ostatnio miałem okazję po raz pierwszy założyć na łeb oculus rift'a. jestem pod ogromnym wrażeniem, już prosta zabawa na samouczku daje dużo frajdy i powoduje, że człowiek mówi "wow!". chociaż przed vr jeszcze duże pole do rozwoju tej technologii, to pomysł zuckerberga nie jest wcale taki zły. meta może być kolejnym kamieniem milowym w it i ogólnie w naszym życiu codziennym. możliwość tworzenia serwera np. z jakimś biurem z customowym projektem graficznym i zebranie tam ludzi do wspólnego opracowania jakiegoś projektu, a wszystko to w vr, rozbudza moją wyobraźnię. a to przecież tylko jedna z wielu możliwości, które ogranicza tylko ludzka wyobraźnia. wirtualne podróżowanie, granie, zawody sportowe, czaty, praca jako taka, wirtualny koncert na żywo naszego ulubionego zespołu siedząc na kanapie w domu - to znów tylko kilka przykładów, które jako pierwsze przychodzą mi do głowy. wg mnie połączenie social media i vr to strzał w dziesiątkę. ludzkość co jakiś czas potrzebuje czegoś nowego, ponieważ obecne technologie mogą sprawiać wrażenie, że stoimy w miejscu (fb, ig, yt, twitter, tiktok... co dalej?), choć de facto tak oczywiście nie jest. ale w świecie, w którym przyszło nam żyć ważne zmiany odbywają się lub będą odbywać częściej.
wizja, w której w pociągu lub autobusie zamiast pochylonych nad smartfonem głów będziemy widzieć ludzi z założonymi okularami do vr nie jest imho taka abstrakcyjna, a wręcz bardzo prawdopodobna. machanie palcami po ekranie smartfona będzie archaizmem. kiedy? ciężko przewidzieć. na pewno vr i smartfony będą funkcjonować równolegle zanim vr wyprze smartfony. żywię przekonanie, że będzie to rewolucja podobna do tej jak komputer osobisty czy telefon komórkowy.
jak każdy wynalazek i rewolucja technologiczna również vr będzie miała swoje negatywne strony. jakie? np. coraz większe dysfunkcje społeczne, (jeszcze większe) problemy w odnalezieniu się w prawdziwej rzeczywistości spowodowane uzależnieniem od vr, a takich nie będzie brakować, ponieważ będzie to technologia bardzo uzależniająca dla jednostek socjopatycznych, aspołecznych które w vr odnajdą swój nowy świat, podobnie jak dziś są to gry komputerowe, muzyka itd.
problemy w odnalezieniu się w prawdziwej rzeczywistości spowodowane uzależnieniem od vr
@presburger: szczerze, jak VR pokaże co potrafi faktycznie za 5-15 lat (ciężko mi się zdecydować jaki horyzont czasowy jest najbardziej prawdopodobny) to śmiem twierdzić, że nie będziemy już mówili o jakiejś "prawdziwej" rzeczywistości, tylko o dwóch równoległych, z których żadna nie będzie mniej prawdziwa - może tylko o tyle, że w tej niecyfrowej będziemy załatwiać potrzeby fizjologiczne.
@presburger: polecam ksiazki #scifi gamedec(polskiego autora, o detektywie rozwiazujacym problemy swiata vr i oczywiscie player one(ale nie film, chociaz byl taki sobie). Swoja droga najszybsze wykorzystanie vr widze w telekonferencjach, pracy zdalnej, zeby tylko pole widzenia bylo troche wieksze
@presburger: Żeby taki scenariusz się ziścił potrzebne są dość istotne przełomy w konstrukcji samych gogli VR:
* miniaturyzacja - tak długo jak gogle będą większe od zwykłych okularów nie będą w stanie zagrozić smartfonom. Oczywiście, najlepiej by było gdyby można je było sobie np. wszczepić w oko ale takich nowinek raczej nikt z nas nie doczeka,
* bateria - obecnie bateria w Quest 2 trzyma jakieś 2-3h grania a to o
polecam ksiazki #scifi gamedec(polskiego autora, o detektywie rozwiazujacym problemy swiata vr i oczywiscie player one(ale nie film, chociaz byl taki sobie)
wizja, w której w pociągu lub autobusie zamiast pochylonych nad smartfonem głów będziemy widzieć ludzi z założonymi okularami do vr nie jest imho taka abstrakcyjna, a wręcz bardzo prawdopodobna. machanie palcami po ekranie smartfona będzie archaizmem. kiedy? ciężko przewidzieć. na pewno vr i smartfony będą funkcjonować równolegle zanim vr wyprze smartfony. żywię przekonanie, że będzie to rewolucja podobna do tej jak komputer osobisty czy telefon komórkowy.
jak każdy wynalazek i rewolucja technologiczna również vr będzie miała swoje negatywne strony. jakie? np. coraz większe dysfunkcje społeczne, (jeszcze większe) problemy w odnalezieniu się w prawdziwej rzeczywistości spowodowane uzależnieniem od vr, a takich nie będzie brakować, ponieważ będzie to technologia bardzo uzależniająca dla jednostek socjopatycznych, aspołecznych które w vr odnajdą swój nowy świat, podobnie jak dziś są to gry komputerowe, muzyka itd.
a co wy sądzicie o meta? zapraszam do dyskusji.
#facebook #meta #oculus #technologie #metaverse #komputery #futurologia
@presburger: szczerze, jak VR pokaże co potrafi faktycznie za 5-15 lat (ciężko mi się zdecydować jaki horyzont czasowy jest najbardziej prawdopodobny) to śmiem twierdzić, że nie będziemy już mówili o jakiejś "prawdziwej" rzeczywistości, tylko o dwóch równoległych, z których żadna nie będzie mniej prawdziwa - może tylko o tyle, że w tej niecyfrowej będziemy załatwiać potrzeby fizjologiczne.
Nauka, praca, rozrywka,
* miniaturyzacja - tak długo jak gogle będą większe od zwykłych okularów nie będą w stanie zagrozić smartfonom. Oczywiście, najlepiej by było gdyby można je było sobie np. wszczepić w oko ale takich nowinek raczej nikt z nas nie doczeka,
* bateria - obecnie bateria w Quest 2 trzyma jakieś 2-3h grania a to o
@Zbieracz_kapiszonuf: dzięki. Będzie co czytać (✌ ゚ ∀ ゚)☞