Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
Kurde Mirki, wracam właśnie znad morza. W tamtą stronę jechaliśmy ze znajomymi pociągiem TLK 9h42m w nocy, także pół drogi przespane. Był ten klimacik - trzęsło, był lekki ścisk, bo mieliśmy full wagon. Siedziała z nami wesoła rodzinka grubasków, gdzie dzieci spiąć tańczyły makarene na siedzeniach kopiąc nas co jakiś czas. Na korytarzu jakieś Punk'i siedziały na ziemi i rozmawiały na cały wagon popalając elektryka. No ogólnie cały czas coś się działo ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Znajomi musieli wrócić wcześniej (oczywiście wybrali taką samą opcję, czyli powrót nocnym), więc moja luba spod tagu #rozowepaski postanowiła zobaczyć jak to jest jechać Pendolino ( ͡° ͜ʖ ͡°) Sobie myślę okej, nigdy nie jechałem, to możemy spróbować.

Generalnie jedziemy 5h37m dopłacając ok. 70zł. Niby super wszystko fajnie, ale:

- nie ma przedziałów = nie ma tego klimatu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- nie trzęsie = nie ma tego klimatu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- w kiblu czysto = nie ma tego klimatu xD

No ogólnie rzecz ujmując gorzej się czuję jadąc Pendolino. Tak za ekskluzywnie. Na każdej stacji leci Chopin - Nocturne op.9 No.2, jakby PKP miało misję: "Odchamić polskie społeczeństwo", ale chyba już jest za późno ( ͡~ ͜ʖ ͡°). Wszystko takie ą ę: tu gościu dezynfekuje co jakiś czas wagon, tam inny gościu biega po każdej stacji i pyta czy komuś jeszcze nie rozdał wody. Jedyne plusiki to ogromny stolik (mamy akurat takie miejsce), Wi-Fi i kontakt 230V. No ale jakoś mnie to dalej nie przekonuję ¯\_(ツ)_/¯

Mając w głowie słowo pociąg wyobrażam sobie zwykłe IC w klasie 2. I raczej się to nie zmieni. Następnym razem jadąc nad morze będę dalej za tą opcją - żadne Pendolino. Wy też tak macie jak ja? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pobierz Grucha2408 - Kurde Mirki, wracam właśnie znad morza. W tamtą stronę jechaliśmy ze zna...
źródło: comment_162912399868EmyhW46b4ZLMlR44giRQ.jpg
  • 18
@Grucha2408: wszystko to zależy, jak jedziesz z fajną paczką to 9 godzinna podróż traktowana jest jako dodatek
jak wracasz styrany 5h po wykończającym tygodniu pracy, to cisza, klimatyzacja i herbatka na życzenie wydaje się być zbawienna i nie wyobrażasz sobie jazdy 4h dłużej
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Grucha2408: też tak mam. Ale może przez to że jak na wykop to już dziadek stary jestem. Oczywiście nie lubię w 8 osób się cisnąć ale w 6 osobowym przedziale fajnie się jedzie. Tylko czasy się zmieniają. Każdy ma wypasiony telefon plus Internet i każdy żyje swoim życiem. Z 10 lat temu ktoś pogadał, można było trafić na przedział imprezowy z studentami aż podróż szybciej leciała.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Grucha2408: @jaceks653: @choochoomotherfucker: @Ramone: z punktu widzenia pracownika to EIP też jest zbawienne. Wszystkich ludzi masz na oku, rezerwacja miejsc pozwala Ci też na łatwiejsze wyłapywanie osób dosiadających, klima, która działa zawsze, ogrzewanie które działa zawsze, czasy przejazdu też lepsze. Tylko ludzie premium nie są. Te składy powinny być normą. W Japonii to mamy pociągi (sorry, musiałem przez pobyt tam xD) gdzie bilety na 1 klasę kosztują po
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Shishu: tylko ceny są dostosowane pod siłę nabywczą w Polsce. Nominalnie w Japonii przecież więcej zarabiają to i ceny wyższe. I tak cenowo pociąg przegrywa z samochodem. Wiem, wiem powinno się liczyć zakup samochodu, naprawy, ubezpieczenie ale typowego samochodziarza nie obchodzi nic poza kosztem paliwa. W ostatnich latach ludzie do czasu covidu ludzie wracali do kolei bo cena się robiła przystępna. Sam jeżdżę tylko dlatego że jest oferta Wcześniej 30. Jak
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Shishu: Wiem. Niestety zaczyna się psucie oferty. Za ubiegły rok Intercity miało 190 mln straty i ktoś wymyślił że nadrobią. Żeby się nie przeliczyli.
@Grucha2408: No nic nie przebije pustego przedziałowego wagonu pośpiesznego w poniedziałkowym przelocie.

Pendolino to tak jak Szyszak. Porażka jakaś w każdym aspekcie. Już o wiele wygodniej jeździ się Impulsami pomorskimi niż tym.
@Shishu: Oj, ale JR to mi szanuj!
Właśnie kupuję bilety na trasie Waw-Ktw i EIC w 2 klasie będzie kosztować 220zł, Shinkansen na podobnym dystansie 350. Tyle tylko, że Shinkansen dojedzie 2 razy szybciej i co 12 minut, a nie raz na 3 godziny, jak PKP.

A co do kolejowego zwiedzania Japonii, absolutnie polecam JR Green Pass i lokalne limited expresy (w okolicach Fukoki maja tez Pendolino, z salonikiem widokowym w