Wpis z mikrobloga

konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 29
Trochę o kwestiach usterek w wagonach.

Konduktor, poza kontrolą biletów i gwizdaniem na peronie, ma również obowiązek dbania o prawidłowy stan działania urządzeń w wagonach, a jeśli coś nie da się naprawić to usterkę taką należy odpisać w książce awarii wagonu. Po przyjeździe wagonu do stacji docelowej rewident taboru przegląda dokumentację pociągu i każdą książkę pokładową, wyłapuje usterki i stara się je naprawić.

Wzór i standard książek jest uniwersalny na całą Europę. Zaznacza się znakiem "X" lokalizację i typ usterki (np drzwi numer 1P, czyli prawe drzwi na początku wagonu, albo WC-1 czyli toaleta na początku wagonu), ale też można dopisać opis usterki aby służby techniczne mogły zlokalizować i naprawić usterkę skutecznie.

No i ostatnio pracowałem na pociągu międzynarodowym złożonym z wagonów kolei czeskich ČD (Česke Drahy) i musiałem wypełnić książkę pokładową czeskiego wagonu. Niesprawna była toaleta nr 1 w jednym z wagonów. Wzór książki taki sam jak w Polsce, ale żeby było troszkę śmiesznie to dopisałem na końcu opis usterki, aby czeski rewident mógł zrozumieć co się dokładnie dzieje ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Najczęściej odpisywane są usterki toalet, ogrzewania i klimatyzacji oraz sprawności działania drzwi i mechanizmów ich blokowania. To są usterki, na które jesteśmy wyczuleni, ponieważ wpływają one na komfort i bezpieczeństwo podróży.

#heheszki #pkp #kolej #pracbaza #pkpintercity #intercity

#dziendobrypoproszebilet
Pobierz
źródło: comment_1630339101oXtspeMv82to3OJcbMlZjV.jpg
  • 8