Wpis z mikrobloga

Mirki pomóżcie bo nie mam już do tej #!$%@? cierpliwości.
Pacjent Fiat Bravo II '09 1.4 T-jet 120 kucy z podtlenkiem LPG.
Od ok 3 miesięcy ma problem z odpaleniem. Rzęzi, odpali za którymś razem, po odpaleniu skaczą obroty, w ogóle nie reaguje na gaz, dopiero po paru-parunastu sekundach się ogarnia. Mechanik zwala na gazownika, gazownik na mechanika. Gazownik sprawdził mapowanie i jest w 100% ok - pokazał mi wykres. Mechanik wymienił wszystkie wtryski, podobno były zawalone. Na naprawę poszło prawie 600 zł - rezultatu brak, wciąż ten sam problem - czyli jakby problemy z gazem odpadają - na samej benzynie dokładnie ten sam problem. Mechanik rozłożył ręce - w czym szukać przyczyny dalej?

#pojazdy #mechanikasamochodowa #fiat #fiatbravo
Pobierz Podlaski_warmianin - Mirki pomóżcie bo nie mam już do tej #!$%@? cierpliwości.
Pacje...
źródło: comment_1636366856WIagX7WJMmD9o4rwms5okX.jpg
  • 23
@Podlaski_warmianin: Próbowałeś jeździć tylko na benzynie? Czasem reduktor albo wtryski puszczają gaz po zgaszeniu i zalewa to kolektor ssący i trzeba długo kręcić aby przepompowały czysty gaz i zaciągnęło powietrza. Ewentualnie regulator ciśnienia benzyny (jeśli jest pod maską na listwie a nie w zbiorniku) może puszczać benzynę po zgaszeniu.
@Podlaski_warmianin: ogarnąłeś problem z odpalaniem? Jeśli nie, to zrób płukanie układu paliwowego, wymień filtr paliwa, zatankuj świeże paliwo (najlepiej jakaś Verve) i nie tankuj paliwa z niepewnego źródła. Staraj się tankować tak, żeby benzyna nie zalegała miesiącami w zbiorniku, czyli dolewaj często ale małe ilości.