Wpis z mikrobloga

Prośba o pomoc, za konkretną instrukcję zapłacę od razu blikiem na telefon / przelewem ;)

Z dniem 1 września rozpocząłem działaność. Co prawda klientów zamierzam obsługiwac od grudnia, ale wolałem zdobyć trochę wprawy, by w styczniu nie skończyło się tym, że kompletnie nie będę wiedział co mam robić z fakturami i innymi papierami. Wyczytałem też, ze można skorzystać z opcji nie płacenia ZUSu w ogóle przez pierwsze 6 miesięcy oraz (od znajomej) z Małego ZUSu przez 2 lata. Proszę o pomoc, a nie o komentarz czy zrobiłem coś źle czy dobrze (oczywiście mile widziany jeśli dostanę pomoc).

#tldr Nie mogę wysyłać rozliczeń ZUS PUE ponieważ prawdopodobnie podałem zły kod ubezpieczenia i ulga w płaceniu ZUSu nie ma do mnie zastosowania.

Do rzeczy. Zarejestrowałem działność i myślałem, że ta opcja z brakiem ZUSu jest od razu aktywna, tym bardziej, że wspominał o niej formularz rejestracji. Jako "zielonka" nie miałem większego pojęcia jak działa ten cały ZUS PUE i liczylem na to, że będę dostawał jakieś informacje czy powiadomienia, że coś jest nie tak. Tak więc 25 października dostałem pierwsze info, że nie wpłynęło rozliczenie za wrzesień. Na stronie zusu w aplikacji ePłatnik próbowałem stworzyć i wysłać rozliczenie. Okazało się, że nie ma mnie (jako ubezpieczonego) w systemie. Dodałem się i dołączyłem siebie do rozliczenia. Wyskoczyły błędy krytyczne, że data jest nieprawidłowa. Napisałem w tej sprawie do ZUSu, ale odpowiedzi nie dostałem do dziś. 3 listopada chciałem rozliczyć się za październik. Też się to nie udało (jak się później dowiedziałem, dlatego że nie wysłałem oświadczenia za wrzesień). Udało mi się porozmawiać z księgową, która co prawda tym się nie zajmuje, ale ma jakąś tam wiedzę na ten temat i stwierdziła, że da się to odkręcić i to bez problemu. W skrócie kazała mi zmienic swój kod ubezpieczenia, usunąć siebie z listy ubezpieczonych, dodać się ponownie i wtedy wysłać rozliczenia. Kod zmieniłem, podpisałem elektronicznie i dołączyłem do rozliczeń zmienione dane ubezpieczonego, ale nadal wyskakują błędy związane z datą. Kiedy wejdę w swoje dae to kod ubezpieczenia się w ogóle nie zmienił Nie mam pojęcia co mam zrobić. Wydaje mi się, że jeśli pojadę z tym do siedziby ZUSu to nie będą oni chcieli iść na rękę i powiedzą że owszem, można to zmienić, ale to co już przeszło muszę zapłacić w pełnym wymiarze. Jutro mam podejść do biura księgowego w tej sprawie, ale też obawiam się że policzą jak za prezydenta.

Będę widzięczny za pomoc, szczególnie w wiadomości prywatnej.

#zus #podatki #ksiegowosc #urzadskarbowy
  • 4
@Madridista98: I weź sobie księgowego który się tym zajmuje, za co Ty jej/mu płacisz? Jak ma Ci tak pomagać jak do tej pory to lepiej zrezygnuj zupełnie i weź sobie sam program, ja używam Infakt <-znizka Z tego typu programem ogarnianie ZUS to połowa roboty, a jak już zainwestujesz 20h w zgłebienie całej wiedzy to wszystko zajmuje 15 minut na miesiąc
@zibizz1: W aplikacji online ZUS w zakładce "Ubezpieczony" - "Ubezpieczenia i płatnicy" mam informację o dacie 1-09-2021 i tyule ubezpieczenia 0110. Próbowałem zmienić ten kod za pomocą zakładki "ePłatnik" - "Obsługa ubezpieczonego" poprzez korektę danych, ale przy próbie werfyikacji pojawia się błąd.

Księgowego nie mam, po prostu w dalszej rodzinie jest jeden i poradziłem się go w tej sprawie przez telefon.
@Madridista98: nie chcę być niemiły, ale na prawdę nie lepiej sobie ksiegowego za 100-200 złotych wynająć. Skup się na tym na czym chcesz zarabiać pieniądze, a nie na drukach do ZUSu. Zakładam, że już spędziłeś kilka godzin na czytaniu, klikaniu, zastanawianiu się, wypytywaniu, etc. Do tego dojdzie Ci pewnie osobista wizyta w ZUSie, wyjaśnianie. I jak się pomylisz kolejny raz to będzie to samo: czytanie, zastanawianie się, odkręcanie. Do tego masz