Wpis z mikrobloga

kupiłem 2x akumulatory (pierwotnie chciałem 18aH, ale na stronie dostępny, po kilku dniach dali info, że nie mają i dopłąć do 20aH, albo anuluj zamówienie) i taką ładowarkę, żeby wszystko ze sobą dobrze współdziałało.
Akumulatory chciałem do zabawki-jeepa silnikami 4x55W, bo fabryczny akumulator już padł. Dwie sztuki, na szybką wymianę, gdy drugi idzie do ładowania.

Akumulatory używam 2 miesiące, trzymają ok, nie wiem czy faktycznie 2x dłużej niż nowy oryginalny (10aH), ale problemem jest moc. Dawniej autko czterema kołami buksowało na trawie, obecnie zdycha przy wjeżdżaniu pod małą górkę.
Przyjrzałem się napięciom i 100% naładowany Greencell, ładowany ładowarką Greencell pokazuje napięcie 13.2V bez żadnego obciążenia. Zmierzyłem napięcie pod obciążeniem i jak zabawka jedzie, to napięcie w świeżo ładowanym aku spada do 10.5V-11V.
Zrobiłem eksperyment i naładowałem oba akumulatory prostownikiem samochodowym (2A) i sprawdzałem pokolei - wtedy akumulatory wskazywały bez obciążenia 14.2V, ale już po krótkiej jeździe napięcie spadało do 10-11V pod obciążeniem i 12.2V bez obciążenia.

Jak dla mnie ładowarka nie "dobija", albo akumulatory to jakieś śmiecie, choć sprawdzałem też samochodowe (42 i 86aH) i podobnie, gdy ładowarka Greencella wskazywała 100%, to napięcie na akumulatorach bez obciążenia, wahało się pomiędzy 13.2-13.5V.
@swiatbaterii mówi, że wszystko jest super i żebym spadał, ale byłem upierdliwy i zaproponowali wymianę na ten sam model, a mój sprawdzą. Kumpel elektronik, mówi, że nówki akumulatory powinny po naładowaniu trzymać bez obciążenia 14-14.4V.
No to jest dobrze, czy nie jest?

#swiatbaterii #elektronika #elektryka #prad #pytanie #pytaniedoeksperta #samochodyelektryczne #samochodyrc
Korbiszon - kupiłem 2x akumulatory (pierwotnie chciałem 18aH, ale na stronie dostępny...

źródło: comment_1628502699dNW9gN4nAyjzi5X3Y1aDCu.jpg

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@stassma: nie napisałem wcześniej, ale również zamontowałem i ładowałem obydwa równolegle, zachowywały się identycznie - zabawka słaba, bez obciążenia 100% - 13-13.5V, z obciążeniem spadki do 10.5V
  • Odpowiedz
@stassma:
Z 11kg dzieckiem autko z silnikami 4x55W i oryginalnym aku mieliło czterema kołami w błocie, żeby się wydostać. Z tymi greencellami nie obróci kołami, wkleja się i po dłuższym przytrzymaniu "gazu" termik odłącza zasilanie. na oryginalnym aku z zabawki, pomimo zużycia, zabawka jest wyraźnie mocniejsza - po naładowaniu, bez obciążenia woltomierz wskazywał 13.7-14.1V.
Niestety powód wymiany - zużycie. Oryginalny trzyma parametry około 100-250 metrów, w zależności od temperatury (12-25
  • Odpowiedz
Oryginalny, 100% naładowany, pod obciążeniem 4x55W - napięcie spada z 13.9 do 12.2V
Greencell, 100% naładowany - napięcie na ładowarce wskazuje 13.2, na woltomierzu bez obciążenia 12.8V, pod obciążeniem 4x55W spada do 10.5V
  • Odpowiedz
@Korbiszon: pojemność to tylko jeden z parametrów akumulatora. Akumulatory w samochodach przy pojemności 70aH mają nawet 10x tyle prądu rozruchowego. Te nowe to mogą być akumulatory przeznaczone do podtrzymywania systemów alarmowych itd. Potrzebujesz akumulatora który odda chwilowo ponad 20A
  • Odpowiedz
@Korbiszon: jak może nie być informacji o prądzie rozładowania na stronie producenta sprzedawcy?

@stassma: na akumulatorze jest cycle use: 14.5-14.9V, z tego co rozumiem, to właśnie w zabawce elektrycznej używam go w takim cyklu


@Korbiszon: zgadza się.
Ale to nie znaczy że aku będzie tyle miał po naładowaniu. Naładowany agm ma około 13V. Akumulator samochodowy 12.6V. Nie mierzy się tego zaraz po odłączeniu ładowarki bo pokaże
  • Odpowiedz