Wpis z mikrobloga

@Lapidarny: i bardzo #!$%@? dobrze.
Mega mnie #!$%@?ło, gdy zamierzałem na tym rondzie skręcić w lewo (3 zjazd) i wjezdzalem oczywiście lewym pasem, ale przez całe rondo nie mogłem go zmienić na prawy, bo ten cały czas był zajęty albo przez wjeżdżające na następnych wjazdach auta, albo przez lebiodę, która wjechała razem ze mną, ale prawym pasem i robiła kółko wokół ronda.
Najgorzej, gdy jeszcze było czerwone światło i trzeba było
no ale znaki jasno mówią który pas służy do jazdy w którym kierunku


@Lapidarny: Tak, tylko że te znaki nie odpowiadają przebiegowi jezdni, tzn z jednej strony pasy są prowadzone do wylotów jak na strzałkach a z drugiej pasy biegną dookoła wyspy (zakreśliłem w kółkach niepotrzebne linie). No i który przebieg pasów jest ważniejszy, ten do wylotów jak na znakach pionowych czy ten dookoła wyspy? O braku zrozumienia ruchu okrężnego przez
vertical - > no ale znaki jasno mówią który pas służy do jazdy w którym kierunku

@...

źródło: comment_1631815636dIZS4eq55ejJ0ab3ziv7Xe.jpg

Pobierz
@Lapidarny: Na pierwszy rzut oka rzeczywiście: są znaki i jedzie się po prostu tak jak pokazują, i niby wszystko jest jasne. Ale to oznakowanie od samego początku wprowadzenia było dyskusyjne i dla ekspertów ruchu drogowego i dla policji. W przeszłości kilka takich grup ekspertów (powołanych pewnie przy co bardziej spornych zdarzeniach drogowych) wypowiadało się na temat tego oznakowania i nie mogli się zgodzić nawet między sobą. Z takich dyskusyjnych rzeczy jakie
@Lapidarny: Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz o której czytałem, gdzie jakieś eksperckie gremium wypowiadało się że strzałki strzałkami, ruch okrężny ruchem okrężnym ale przy zmienia pasa ruchu kierunkowskaz trzeba jednak włączyć. A że zmiana pasa ruchu następuje m.in. z przekroczeniem linii ustalającej ten pas ruchu, to tutaj przy każdym zjeździe trzeba włączać kierunkowskaz zawsze, albo prawy albo lewy :)