Wpis z mikrobloga

Hej Mireczki, mam pytanie odnośnie #rower, potrzebuję porady odnośnie przerzutek - 1x czy 2x.

Planowałam kupić Rockrider MTB ST 540, dokładnie ten: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-540-27-5-damski/_/R-p-307942 , który jest niestety wyprzedany, posiada on napęd 2x z przodu, w sumie 18 przełożeń.

Jako alternatywę mam ten sam model w wersji V2: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-st-540-v2-27-5/_/R-p-335529 , który posiada napęd 1x z przodu czyli tylko 10 biegów w sumie.

I tu pytanie, jaki jest komfort jazdy na jednej przerzutce z przodu? Mój stary rower miał z przodu aż 3 rzędy, obawiam się, że nie przywyczaję się do mniejszej ilości biegów.
Czy jest ewentualnie później możliwość samodzielnej wymiany przedniej przerzutki z 1x na 2x?

Mam nadzieję, że napisałam zrozumiale, jestem laikiem totalnym ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Mile widziane wasze doświadczenia

#rowery #decathlon #rockrider #kiciochpyta
  • 9
@brick_of_me:
Przy tej ramie niekoniecznie może się dać dorzucić przerzutkę z przodu, zazwyczaj łatwiej jej się pozbyć jak już fabrycznie jest. Na zdjęciu nie widać możliwość poprowadzenia linki przedniej przerzutki.
Odnośnie jednej tarczy. Z pewnością trzeba ciut silniejszej nogi, idzie się szybko przyzwyczaić. Osobiście od kiedy przesiadłem się z napędu 3x na 1x, kilka lat temu, nie wyobrażam sobie powrotu do kilku tarcz z przodu. Dużo mniej zabawy z regulacją, czyszczeniem,
@brick_of_me: samodzielnie w piwnicy może być jakieś wyzwanie, ale przy odrobinie determinacji, albo w serwisie, dołożysz brakujący blat jeśli uznasz, że warto.
Można też przemyśleć rozmiar blatu na bardziej adekwatny do okolicy.
przy skrajnych biegach brakuje ci tych dodatkowych przerzutek z przodu


@brick_of_me:

Tak może być. Napędy 1 rzędowe są bardzo fajne ale siła rzeczy nie oferują ani takiego zakresu przełożeń ani tak gęstego stopniowaniajak napędy dwu rzędowe.
To już jest tak naprawdę wybór osobistych preferencji. Coś za coś.