Wpis z mikrobloga

Ej, tak szczerze, to dlaczego Apple nie wprowadziło jeszcze Siri po polsku, naszego języka w apce tłumacz, apple news i wielu, wielu innych funkcji dostępnych w innych krajach?

Jeszcze rozumiem, gdyby wprowadzali u nas po roku, dwóch od wprowadzenia tłumacząc się że potrzebują więcej czasu ale…od ilu lat są spekulacje na temat polskiej wersji Siri?

Przecież mówimy o jednej z największych firm na świecie i nie mamy już 2010 roku xd. Ogarniecie zespołu do tych spraw nie powinno być chyba kłopotem, a przełożyłoby się na większą sprzedaż iPhonów i przywiązałoby mocniej do marki obecnych posiadaczy.

Jest ktoś w stanie to sensownie wytłumaczyć? ¯_(ツ)_/¯

#iphone #apple #ios
  • 32
  • Odpowiedz
@NerQa: co tu tlumaczyc. Widocznie im sie to nie oplaca :)

My patrzymy jako konsumenci, firmy patrza cyferkami. Gdyby to mialo zwiekszyc na tyle sprzedaz apple w polsce to juz by to dawno zrobili.
  • Odpowiedz
Ej, tak szczerze, to dlaczego Apple nie wprowadziło jeszcze Siri po polsku


@NerQa: Policzyli w tabelkach, że im to się nie spina kosztowo - przy tak dużym zaawansowaniu polskiego języka, trzeba zatrdunić troch ludzi którzy na takich tematach znają - a tacy swoje kosztują, dodajmy do tego odpowiednią infratrukturę
  • Odpowiedz
a przełożyłoby się na większą sprzedaż iPhonów i przywiązałoby mocniej do marki obecnych posiadaczy.


@NerQa: wyślij im jak najszybciej maila, może ich zespół analityków jest jeszcze do odratowania!
  • Odpowiedz
@NerQa: coś w tym temacie na pewno się dzieje:
https://www.komputerswiat.pl/aktualnosci/smartfony/apple-szykuje-polska-wersje-siri-firma-szuka-pracownikow-ze-znajomoscia-jezyka/2pwznc1

to nie jest tylko kwestia polskiej wersji Siri ale również wprowadzenie dość małych rzeczy na nasz rynek jak home pody, do tych większych, jak sklepy Apple w całym kraju (ponoć do tego apple też się już przymierza)
Razem z tym pewnie wejdzie też Apple Care do Polski
  • Odpowiedz
Ehh, ciekawe czy doczekamy jakiegoś większego zaangażowania Apple w polski rynek


@NerQa: Jest większę niż Googla z Pixelami ( ͡° ͜ʖ ͡°).

- oficjalna gwarancja i autoryzowane serwisy, pomoc techniczna która stoi na wysokim poziomie;
- WifiCalling, VoLTE - działają perfekcyjnie u większości operatorów;
- Wsparcie dla Apple Watchy na eSIMach u operatorów;
- Można kupować na stronie apple bez bawienia się z niemiecki adresami karty, więc
  • Odpowiedz
@Bratkello: ApplePay było w Polsce mega sukcesem (nie chce mi się szukać tabelek, ale byliśmy w czołówce Europy), ale jest to ścisłe powiązane z wysoka informatyzacja banków. Przez to tez ApplePay dostaliśmy chyba w pierwszej turze z Niemcami czy UK. Włosi mieli Siri, my ApplePay :P

Generalnie jesteśmy rynkiem biednym, jak już powstanie ten AppleStore (2024 najwcześniej IMO), to pojawia się tez inne usługi typu AC+ jak ktoś wyżej wspomniał.

Btw
  • Odpowiedz
@NerQa: tak na poważnie, to jest to irytujące, szczególnie z perspektywy brakujących produktów, jak chociażby homepody, które trzeba sobie jakoś ściągać od sąsiadów, czy rzeczy, które zwyczajnie nie działają (niech wam Siri przeczyta SMSa po polsku, przecież to tragikomedia). Brakuje normalnych sklepów Apple'a, chociaż w zasadzie jak jest online to i tak git, a sklep pewnie i tak otworzyłby się na początku tylko w Warszawie.

Sama siri już po angielsku jest
  • Odpowiedz
@NerQa: szkoda kasy, mało ludzi podobno korzysta z (paradoksalnie świetnie działającego) rozpoznawania mowy w języku polskim (domyślnie wył, polecam włączyć - ułatwia pisanie długich tekstów bo po prostu dyktujemy. Apple potrzebuje tych danych żeby nauczyć Siri rozpoznawać język.
  • Odpowiedz