Wpis z mikrobloga

#samochody
Wytłumaczcie mi proszę, dlaczego producenci samochodów przerzucili się prawie wyłącznie na SUVy. Obiektywnie analizując ten typ samochodu dochodzę do wniosku, że jedyną ich zaletą jest "łatwiejsze wsiadanie", a wad jest cała masa:
-wysoko położony środek ciężkości, więc
-gorsze prowadzenie
-gorszy współczynnik oporu powietrza
-mniejszy bagażnik
-muszą być szersze i mieć szersze opony, żeby utrzymać toto na drodze
-żeby zapewnić podobną ilość miejsca w środku muszą być gabarytowo większe, więc cięższe
Z tych punktów ogólnie wynika gorsze prowadzenie i gorsze spalanie, na dodatek 2 ostatnie punkty powodują trudniejsze parkowanie. Gorszy Cx w połączeniu z szerszymi oponami daje większy hałas w środku (lub znowu zwiększenie i tak absurdalnej masy przez jeszcze więcej wygłuszenia)
Zaraz ktoś powie "ale mi się taki po prostu podoba". Dobrze, ale wszystkim nagle? Potem widzę tych samych ludzi nie potrafiących zaparkować na jednym miejscu parkingowym, bo mają takiego mastodonta, że się na jednym standardowym miejscu nie mieści. Gdzie ta szumnie zapowiadana "ekologia"? Gdzie się podziały samochody, do których można było zapakować całą rodzinę, bagaże a one paliły 5L ropy? Gdzie się podziały samochody, które paliły w okolicach 4 litrów? (nie mówię tutaj o hybrydach phev) Popatrzcie na spalania najnowszych SUVów, 8-9l to standard. Tyle paliły usportowione samochody, albo takie z przynajmniej V6 pod maską!
I najważniejsze, gdzie się podziała różnorodność? Kiedyś był duży wybór sedanów, liftbacków, kombi, coupe (a wszystko na bazie jednego modelu). Dla każdego coś miłego. Teraz nagle wszyscy zakochani w jednej bryle odmienianej przez wszystkie przypadki przez wszystkich producentów?

Zapraszam do kulturalnej rozmowy.
  • 235
  • Odpowiedz
@ZlodziejBilonownic: eee przecież Vitara jest właśnie modna, sprzedaje się bardzo dobrze i ma 4x4 w opcji. Widoczność też jest bardzo dobra. Nie wiem skąd bierzesz swoje info, siedziałeś w ogóle kiedyś w Vitarze? Z tą szerokością też nie wiem o co Ci chodzi, Vitara jest węższa od Octavii na przykład. Czy my mówimy o tym samym samochodzie?
  • Odpowiedz
@Czill23: 90% procent użytkowników SUVów traktuje je, jako środek transportu. Po prostu.
Wsiada -> dojeżdża do miejsca docelowego -> wysiada.
Oni nie zwracają uwagi na prowadzenie, zużycie opon czy benzyny. Dla nich to po prostu urządzenie, dzięki któremu przemieszczają się z punktu A do B.
  • Odpowiedz
@murmurlrl: Stelvio ma szerokość 2160mm a miejsce parkingowe ma 2300mm, będziesz przez bagażnik wsiadał jak ktoś Cie przyblokuje pod marketem? xD

No właśnie, tyle jeśli chodzi o "wygodę wsiadania"
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Mercedes, BMW, Toyota, VW, w sumie wszyscy inni mają całą wymienioną przez Ciebie gamę.


@WarmWeather: poza Mitsubishi. Z klasycznych aut został jakiś duchowy następca Matiza. Nawet Eclipse jest teraz suvem.
  • Odpowiedz
@Czill23: zakręciłeś się w tym swoim "są duże i mają mało miejsca i małe bagażniki" i nie przyjmujesz żadnych argumentów jak 3 letnie dziecko. no to proszę, weź porównaj dwa samochody o tej samej długości i zobacz który ma więcej przestrzeni w środku i pojemniejszy bagaznik. Zobacz jaki kufer ma np. Mondeo Kombi a jaki Santa Fe, przecież Hyundai go zje na śniadanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Budo: No napisałem, że właśnie Vitara jest dobrym autem i przeciwieństwem typowego suva, bo nie jest szeroka, mało pali, jest lekka (jak wszystkie Suzuki), widoczność ma dobrą i dostępne 4x4. Te wady wymieniałem w stosunku do innych suvów, może niewystarczająco klarownie się wyraziłem. A Vitara jest przestarzała w porównaniu z konkurencją, i chwała jej za to.
  • Odpowiedz
To samo można powiedzieć o użytkownikach dosłownie każdego rodzaju samochodów :)


@robertx: Też, ale suvy takie do 5 lat przyciągają wybitnych dupków, którzy się zachowują jakby traktowali bycie większym na drodze jako bycie lepszym, dlatego wyprzedzają mając kogoś z naprzeciwka, parkują byle jak, wpychają się, wymuszają pierwszeństwo. Osobną kategorią są tak zwane "żony prezesa".
  • Odpowiedz
@Czill23: miałem aktualna generacje xc60 przez ponad 2 lata i z perspektywy kogoś kto przesiadł się do bmki g20 powiem jedno. Rodzina dałaby wszystko żeby wrócić do volvo.

Wygoda, ilość miejsca, komfort resorowania i wrażenia ze „płyniesz” nad droga jest chyba głównym powodem wyboru takich aut. Dodatkowo powiem ze poczucie bezpieczeństwa jadąc takim krążownikiem jest absolutna, chcesz wjechać na górska szutrową drogę, jedziesz, śnieg, lód, kamienie do pewnego poziomu nic cię
  • Odpowiedz
@mirkomusk: Bo fizyki nie oszukasz. Mając ten sam samochód z wyższym zawieszeniem i większymi kołami, musisz wnęki na koła zmieścić w środku samochodu, więc zabierzesz miejsce z środka. Idąc dalej masz wyższy samochód i chcesz go utrzymać na drodze, trzeba dać szersze opony, znowu szersze wnęki w środku, większe opory toczenia szerszej opony. Wyższy samochód to też większe opory powietrza. Większe opory powietrza to gorsze spalanie i większy hałas w środku.
  • Odpowiedz