Wpis z mikrobloga

Cześć.
Jestem tutaj bo chciałbym dowiedzieć się od ludzi z IT jak na prawdę wygląda ta branża od środka. Internet jest pełen informacji, ale w gruncie rzeczy nie ma tam jasnej odpowiedzi na pytanie, które nurtuje mnie od jakiegoś czasu. Chodzi o to, że zastanawiam się nad przebranżowieniem i inwestycją w kurs programowania Java. Chciałbym zapytać, czy warto jest zainwestować w dobry kurs Java około 12-15 tyś? Nie ukrywam, że jest to dla mnie duża suma pieniędzy. Jakie są perspektywy zarobków na początek i po zdobyciu powiedzmy dwuletniego doświadczenia? Domyślam się, że jest to uzależnione od miasta dlatego byłoby super gdyby ktoś z #lodz wypowiedział się pod tym postem. Czy są jakieś szkoły programowania, które cieszą się dobrą opinią na rynku pracy? Czy warto wybrać Javę, czy może lepiej skupić się na jakimś innym języku programowania? Dodam, że w temacie jestem zielony więc wiem, że przede mną dużo pracy. Nie zrażam się tym jednak, bo nie jestem z komputerami na bakier - po prostu nigdy nie było to w zasięgu moich zainteresowań.

Po krótce opisując swoją aktualną sytuację to jestem absolwentem PŁ wydział Mechaniczny. Pracuję w branży już ładnych parę lat i zarobki mnie nie satysfakcjonują. Oczywiście posiadam perspektywy na lepsze pieniądze i ciekawsze stanowisko, ale mam wrażenie, że w IT jest więcej możliwości i łatwiej osiągnąć normalne zarobki (~10k). Jeśli się mylę proszę o wyjaśnienia.

#it #programista15k #programowanie #informatyka

Dzięki za rzeczowe odpowiedzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 15
@niewiemtopytam: Wiele osób z mechanicznego przeszło na IT, ja na studiach jeszcze jak zobaczyłem C to zdecydowałem że zmieniam kierunek. Chyba miałeś jakiś język albo chociaż matlaba na studiach.
Takim jak Ty trudno jest się wkręcić, ale się da. Co do kasy to zależy jak wybierzesz ścieżkę. Dużo osób pracuje 10lat i nadal nie doszli do 10k, inni po 2-3 latach jeszcze na studiach potrafią wskoczyć na taką półkę

Zanim kupisz