Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Na samym początku zaznaczę, że jestem laikiem w sprawach poniżej opisanych.
Niedawno kupiłem komputer i wydaje mi się, że mam problem związany z głośnością.
Parametry:
Intel Core i5-10400F
Ram 16 GB
MSI GeForce RTX 2060 VENTUS GP OC
Dysk SSD 512 GB - Gigabyte GP-GM30512G-G
Dysk HDD 2 TB - Toshiba HDWD120
Płyta główna - MSI B460M PRO-VDH

To chyba tyle z tych najważniejszych (chłodzenie wodne ale nie wiem jak i jakie informacje bardziej szczegółowe można podać). Na bieżąco aktualizuję też wszystkie sterowniki.

Gdy korzystam z niego normalnie, tj. chrome, teams, word, obs to komp pracuje w temperaturze między 30 a 38 stopni co jest chyba dobrym wynikiem (na lapku przy odpalonym obsie wyjebywało już ponad 60 stopni xD), ale irytuje mnie jego głośność.
Myślałem, że na takich już dość dobrych jak na przeciętnego Kowalskiego parametrach to będzie on przy takich zwykłych czynnościach pracował prawie tak cicho jak smartfon. A on wydziela 65-72 decybeli. Dla przykładu, gdy kładłem się spać i była kompletna cisza to ten sam program (apka "miernik dźwięku") pokazał mi 40 decybeli.

Próbowałem coś tam zmieniać w afterburnerze, ale albo coś źle robię albo te wentylatory z karty graficznej nic nie zmieniają, bo głośność ciągle ta sama.
Czy taka głośność przy takich temperaturach jest w takim sprzęcie normalna, czy coś jest nie tak? Czy może po prostu jestem przewrażliwiony albo za dużo oczekuję jak na taki komputer?

#pcmasterrace #rtx #gpu #cpu #komputery

Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #61680f21820612000adcb05c
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: Leszcz_Bagienny
Doceń mój czas włożony w projekt i przekaż darowiznę
  • 16
@AnonimoweMirkoWyznania: napisz jaka obudowa (ile ma wentylatorów, jakich i gdzie podłączonych) i jakie AIO.