Wpis z mikrobloga

Siemanko,
Planuję po cichu zakup gravela na najbliższy sezon. Jestem w temacie graveli laikiem stąd potrzebuję pomocy, jedyne moje doświadczenie to wypożyczone z decathlonu triban rc500/520. Planuję wypady stricte szosowe jak i te bardziej urozmaicone. Jakie modele polecicie, kiedy powinny ukazać się modele na 2022 i czy jest sens się wstrzymywać przy obecnych stanach magazynowych? Jako że dopiero zaczynam przygodę z gravelem to nie chciałbym wydać więcej niż ok. 5000zł. Jak sprawa wygląda z oponami, lepiej szukać czegoś uniwersalnego, czy dwa komplety pod szosę i typowo pod gravel? #gravel #rower #rowery #triban
  • 7
@marcin-motyl: zapewne potrzebujesz road+. Tak więc triban 520 + opony np 35mm będą wystarczające. Gravele to się zaczynają powyżej 5k. Najtańszy gravel z napędem grx to 5600 a jest nim Romet aspre 2.
A wstrzymywać raczej nie ma sensu bo niewiadomo jeszcze jak sytuacja będzie wyglądała na wiosnę ale na 100% ceny pójdą w górę
A co do samych opon czy mieć dwa komplety to w sumie zależy od ciebie. U
@Yurakamisa: Właśnie nad tym też się zastanawiałem- jaka z perspektywy amatora jest różnica między np. 35mm a 26-28. Jeśli jest ona niezauważalna a jednocześnie poza szosą czuć fajną przyczepność to nie ma co się zastanawiać. Czyli tribany to trochę takie pseudo gravele, bardziej jednak na szosę, dobrze rozumiem? Zasadniczo zastanawiam się teraz nad wspomnianymi dwoma modelami- 520 i Aspre 2. A więc co wybrać? Jestem też w posiadaniu Krossa Level 4.0,
To chyba Aspre odpuszczam, zastanawiam się jeszcze nad tymi dwoma modelami:
https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc520-z-hamulcami-tarczowymi/_/R-p-301734
+ opony 35c, a gravelową wersją:
https://www.decathlon.pl/p/rower-gravelowy-triban-rc520-gravel-105/_/R-p-337677?mc=8733355
Będzie jakaś większa różnica?