Wpis z mikrobloga

Mam pytanie do osób z #kryptowaluty #ethereum

Mam wolnych załóżmy 150tys. Nie znam się na kopaniu walut, ale widzę, ze można kupić gotowy zestaw np. Na Allegro za 120tys 12xRTX 3080 do kopania krypto.
Zakładając, ze mam tani prąd z PKP Energetyka w firmie jest sens to kupić, żeby sobie kopało? Wg sprzedawcy jedna karta wyciąga ok 61MH/s. Z kalkulatorów wynika, ze się opłaca.
Wiem, ze wszystko zależy od kursu danej krypto, ale to możemy pominąć.
Nie będę tez się wieszał, jeśli stracę te pieniądze.
Na razie nie mam pomysłu, co z nimi zrobić, wiec pomyślałem o tym.
Z kalkulatora wychodzi ok 1000$/mc po odliczeniu prądu.
A może warto kopać jakieś mniej popularne krypto, których wahania kursów są dużo większe?
Będę wdzięczny za jakieś opinie na ten temat.
  • 20
@semperfidelis 3080lhr? Bo 61.7 stabilne mi kopie 3070. Przy kartach lhr nadal lepiej wychodzi kopanie innych walut i później ewentualny handel nimi na eth itd. Trzeba by dokładniej policzyć, ile marzy mają za gotowy zestaw itd,

Ogólnie wpakować 120k w koparkę teraz to bym się grubo zastanowił, bo i coraz więcej się dzieje z przechodzeniem eth na 2.0 i karty są drogie.

Problem o którym nie myślisz to ciepło którego bardzo dużo
@semperfidelis: Mając taki kapitał włożyłbym 50k w BTC. Gdyby kurs spadł o połowę, kolejne 50k. I gdyby znów spadł o połowę, to 50k w ETH.
Sądzę, że jedyne co może mi zapewnić BTC to bardzo silne bujanie się kursu i generalnie trend delikatnie wzrostowy.
Ty planujesz inwestować w wydobycie, gdy BTC jest blisko ATH, karty graficzne mają ATH i ceny prądu mają ATH. Trudno znaleźć w Twoim planie "plan B". A
@semperfidelis
120 tys PLN to ok $30.5 tys USD

$1000/mc

Czyli $12k/ rocznie zakładając że:
A) ceny prądu się nie zmienia
B) ETH nie jebnie na twarz

Czyli sprzet się zwróci w 2,5 roku.... Jeśli w między czasie się nie zepsuje.

Za 2,5 roku będziemy po bańce... Czyli ta inwestycja to co najmniej 5-7 letnia

Jak dla mnie za duzo ryzyk.