Wpis z mikrobloga

Zamówiłem przez stronę internetową producenta rower, który w ramach zakupu ma zostać przetransportowany do oficjalnego salonu i tam złożony oraz całościowo przygotowany do jazdy.

Pytanie do osób mających doświadczenie w tej tematyce: na co zwrócić uwagę podczas odbioru? Co dokładnie sprawdzić? Na weryfikację których elementów kłaść nacisk?

Chodzi mi zarówno o elementy mechaniczne, jak i estetyczne.

Czy jest jakaś checklista, zgodnie z którą należy przejrzeć nowy, zmontowany rower?

Chciałbym uniknąć sytuacji, w której powinienem samodzielnie skontrolować sprzęt pod jakimś (jakim?) względem jeszcze w salonie, ale nie zrobię tego na etapie odbioru, a ewentualne problemy dostrzegę potem - dopiero podczas dokładnego oglądania go w domu.

Wtedy jednak, gdy wyjdą jakieś kwasy i zgłoszę to kilka godzin (dni) później, usłyszę od pracowników, że o uszkodzeniu / kłopocie / wątpliwości powinienem informować od razu - już podczas odbioru. Skoro tego nie zrobiłem to znaczy, że sprzęt na pewno wyszedł od nich w idealnym stanie oraz nie uległ uszkodzeniu ani podczas transportu, ani w trakcie montażu, a od momentu wyjazdu z salonu za każdy uszczerbek jestem odpowiedziany ja, bo nie wiadomo jak się z z nim obchodziłem i czy sam nie spowodowałem defektu.

#rower #rowery #szosa #gravel
  • 7
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@dckjqd37n7is: gdy zamawiałem rower z UK dostałem protokół z przeglądu zerowego podpisany przez serwisanta. 99% zakupów w PL wygląda jednak tak że "koła się kręcą to podregulujemy przerzutki i wydajemy na gębę". W nowym rowerze kompletnie rozcentrowały mi się koła po dystansie 20 km, nyple były jakieś gówniane albo nie ten rozmiar gwintu.
@dckjqd37n7is: jak nie masz doświadczenia to i tak noc nie zobaczysz, rzuć okiem "ogólnie" czy coś nie wzbudza podejrzeń, typu wady w lakierze i tego typu sprawy. Reszta wyjdzie podczas jazdy, szerokości!