Zamówiłem przez stronę internetową producenta rower, który w ramach zakupu ma zostać przetransportowany do oficjalnego salonu i tam złożony oraz całościowo przygotowany do jazdy.
Pytanie do osób mających doświadczenie w tej tematyce: na co zwrócić uwagę podczas odbioru? Co dokładnie sprawdzić? Na weryfikację których elementów kłaść nacisk?
Chodzi mi zarówno o elementy mechaniczne, jak i estetyczne.
Czy jest jakaś checklista, zgodnie z którą należy przejrzeć nowy, zmontowany rower?
Chciałbym uniknąć sytuacji, w której powinienem samodzielnie skontrolować sprzęt pod jakimś (jakim?) względem jeszcze w salonie, ale nie zrobię tego na etapie odbioru, a ewentualne problemy dostrzegę potem - dopiero podczas dokładnego oglądania go w domu.
Wtedy jednak, gdy wyjdą jakieś kwasy i zgłoszę to kilka godzin (dni) później, usłyszę od pracowników, że o uszkodzeniu / kłopocie / wątpliwości powinienem informować od razu - już podczas odbioru. Skoro tego nie zrobiłem to znaczy, że sprzęt na pewno wyszedł od nich w idealnym stanie oraz nie uległ uszkodzeniu ani podczas transportu, ani w trakcie montażu, a od momentu wyjazdu z salonu za każdy uszczerbek jestem odpowiedziany ja, bo nie wiadomo jak się z z nim obchodziłem i czy sam nie spowodowałem defektu.
@dckjqd37n7is: Szukaj rys, zadrapan, nie daj boze pekniec ramy/widelca. Sprawdz czy kierownica jest dobrze dokrecona, luzy na korbie, pedalach i kolach. Jak nie umiesz to dopytaj czy na pewno hamulce i przerzutki sa dobrze wyregulowane - powinni to zrobic.
@dckjqd37n7is: Nic Ci nie powinno grozić. Nowy rower prosto ze sklepu ma gwarancję + "wymóg" serwisu w pierwszych 30/60 dniach od dnia zakupu - to odnośnie obaw o niesprawną mechanikę
@dckjqd37n7is: Jeśli kupiłeś karbonowy rower, to warto dopytać/sprawdzić, czy śruby w konkretnych miejscach są dokręcone z odpowiednim zalecanym przed producenta momentem. Takie miejsca to np. sztyca podsiodłowa, śruby w uchwytach na bidon, mostek/kierownica
@dckjqd37n7is: gdy zamawiałem rower z UK dostałem protokół z przeglądu zerowego podpisany przez serwisanta. 99% zakupów w PL wygląda jednak tak że "koła się kręcą to podregulujemy przerzutki i wydajemy na gębę". W nowym rowerze kompletnie rozcentrowały mi się koła po dystansie 20 km, nyple były jakieś gówniane albo nie ten rozmiar gwintu.
@dckjqd37n7is: jak nie masz doświadczenia to i tak noc nie zobaczysz, rzuć okiem "ogólnie" czy coś nie wzbudza podejrzeń, typu wady w lakierze i tego typu sprawy. Reszta wyjdzie podczas jazdy, szerokości!
@melo7: Ale dopyta i powiedzą mu, że tak. To coś zmieni? Albo samemu to sprawdzi albo może nic się nie stanie. Przy karbonie to klucz dynamometryczny obowiązkowy w domu.
Pytanie do osób mających doświadczenie w tej tematyce: na co zwrócić uwagę podczas odbioru? Co dokładnie sprawdzić? Na weryfikację których elementów kłaść nacisk?
Chodzi mi zarówno o elementy mechaniczne, jak i estetyczne.
Czy jest jakaś checklista, zgodnie z którą należy przejrzeć nowy, zmontowany rower?
Chciałbym uniknąć sytuacji, w której powinienem samodzielnie skontrolować sprzęt pod jakimś (jakim?) względem jeszcze w salonie, ale nie zrobię tego na etapie odbioru, a ewentualne problemy dostrzegę potem - dopiero podczas dokładnego oglądania go w domu.
Wtedy jednak, gdy wyjdą jakieś kwasy i zgłoszę to kilka godzin (dni) później, usłyszę od pracowników, że o uszkodzeniu / kłopocie / wątpliwości powinienem informować od razu - już podczas odbioru. Skoro tego nie zrobiłem to znaczy, że sprzęt na pewno wyszedł od nich w idealnym stanie oraz nie uległ uszkodzeniu ani podczas transportu, ani w trakcie montażu, a od momentu wyjazdu z salonu za każdy uszczerbek jestem odpowiedziany ja, bo nie wiadomo jak się z z nim obchodziłem i czy sam nie spowodowałem defektu.
#rower #rowery #szosa #gravel