Wpis z mikrobloga

@juzwos: Wbrew pozorom to nie takie głupie, jeśli zapamięta schemat rozpisywania działań to później łatwo poradzi sobie z trudniejszymi. W Excelu tez najpierw uczysz się pisać formuły dla 4 wierszy, dobrze wiedząc że szybciej obliczysz to na piechotę, jednak wiesz że poznając technikę w przyszłości będzie Ci łatwiej. Tak samo działa to w innych dziedzinach. Nie mowie, że każdy nauczyciel ma racje ale nauka schematycznego myślenia to coś na co rzeczywiście
Pierwsze jest odpowiedzią na pytanie: "Ile babci zostało babeczek?", drugie jest odpowiedzią na pytanie: "Ile babeczek ma teraz babcia?".


@Kornkafer: Jeśli mamy być tacy skrupulatni to na żadne z tych pytań nie można podać odpowiedzi. Bo nie wiemy ile babcia miała tych babeczek wcześniej. Upiekła 16, ale może jeszcze jakieś miała wcześniej?
@s---k: pytanie było "ile babeczek ma teraz babcia" a nie "ile jej zostało".

Oczywiście sens jest ten sam, ale chodzi o udzielenie odpowiedzi na zadane pytanie.
@juzwos: nauczyciele klas 1 - 3 w publicznych szkołach to jest tragedia, przyjmowali tam każdego chętnego, ludzi którymi wzgardził "komercyjny" rynek, nic nie potrafili więc poszli uczyć innych..