Wpis z mikrobloga

#lancia #wloskamotoryzacja #motoryzacja

Właśnie się niosę z zamiarem kupienia auta. Od jakiegoś czasu choruję na Lancię Deltę III w wersji 1.9 Multijet Twin Turbo. Może któryś z mireczków ma takie auto i mógłby się wypowiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie takiego auta. Cena zasadniczo nie gra roli bo nawet najdroższe modele które są na Otomoto i na OLX mieszczą się w moim budżecie. Znalazłem trochę ogłoszeń ale parę sztuk już wyeliminowałem chociażby z tego powodu, że były pierwotnie obstukane z każdej możliwej strony albo mają jakaś dzwiną historię - np. przez 6 lat nikt nie chciał jej kupić ;) Dlatego takie rodzyny wywaliłem z listy.

Generalnie użytkuję już starszą generację MultiJet'a i jestem bardzo zadowolony z jego osiągów i generalnie eksploatacji. Czas przyszedł na odświeżenie trochę samochodu z uwagi na to, że sytuacja rodzinna sprawiła, że będę musiał pokonywać znacznie dłuższe trasy niż dojazd do pracy dlatego potrzebuję samochodu który pomieści co najmniej 4-5 osób. I pozwoli pokonywać 200-300km we miarę komfortowych warunkach. Ważne jest to, żeby też autem przyjemnie się podróżowało - do tej pory moje wysłużone Stillo było spoko na krótkie dojazdy - ale na dłuższe trasy jest po prostu głośne przy prędkościach autostradowych no i przy 140km/h silnik drze papę strasznie.

Zastanawiałem się przez moment nad wersją 1.8 Turbo z automatem (ten sam silnik siedzi w Alfie Romeo Gulietta 1750 jako Turbo Benzina - ale ma w wersji Alfy ponad 240km) i w sumie bym też się na nią skusił - zresztą Gulietta też mi się podoba - ale nie ma żadnej fajnej sztuki w sprzedaży - a dobre sztuki niestety przekraczają mój budżet.

Dlatego jak macie jakieś doświadczenia z tymi pojazdami to byłbym wdzięczny w jakiś informacjach na co zwrócić uwagę. No poza tym, że w wersji 1.8T interwał wymiany oleju to jest max. 10-12 tysięcy kilometrów - inaczej zaciera się turbina. To to wiem ;)
  • 7
@brokenik: Jak mam być szczery to popatrz już szybciej na Giuliettę mimo że jest droższa to łatwiej o części i jej serwis.
Problemem Delty są przede wszystkim jaja z częściami, bo sama marka jest już (poza włochami) nieaktywna.
Bardzo typową usterką w Deltach są silniczki klimy (jak jest automatyczna), które są takie same w Fiacie Bravo i Lancii Delcie właśnie, ich wymiana to zdejmowanie deski, drzwi, tona roboty i to cykliczna,
@FenixxPl: O widzisz. Jesli chodzi o części i ich dostępność to raczej dziwna sprawa. Mam też Lancie Ypsilon z 1996 - takie trochę lepsze Punto i rozleciały mi się przełączniki do elektrycznych szyb. Co ciekawe kupiłem je bez problemu... nowe z Łotwy. Za 66zł. Przyjrzę się tematowi.
@brokenik: Ja wiem że one są dostępne, wymieniałem ostatnio siostrze w Bravo ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jedynie napisałem że ich wymiana to sajgon (3-4 dni roboty), najlepszą ciekawostką jest klucz (oczkowy najlepiej) 5.5mm, nasadką nie dojdziesz do demontażu silniczka recyrkulacji powietrza, jedyne miejsce gdzie da się go dokupić to allegro. Jak pytałem o niego w sklepach narzędziowych to patrzyli na mnie jak na kosmitę. Zazwyczaj strzelają same
@FenixxPl: Właśnie czytam o tym. I faktycznie dostęp przeje!^@ny do tego ale są serwisy co tym się zajmują. Nie jest to jakieś rocket-science z tego co widze tak więc git. Cenowo za wymianę 1000zł - co 5-6 lat to też dramatu nie ma. Są gorsze wpadki jak wymiany rozrządu w Audi C5 2.5 TDI v6 xD
@brokenik: Posiadam co prawda inną wersje silnikową (1.4 mAir) od 2 lat i jestem bardzo zadowolony, wcześniej miałem Audi A3 8L z 97r. i jego eksploatacja kosztowała 1,5x lub nawet 2.5x więcej jak tej Lanci, oprócz części karoserii cała reszta jest łatwo dostępna i raczej bezproblemowa. Za te pieniądze bardzo dobra opcja (choć osobiście szukał bym 1,4 t-jet 150 km lub 1.8 TBI 200km)