Aktywne Wpisy
mogadishu +10
SaintWykopek +37
W mojej rodzinie co rok kupujemy sobie nawzajem prezenty, po jedzeniu wujek przebrany za mikołaja nam je rozdaje. Ale no żeby ten prezent dostać musimy powiedzieć wierszyk, albo zaśpiewać piosenkę przy 17-20-stu osobach. W zeszłym roku była tragedia, za to w tym zaśpiewałem nawet ładnie. Rodzinka była zaskoczona bo ja ogólnie dziwak jestem i mało się odzywam. Na zdjęciu kuzynka se śpiewa
#gownowpis #swstory #chwalesie
#gownowpis #swstory #chwalesie
30 października 1939 r. w Highland Park w stanie Illinois urodziła się Grace Slick - wokalistka amerykańskich zespołów: The Great Society, Jefferson Airplane, Jefferson Starship i Starship oraz artystka solowa, autorka tekstów piosenek i kompozytorka, grająca także na instrumentach klawiszowych i flecie prostym. Kojarzona jako muzyczne medium pokolenia hipisów. Jej twórczość uznawana bywa za kluczową w rozwoju psychodelicznego rocka przełomu lat 60-tych i 70-tych. Obok Janis Joplin w najwyższym stopniu wpłynęła na wprowadzenie kobiecego akcentu do muzyki rockowej.
Początkowo chciała być aktorką, jednak znajomość z debiutującą w tym czasie Janis Joplin popchnęła ją w stronę muzyki. W latach 1965-1966 występowała jako wokalistka niszowego zespołu psychodelicznego The Great Society. Jej kariera potoczyła się szybko. Po występie w klubie Matrix w 1966 r., Grace została przyjęta jako wokalistka grupy Jefferson Airplane, z którą nagrała płytę "Surrealistic Pillow". Album okazał się wielkim sukcesem, a wokalistka błyskawicznie zyskała sławę wykonaniami dwóch piosenek, z którymi występowała jeszcze jako członkini Great Society: "White Rabbit" i "Somebody to Love".
Oprócz rockandrolla i rocka psychodelicznego związana była również z takimi gatunkami muzycznymi jak acid rock i folk rock. Była także jedną z prekursorek i pierwszych twórców rocka stadionowego. Jej oryginalny, niezwykle silny głos (alt) o szerokiej skali oraz pełne egzaltacji, prowokacyjne interpretacje wokalne stały się wyróżnikiem zespołu. Po rozwiązaniu formacji uczestniczyła w jego kontynuacji istniejącej od roku 1974 pod nazwą Jefferson Starship. Wydała także cztery płyty solowe: miejscami w stylu rocka progresywnego "Manhole" i "Dreams" (w których pojawiają się instrumenty typowe dla muzyki poważnej), "Software" oraz "Welcome to the Wrecking Ball" (zwrot w stronę heavy metalu).
W latach 80-tych jej umiejętności wokalne można było podziwiać w kontynuacji Jefferson Starship – Starship, z którym wylansowała takie hity jak "We Built This City" czy "Nothing's Gonna Stop Us Now".
Styl wokalny Grace Slick stale oscylował między tanecznym rockandrollem a poetycką egzaltacją, umiejętnie łącząc liryzm i melancholię z drapieżnością rocka.
Grace Slick - "Face to the Wind"