Wpis z mikrobloga

Cześć mirki

Remontuje łazienkę i pęknięcia w domu. Zastanawiam się również nad przebudową instalacji elektrycznej. Jest to największa bolączka tego domu, ponieważ jest to stary dom i nie ma siły. Wszystko jest na jednej fazie. Mój tato kiedyś wymieniał aluminium na miedź 1,5 albo 2 (już nie pamięta) i mówi, że nie ma co przerabiać instalacji. Natomiast ułożenie gniazdek, ich ilość jest tragiczna. W pokoju 15mk2 dwa gniazdka. Po jednym na dwóch ścianach. W "salonie" 11kw2 dwa gniazdka na jednej ścianie od okna.
W kuchni 3 gniazdka, ale tragicznie ułożone przy grzejniku po dwóch stronach i jedno po stronie zlewu
Planuję przejść na indukcję, kupić piekarnik. Do tego robot kuchenny o też dużej mocy. O innych urządzeniach w domu nie piszę nawet.
Obecna moc przyłączeniowa to 4kW

Rodzice chcą abym zaoszczędził i nie robił instalacji od nowa tylko dał jakiś kabel pod piekarnik i indukcję (Nie znam się, ale jakoś tego nie widzę) ponieważ kable w pozostałych przewodach są stosunkowo nowe i dobre...

Jak wy to widzicie?
Będę mieszkał w tym domu i chcę go zrobić raz, a nie co chwilę coś kombinować. I się dostosowywać do tego co jest
Jak cenowo to będzie wyglądało?
Uwzględniając materiały wyższej jakości, nie te najtańsze
Domek jednorodzinny 70mk2. Jeszcze taki stary licznik jest w domu
Małe miasto. Do Lublina czy Warszawy >100km

#remontujzwykopem #elektryka
  • 51
@mrKoval: Nie ma mnie w tym domu obecnie. Siedzę u rodziców dzisiaj. Tato mówi, że dwużyłowe. Nie wiem czy to coś wyjaśnia. Uziemienia nie ma ponoć to też mówi. W gniazdkach taka atrapa tylko
@Blaczarny: zacznij od zrobienia uzimienienia i przyłącza 3 fazowego (pewnie ze 2msc czekania na przyłącze), a potem zrób kuchnie w całości od nowe. Zobaczysz ile to roboty i jak będziesz miał masz czas i chęci to leć dalej z kolejnymi pokojami.
Tato mówi, że dwużyłowe. Nie wiem czy to coś wyjaśnia. Uziemienia nie ma ponoć to też mówi. W gniazdkach taka atrapa tylko