Aktywne Wpisy

Mr_Rampage +203
Pamiętajcie: albo grubo albo wcale. Najwidoczniej taka myśl przyświecała pewnemu 17-latkowi, który pomimo braku uprawnień postanowił dziś poszaleć na ulicach Poznania. Chwilę później wylogował się z tego świata. Dwoje pasażerów przewieziono do szpitala. Tyle dobrego, że nikt tym chodnikiem nie szedł.
#poznan #wypadek #motoryzacja #polskiedrogi #stopcham
#poznan #wypadek #motoryzacja #polskiedrogi #stopcham

źródło: Projekt bez nazwy (3)
Pobierz
ZubrZPuszki +433
#pieseczkizprzypadku #pies Ja tu tylko się pochwalić. Mój pierwszy pies w życiu. Poznajcie Borysa (。◕‿‿◕。)

źródło: 1000033373
Pobierz
Zadam takie pytanie: Czy nie lepiej zbudować bardzo dobrą sieć połączeń w TOP10 i ich satelitach powiatowych, niż ciąnąć setki kilometrów torów na jakichś zadupiach przez pola i lasy, by miasteczka po 2k mieszkańców z lubelszczyzny dostały szansę?
Trendy urbanizacyjne są takie, by tworzyć duże skupiska ludności, bo znacznie łatwiej dla nich zapewnić infrastrukturę. Czemu na poziomie miasta jest to dla każdego oczywiste, a na poziomie kraju nagle staje się tematem tabu?
Na przykładzie Warszawy: stolica może śmiało wchłonąć kolejne 300 km^2 sąsiednich miasteczek i wsi. Zamiast bujać się w nieopłacalne połączenia do Radomia, lepiej po prostu przedłużyć metro o kolejne kilka kilometrów w każdą stronę i dostawić parkingi P&R. W takim mieście będzie żyło się znacznie wygodniej, niż przy dojazdach z Koluszek, nawet tą słynną szybką koleją (która nie będzie jeździć co 5 minut jak metro, nie będzie jeździć w nocy i będzie kosztować po 100 zł za bilet w jedną stronę). Nie trzeba też mnożyć przedszkoli, szkół, etc. w wymierającym kraju, bo znacznie łatwiej będzie zagospodarować już istniejące.
Na tych 300 km^2 można postawić pierdylion osiedli mieszkaniowych, bo tam są w większości nieużytki z względnie niską ceną ziemi. O pracę nie ma się co martwić, w okolicy jest jej w opór - w przeciwieństwie do np. Ostrołęki, co stawia pod znakiem zapytania np. sens stawiania TBS w Ostrołęce (z całym szacunkiem dla Ostrołęki) - to miasto może za 100 lat równie dobrze już nie istnieć, jeśli trend demograficzny i migracyjny się nie zatrzyma.
Po co walczyć z wiatrakami? Ten kierunek jest zgodny z współczesną myślą urbanistyczną i najzwyczajniej w świecie się opłaca. Zamiast 10 szkół w 10 umierających gminach, można postawić trzy szkoły na nowym osiedlu w powiększonym Krakowie.
#nieruchomosci
wielkomiejska patusiarnia już pokazała, jak się kończy "efektywność" - poumieszczano główne uczelnie, szpitale, urzędy i instytucje kulturalne dla całego regionu w centrach miast wojewódzkich "by było efektywniej" a potem te miasta powprowadzały Strefy Czystego Transportu i poucinały trasy SKMek
@worot: Rozumiem lokalny patriotyzm, ale zimne fakty są takie: sama aglomeracja warszawska ma PKB większe od Słowacji. A miasteczka na końcu świata to jakieś ułamki promila PKB PL.
Co więc proponujesz? bo obecnie duże miasta finansują infrastrukturę w takich ośrodkach, nie na odwrót.
Londyn jest olbrzymi, ale stosunkowo dobrze skomunikowany. W PL taki moloch by nie powstał zresztą.
@Yuri_Yslin: ale ty to właśnie proponujesz
@sezonowiec1: Chyba -25% ma być do 2040 roku IIRC
@Yuri_Yslin: budować infrastrukturę bez patrzenia na PKB i trendy demograficzne, bo tylko tak można być przygotowanym na przyszłość, gdzie nie jest powiedziane że knowledge economy oparte o koncentrację talentów nie zesra się jak przemysł ciężki w latach 70.
@worot: Budować dla budowania? kto z niej ma korzystać?
@OddajButa123: już tak jest.
@Yuri_Yslin: Twoje trendy urbanizacyjne pic rel xD
źródło: image
Pobierz@Yuri_Yslin: wyrzucasz infrastrukture wartą miliardy złotych gdy nie masz pieniędzy na nową. Patrz najbogatsze miasto w Poslce, Warszawę. Nie ma pieniędzy na szkoły, przedszkola, szpitale, uniwersytety, posterunki policji...
@Yuri_Yslin: musiał byś