@sanglier: Pytasz: brać - nie brać, ale sam nie opisujesz do czego tego roweru będziesz używał, jakie tereny, ile km na trasę itd.
W skrócie jednak:
jeżeli zależy Ci na GRXie i hamulcach hydraulicznych to bierz Aspre 2 jeżeli chcesz coś bardziej agresywnego niż Orkan i nie zależy Ci na dwóch powyższych punktach to Aspre 1 też jest ok
Istnieje ryzyko, że będziesz obijał piętą o trójkąt ramy w obu tych
@sanglier: nie dostaniesz tańszego gravela z hydraulika. Moim zdaniem jest to kluczowa zaletą tego aspre. Hamulce hydrauliczne to jest rzecz która naprawdę robi wyczuwalna i to wyraźnie różnice.
@donmateok: głównie to ścieżki rowerowe/ drogi w północnej polsce. Na orkanie zrobiłem ostatnio ponad 160 km jednego dnia. Liczę, że na gravelu wzrośnie mi średnia prędkość i przyjemnosc z szybszej jazdy.
@sanglier: tez go chciałem brać, nie było go dostępnego niestety. Wziąłem eskera 4.0 od krossa, nie żałuję. Wg mnie warty rozważenia, 600 zł tańszy, hamulce mimo ze mechaniczne są dobre i skuteczne. Ja jestem bardzo zadowolony. Ogień w udach ;)
@sanglier: Jak chcesz mieć coś na dłużej to może warto kupić coś droższego, tym bardziej, że w orkanie są hamulce hydrauliczne więc Aspre 1 pod względem hamulców by wypadł słabiej.
@sanglier: prędkość ci wzrośnie jak zmienisz opony, a już na pewno jak zmienisz koła. Z Aspre2 to taki Gravel jak z pensji 4k klasa średnia (hehe) Dla mnie jest bardziej szosa endurance, albo szosa +road kwestia semantyki. geometria ramy jest bardziej szosowa niż rekreacyjna (a jak obniżysz i dasz w - mostek to już w ogóle wyścigówka) Dla mnie jest to układ idealny, mam koła na oponach 32mm semi slick i
@sanglier: Cześć, jestem kompletnym laikiem rowerowym (poprzedni rower to rower MTB który ma pewnie z 10-15 lat) i od czerwca/końca czerwca jestem posiadaczem Aspre 2 2021 (jeszcze w cenie 4999zł), poniżej kilka moich spostrzeżeń:
1. Jak zacząłem szukać roweru i natknąłem się na pojęcie "gravel", to rozumiałem to jako 50/50 szosa/MTB. Coś co w miare szybko pojedzie po asfalcie, ale i do lasu można wjechać. Moje pierwsze dni z Aspre były
@bibsz: @bejt: @frusio: @donmateok: @duch_dauna: @Zabi96: @SmutnoMi: hej aspire 2 kupiony i już trochę jeźdżony. Pierwsza wyprawa 110km+ już za mną. Lekkie zakwasy w rękach i kolanach. Przerzutki sprawdzają się swiey, duży zakres przełożeń i szybka zmiana. Mały blat ma zastosowanie przy większych podjazdach.
@anonim1133: hej, da się przy prędkości 35-40 już są głośne. Na wiosnę będę próbował założyć 28mm szeroką oponę, ale.poki co w obecni warunkach 40mm jest super
Nie wiem co to za posmiewisko na wykopie z osób które idą na miesięczne przeszkolenie wojskowe i składają przysięgę. Jakby była wojna to i tak każdy z nas będzie miał gówno do gadania xD #wojsko #ukraina #wojna
To ma być mój pierwszy gravel. Obecnie mam rower crossowy orkan 4m.
Opcjonalnie do kupienia aspre 1 ale na osprzęcie Claris.
Doradzcie brać aspre 2 lub 1, czekac do wiosny, czy odpuścić gravela w ogóle.
Nie wiem też za bardzo jaka ramę wybrać. Mam 176 cm wzrostu, przymierzałem się do rozmiaru 52 i 54 i w zasadzie nie czuje różnicy.
Aspre 2 w poniższej specyfikacji
Koła, rama 700C / alu 6061 X-lite
Rozmiar 52 cm / 54 cm / 56 cm / 58 cm
Widelec Carbon tapered
Amortyzator tył —
Napęd 20 biegów
Manetki przód Shimano GRX KRX400 2 speed
Manetki tył Shimano GRX KRX400 10 speed
Przerzutka przód Shimano GRX FD-RX400
Przerzutka tył Shimano GRX RD-RX400
Mechanizm korbowy Shimano GRX FC-RX600 46/30T 170/175 mm
Hamulec przód Shimano GRX Flat Mount hydrauliczny
Hamulec tył Shimano GRX Flat Mount hydrauliczny
Tarcza hamulcowa przód Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm
Tarcza hamulcowa tył Shimano SM-RT10 centerlock 160 mm
Opony Michelin Power Gravel 700×40C
Obręcze Ryde DP19
Piasta przód Shimano RS470 12/100 mm
Piasta tył Shimano RS470 12/142 mm
Kaseta/wolnobieg Shimano CS-HG500 11-34T 10 speed
Kierownica Romet Gravel aluminiowa 420 mm FLARE
Mostek kierownicy Romet aluminiowy 90/100/110 mm
Sztyca Romet aluminiowa 27,2 mm 300/350/400 mm
Siodło Fizik Taiga
Pedały FP-971 aluminiowe
Lampa przód —
Lampa tył —
Waga 10,6 kg
Dzięki za każdy komentarz.
#gravel #rower #rowery #romet
Komentarz usunięty przez autora
W skrócie jednak:
jeżeli zależy Ci na GRXie i hamulcach hydraulicznych to bierz Aspre 2
jeżeli chcesz coś bardziej agresywnego niż Orkan i nie zależy Ci na dwóch powyższych punktach to Aspre 1 też jest ok
Istnieje ryzyko, że będziesz obijał piętą o trójkąt ramy w obu tych
Hamulce hydrauliczne to jest rzecz która naprawdę robi wyczuwalna i to wyraźnie różnice.
@donmateok:
Jak to możliwe? Korba jest normalna ma normalny q factor, piasta też normalna 135...
Masakryczna ? Nawet przy 5.6k jest to wciąż najtańszy gravel z normalną hydraulika.
1. Jak zacząłem szukać roweru i natknąłem się na pojęcie "gravel", to rozumiałem to jako 50/50 szosa/MTB. Coś co w miare szybko pojedzie po asfalcie, ale i do lasu można wjechać. Moje pierwsze dni z Aspre były