Wpis z mikrobloga

Mirki, jestem samoukiem i robię systemy do swojej firmy w django + django rest framework + postgresql + react.
Wszystko działa i idzie dobrze, natomiast system się rozrasta i wchodzimy w coraz bardziej zaawansowane tematy, a materiały na Internecie pokrywają maksymalnie średnio zaawansowane kwestie lub szukam w złym miejscu.

Chciałbym zweryfikować dotychczasowy kod backendu aby sprawdzić co jest do wymiany, co jest do poprawy a co można zrobić inaczej/lepiej itd..

Nie wiem jak do tego się zabrać, żeby nie pogłębiać złych praktyk i żeby w przyszłości system mógł być rozwijany przez innych programistów. Dodatkowo są jeszcze inne tematy których jeszcze w ogóle nie wdrażaliśmy poprzez brak wiedzy/bezpieczeństwa.

Czy wykupienie konsultacji u jakiegoś kox programisty aby przeglądnął ten kod to dobry pomysł? I gdzie w ogóle kogoś takiego szukać żeby się nie naciąć :) Czy dodatkowo możecie polecić jakieś sprawdzone materiały/kursy z zagadnień backendowych o poziomie wyższym niż podstawowy?

#programowanie #django #python #postgresql
  • 15
@ener: Najlepiej zamówić audyt zewnętrzny od kogoś bardzo pro. Samemu ciężko wyłapać swoje błędy i przestawić schematy myślowe. Ogólnie to dość powszechna praktyka przy większych systemach i najczęściej wychodzi na dobre.
@ener jak nie wiesz gdzie szukać odp. osoby to szukaj właśnie architektów na linkedin -
najprędzej znajdziesz w takim sam sposób jak HR-y. Możesz podpytać na 4programmers czy ktoś nie jest zainteresowany.
Audyt bezpieczeństwa zleciłbym firmie, która się w tym specjalizuje. Przetrzepią na wylot aplikację i dostaniecie fajną listę wg ważności z rzeczami do poprawy i z sugestami jak to zrobić.
Odnośnie architektury i samego kodu to tu raczej bym polecił znaleźć