odstawiłem na poprawkę stwierdzili że nie potrafią naprawić .

Nr2.

Nie potrafił równie zdiagnozować problemu ale stwierdził że wachacze są wybite więc je wymienił.

Usługa z materiałem 850 zł.

Znajomy handlarz zasugerował że to winna opon więc cyk oponneo i nowe opony wielosezonowe 1500 zł

Nie pomogło.

Nr3

Fajny konkretny gościu lecz również mówił że ciężka jest diagnoza. Mówił że najtańszym rozwiązaniem będzie wymiana dwóch pół osi które sam zamówiłem koszt 1000 zł plus 200 zł wymiana.

Objawy trochę się zmniejszyły ale ciągle czuć przy przyspieszaniu że samochód nie chodzi tak jak powinien. Mówił żebym udał się na sprawdzenie wtrysków. Jeżeli to nie pomoże mówił że trzeba będzie rozbierać silnik i szukać przyczyny. Mówił że kiedyś miał taki nieszablonowy przypadek że korbowód był lekko wykrzywiony i samochód też wpadał w dziwne wibracje.

Dopóki koszt teoretycznych napraw wyniósł mnie 4200 zł i tak naprawdę trochę się polepszyło ale nie rozwiązało problemu w 100% bo wiem jak ten samochód prowadził się wcześniej.

Co wy o tym wszystkim myślicie??

#motoryzacja #audi #pieniadze
  • 17
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Wykop24h: 1. Automat czy manual?
2. Napęd na 4 buty?
3. Robiony jakiś chip czy coś?
4. Felgi w 100% nie mają bicia?
5. Koła w 100% leżą idealnie na piaście? Nie ma bicia góra dół? Masz dystanse? Koła oem czy Aftermarket?
6. W jakim zakresie obrotów to się dzieje?
@Wykop24h: mam podobny problem tylko samochód drży między 1.5-2 tys powyżej jest ok i na luzie podnosiłem na kanale koła dodawałem gazu a mechanik patrzył i mechanizm różnicowy tam gdzie wchodzi przegub wewnętrzny
@PanKracy582 cztery sztuki, napęd na przód.
Łatwo Ci mówić skoro u nas w okolicy dzwoniłem do wszystkich mechaników i prawie każdy mówił że półosi a inni nie wiedzieli o co chodzi w ogóle a jeździło się mało komfortowo więc nie nie miałem wyjścia.

@_kapsel dwu mas siła rzeczy musi być dobry skoro na biegach 1/2/3/4 możesz cisnąć do odcinki i nic.

@bruhh 1. Manual.
2. Napęd na przód
3. Czip - nie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Wykop24h: czyli mówisz że tylko na tym jednym biegu to występuje? Ciężko to napisać ale może też skrzynia jebla i na tych zębatkach rezonuje i przenosi to na auto.
@bruhh pierwsza diagnoza jaką miałem od znajomego który pracuje w serwisie kilkaset kilometrów odemnie właśnie mówił że to na 100% skrzynia biegów. Tylko wiadomo że regeneracja skrzyni to są duże koszty więc zacząłem od tych tańszych rzeczy które w rzeczywistości urosły do dużej sumy. Tylko z drugiej strony też teraz rozbierać skrzynie i wysłać do naprawy?
@Wykop24h: Po taniości możesz samemu wtryski wyczyścić jeśli nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi, bo i tak dobrze jest przeczyścić raz na jakiś czas.
cztery sztuki, napęd na przód.


@Wykop24h:
nie mogłeś przełożyć przodu na tył, nie mogłeś założyć zimówek/letnich?

Łatwo Ci mówić skoro u nas w okolicy dzwoniłem do wszystkich mechaników i prawie każdy mówił że półosi a inni nie wiedzieli o co chodzi w ogóle a jeździło się mało komfortowo więc nie nie miałem wyjścia.

są mechanicy gdzieś dalej, a tak to wydałeś kupę forsy i nic się nie zmieniło :)

ja bym
@Wykop24h: z tych co znam chyba najlepszym strzałem będzie PowerPerformance w Legionowie pod W-wa. Mają terminy na styczeń - wiem bo czekam ze swoim X5.
Specjalizują się w VAGach i mają bardzo dobrze obcykaną diagnostykę komputerową, więc jeśli Twój kejs jest związany z pracą silnika, ukł. Paliwowego i innych podzespołów monitorowanych przez elektronikę to szybko dojdą do sedna.

Sam możesz też porobić trochę analizy - protestować występowanie objawów przy różnych prędkościach
@Wykop24h: Wiesz, tutaj idąc logicznie z diagnozą przy takich objawach zostaje w sumie tylko i wyłącznie skrzynia.
To kiedy występuje mniej/bardziej może np. brać się od temperatury oleju w niej.
Niedawno ojciec miał w A6 C7 3.0TDI z manualem przypadek gdzie tylko i wyłącznie po ostrzejszej trasie (minimum 150-200km) sprzęgło zaczynało szarpać przy ruszaniu autem i zmienianiu 1-2. Pomogła wymiana kompletnego sprzęgła + dwumasy + śrub (bo są aluminiowe...) które to