Wpis z mikrobloga

@Generic: witaj widzę że Twoj AMA został zakopany więc chciałbym zapytać Cię o kilka rzeczy tutaj, jestem studentem RM jak narazie na 2 roku:

1) chodzą słuchy że Lekarze mają odejść z karetek i mają porobić 3 osobowe zespoły bo teraz to jest tylko w kilku województwach, wiesz coś o tym?

2) próbowałeś dostać się do LPR? na prawdę jest aż taki przesiew?

3) jak jest z tą intubacją może ją wykonywać ratownik?

4) wiesz coś o zarobkach/ zapotrzebowaniu/ to jak traktują ratowników w wojsku?

5) słyszałeś coś o "Ratownikach pierwszego kontaktu" czy coś w tym stylu? w Londynie jeżdżą tacy na motorach z torbą R0 bodajże i dojeżdżają do poszkodowanego w godzinach szczytu gdy karetka nie ma jak przejechać.

6) też masz takiego świra na punkcie sprzętu ratowniczego? :P

Pozdrawiam :)
  • 4
No niestety widocznie Wykopowiczów niezbyt interesuje praca ratowników :)

1. Słyszałem o takich zamiarach. Wiąże się to ze zwiekszeniem ilości zabiegów które może wykonać ratownik bez nadzoru lekarza, więc sporo ludzi sceptycznie na to patrzy uważając nas za sanitariuszy noszących torby za lekarzami. A możesz napisać w jakim województwie taki proceder ma miejsce? Szczerze mówiąc pierwsze słysze żeby coś takiego już się działo.

2. W LPR jest duży przesiew ze wględu na
@Generic studia bardzo mi się podobają, ogólnie pochodzę z białostoczyzny i z tego co słyszałem tutaj studenci nie mają tylu godzin co my, u nas zajęcia na początku semestru wyglądają tak że mieszkamy na uczelni od 8 do 20 a czasem jak jescze dojdzie basen to do 22, co nie zmienia faktu, że jak wpadnie się w "wir" nauki tego czasu sie nie czuje, ludzię są mili na roku i się dogadują