Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Hej, mam możliwość zakupu gravela ASPRE 2 Romet 2021 za 5600 PLN. Cena poszła ostro w górę, cena na 2021 miała być na poziomie 5000 PLN.

To ma być mój pierwszy gravel. Obecnie mam rower crossowy orkan 4m.
Opcjonalnie do kupienia aspre 1 ale na osprzęcie Claris.

Doradzcie brać aspre 2 lub 1, czekac do wiosny, czy odpuścić gravela w ogóle.

Nie wiem też za bardzo jaka ramę wybrać. Mam 176 cm wzrostu, przymierzałem się do rozmiaru 52 i 54 i w zasadzie nie czuje różnicy.

Aspre 2 w poniższej specyfikacji

Koła, rama 700C / alu 6061 X-lite
Rozmiar 52 cm / 54 cm / 56 cm / 58 cm
Widelec Carbon tapered
Amortyzator tył —
Napęd 20 biegów
Manetki przód Shimano GRX KRX400 2 speed
Manetki tył Shimano GRX KRX400 10 speed
Przerzutka przód Shimano GRX FD-RX400
Przerzutka tył Shimano GRX RD-RX400
Mechanizm korbowy Shimano GRX FC-RX600 46/30T 170/175 mm
Hamulec przód Shimano GRX Flat Mount hydrauliczny
Hamulec tył Shimano GRX Flat Mount hydrauliczny
Tarcza hamulcowa przód Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm
Tarcza hamulcowa tył Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm
Opony Michelin Power Gravel 700×40C
Obręcze Ryde DP19
Piasta przód Shimano RS470 12/100 mm
Piasta tył Shimano RS470 12/142 mm
Kaseta/wolnobieg Shimano CS-HG500 11-34T 10 speed
Kierownica Romet Gravel aluminiowa 420 mm FLARE
Mostek kierownicy Romet aluminiowy 90/100/110 mm
Sztyca Romet aluminiowa 27,2 mm 300/350/400 mm
Siodło Fizik Taiga
Pedały FP-971 aluminiowe
Lampa przód —
Lampa tył —
Waga 10,6 kg

Dzięki za każdy komentarz.

#gravel #rower #rowery #romet
sanglier - Hej, mam możliwość zakupu gravela ASPRE 2 Romet 2021 za 5600 PLN. Cena pos...

źródło: comment_1628537741HDRlXaoKtuDRPWzZRT18TL.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
@sanglier: Pytasz: brać - nie brać, ale sam nie opisujesz do czego tego roweru będziesz używał, jakie tereny, ile km na trasę itd.

W skrócie jednak:

jeżeli zależy Ci na GRXie i hamulcach hydraulicznych to bierz Aspre 2
jeżeli chcesz coś bardziej agresywnego niż Orkan i nie zależy Ci na dwóch powyższych punktach to Aspre 1 też
  • Odpowiedz
@sanglier: nie dostaniesz tańszego gravela z hydraulika. Moim zdaniem jest to kluczowa zaletą tego aspre.
Hamulce hydrauliczne to jest rzecz która naprawdę robi wyczuwalna i to wyraźnie różnice.
  • Odpowiedz
Istnieje ryzyko, że będziesz obijał piętą o trójkąt ramy w obu tych modelach,


@donmateok:

Jak to możliwe? Korba jest normalna ma normalny q factor, piasta też normalna 135...
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@donmateok: głównie to ścieżki rowerowe/ drogi w północnej polsce. Na orkanie zrobiłem ostatnio ponad 160 km jednego dnia. Liczę, że na gravelu wzrośnie mi średnia prędkość i przyjemnosc z szybszej jazdy.
  • Odpowiedz
@sanglier: tez go chciałem brać, nie było go dostępnego niestety. Wziąłem eskera 4.0 od krossa, nie żałuję. Wg mnie warty rozważenia, 600 zł tańszy, hamulce mimo ze mechaniczne są dobre i skuteczne. Ja jestem bardzo zadowolony. Ogień w udach ;)
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@sanglier: masakeyczna cena, ja też na niego polecałem ale w końcu kupiłem tribana grvl 520 za 4700 i jestem max zadowolony
  • Odpowiedz
@sanglier: Jak chcesz mieć coś na dłużej to może warto kupić coś droższego, tym bardziej, że w orkanie są hamulce hydrauliczne więc Aspre 1 pod względem hamulców by wypadł słabiej.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@sanglier: prędkość ci wzrośnie jak zmienisz opony, a już na pewno jak zmienisz koła. Z Aspre2 to taki Gravel jak z pensji 4k klasa średnia (hehe) Dla mnie jest bardziej szosa endurance, albo szosa +road kwestia semantyki. geometria ramy jest bardziej szosowa niż rekreacyjna (a jak obniżysz i dasz w - mostek to już w ogóle wyścigówka) Dla mnie jest to układ idealny, mam koła na oponach 32mm semi slick
  • Odpowiedz
@sanglier: Cześć, jestem kompletnym laikiem rowerowym (poprzedni rower to rower MTB który ma pewnie z 10-15 lat) i od czerwca/końca czerwca jestem posiadaczem Aspre 2 2021 (jeszcze w cenie 4999zł), poniżej kilka moich spostrzeżeń:

1. Jak zacząłem szukać roweru i natknąłem się na pojęcie "gravel", to rozumiałem to jako 50/50 szosa/MTB. Coś co w miare szybko pojedzie po asfalcie, ale i do lasu można wjechać. Moje pierwsze dni z Aspre były lekkim zaskoczeniem (pewnie z innymi gravelami jest podobnie), bo sie okazuje że to bardziej szosa niż MTB. Do lasu wjedziesz jak masz ubitą ścieżkę, ale jednak po jakiś korzeniach czy piachu to nie pojedziesz. No i zapomni o "skakaniu z krawężnika" ( ͡° ͜ʖ ͡°). Z drugiej strony, jako raczej mało wysportowana osoba byłem zachwycony jak łatwo można to rozpędzić po scieżce rowerowej czy ubitym piachu. Generalnie wrażenia mega pozywtyne, ale trzeba być świadomym że to nie jest aż tak uniwersalny rower jak niektórzy sugerują. A no i przygotuj sie, że pierwsze dni mogą być średnio wygodne jeśli pierwszy raz będziesz jeździć z barankiem. Jakbyś tego nie ustawił, to jednak organizm musi sie przyzwyczaić do innego układu.

2. W każdej recenzji na necie każdy sie zachwyca tym GRX, no i sam nie wiem. Nie mam porównania do przeżutek szosowych (podobno średnio się sprawdzają w terenie), ale mnie to jakoś nie powaliło ( ͡° ͜ʖ ͡°). Oczekiwałem jakiś ohów i ahów, a tu po prostu zwykła przeżutka. Zdecydowanie jak przesiadłem sie daaawno temu z taniego roweru na coś z Shimano Deore to czułem większy "skok"
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@anonim1133: hej, da się przy prędkości 35-40 już są głośne. Na wiosnę będę próbował założyć 28mm szeroką oponę, ale.poki co w obecni warunkach 40mm jest super
  • Odpowiedz