Wpis z mikrobloga

piszę sobie prostą gierkę typu kółko i krzyżyk w c++ (w konsoli windows) i zrobiłem sobie menu pomocy możliwe do wywołania zarówno z menu głównego jak i z gry. to menu będzie można wywołać w każdym miejscu gry. i teraz pytanie mam takie, jak zrobić, żeby po wyjściu z tego menu powrócić do tego momentu gry, w którym się je wywołało?
#programowanie #pytanie #cpp #cplusplus
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@yungdupa: No to już zależy od tego jak masz napisany swój kod ;) Spróbuj wykombinować w jaki sposób zapisać dane z poszczególnych pól planszy - może struktura albo tablica dwuwymiarowa? Mając już tego typu obiekt przekaź go do funkcji rysującej planszę i po temacie.
  • Odpowiedz
@yungdupa: zrób menu jako screen overlay jak gra czeka na twój ruch to i tak będzie czekać dalej. Jak chcesz na tip top zapauzuj pętlę gry. Nie ma sensu bawić się w jakieś zapisy zwłaszcza do pliku. Duże gry też nie zapisują jak naciśniesz Esc.
  • Odpowiedz
jak to zrobić?


@yungdupa: bardzo zależy w czym konkretnie piszesz czy w gołym winapi czy w jakiejś bibliotece. Ogólna idea jest taka że nad polem gry wyświetlasz kolejną warstwę którą jest menu. Masz jakąś flagę żeby kontrola szła do menu a nie do samej gry, reszta bardzo zależy.
  • Odpowiedz
@yungdupa: to masz funkcję która rysuje aktualny stan planszy. I masz funkcję która rysuje menu. Kasujesz ekran, rysujesz menu, kasujesz ekran, rysujesz planszę. Jak szukasz inspiracji jak kasować fragmenty ekranu, przesuwać obiekty itp to jest masę bibliotek choćby modna ostatnio na reddicie https://github.com/s9w/oof Możesz się zainspirować i napisać coś swojego i z łatwością znajdziesz kilkanaście podobnych. Jak musisz trzymać się uznanych to ncurses.
  • Odpowiedz
@yungdupa: no ta którą sobie napisałeś ;) z logiki wynika taka a nie inna architektura, przynajmniej dla mnie. Wtedy mogę mieć x stanów w programie i dodawać z czasem nowe bez robienia większego przemeblowania w kodzie.
  • Odpowiedz