Aktywne Wpisy

Samy_Naceri +16
#truskawki #ogrodnictwo #praca #januszebiznesu jedno wielkie XD niech mu wszystkie zgniją, w kom płaca XD
źródło: temp_file2521730429439103101
Pobierz
ZdzislawRotterdam +146
źródło: 1000021087
Pobierz



https://www.highballblog.com/2010/08/disk-brakes-vs-rim-brakes-mtb.html
Wydaje mi się to nieprawdą bo jeśli energia roweru = masa*prędkość to na tarczę będziemy musieli przyłożyć odpowiednio większą masę. Do tego wystąpią tam imo ogromne napięcia na piaście (albo dokładnie takie same jak na obręczy jeśli by liczyć ze wzoru) To gdzie lepiej łapać koło żeby zahamowało? w punkcie A czy B?
#rower #fizyka
źródło: comment_1629182850xVuuhFuad5oPQ2RAbblwV6.jpg
PobierzDla mnie to rozważania czysto teoretyczne. Hamulec tarczowy (zakładam że hydrauliczny) zawsze będzie lepszy od hamulca obręczowego jeżeli weźmiesz pod uwagę wszystkie czynniki wpływające na hamowanie podczas jazdy.
Komentarz usunięty przez autora
W wypadku tarczowej największą siłą działa na mocowanie samego zacisku przy widelcu.
@veldrinn: miałem
problem zawsze był jeden! kompromis zużywania ścianek obręczy i siły hamowania.
Ale dalej jest to czysta teoria nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością.
źródło: comment_1629184501QE0n3WV5h4eecHqnlLFW7J.jpg
Pobierz@MrPrezes96: Panowie by "zahamować" koło potrzebujecie moment hamowania (Mh) on zależy od siły hamowania (siła z jaką przykładany jest klocek (Fk) i wsp. tarcia (u)) oraz promienia przyłożenia (r) czyli
Mg = Fk x u / r
Z tego możemy zauważyć że czym r wyższe
Zauważ że przy obrocie koła o 90* punkt przy piaście przesunie się o 5cm ale już punkt przy obręczy przesunie się 50cm.
Teraz hamując przy piaście daną ilość energii musimy rozproszyć (zmienić w ciepło) na odcinku 5cm, a przy obręczy na odcinku 50cm