Wpis z mikrobloga

@kolonko: Po jakimś czasie lipo zawsze będzie puchnąć - to normalne. Jeśli jeszcze trzyma napięcie na celach i jest w miarę wydajne to możesz używać dalej. Ogólnie żeby opóźnić ten proces to pamiętaj aby nieużywaną przez kilka dni baterie rozładowywać do tzw storage czyli 3.8V na cele.
@sirgorn: tzn ja je używam do oświetlenia LED. Mam alarm ustawiony na 3,4V. Wtedy odłączam. Przechowuje z 3,85V na celę. Raczej mogłem kiedyś za szybko naładować w sensie 5A ale to raczej nie jest zbyt duży "prąd" na tę baterię. Nie latam nimi bardziej boje się czy to nie wybuchnie przez ten hardcase i generalnie no martwie się o przechowywanie niż o uzytkowanie. Chociaż prąd i parametry trzyma i ładnie się
@kolonko: niestety nie mam aż takiego doświadczenia z lipo, więc nie powiem Ci czy takie spuchnięcie jest bezpieczne. Imho 3.4V to trochę mało, ja jak parę razy zszedłem do 3.6V to miałem wyrzuty sumienia.

Jeśli chodzi o drony, to słyszałem opinie, ze nie ma sensu schodzić niżej, bo nie wiele się zyskuje (no, ale one dużo szybciej zużywają taka baterię, więc te 30s lotu nie robi różnicy, w przypadku ledów to
@kolonko:no tak na chłopski rozum to woda = zwarcie, rozumiem że idea jest taka, ze jak jest praktycznie całkowicie rozładowana, to wrzucenie do wody rozładuje ją kompletnie już, ale nie testowałbym tego w domu
@kolonko: @sirgorn: Ostatnio zniszczyło mi się jedno ogniwo. Miało około 4V, po wrzuceniu do wody z solą (sól zwiększa przewodzenie wody) bateria ulega rozładowaniu. Po 2 dniach ogniwo miało 0V, można bezpiecznie wyrzucić. Gdzie przeczytałeś o tym pomyśle na spalenie chaty? Utylizowałem już tak 5 pakietów i nie było problemu.
Może tak dodam że się nie znam a w necie 100 porad. Ktoś może mi praktycznie poradzić jak na chacie rozładować ten pakiet? Mam ładowarkę z opcją discharrge. Niestety nie mam żaróweczki itp. Mam to rozładowywać na balkonie w metalowym pudełku, w plastikowej misce? Etc?