Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki!

Posiada ktoś może Mitsubishi Lancera (najlepiej kombi), Avensisa 1/2 gen, Volvo V40 (1 gen) i Peugeot'a 307?
Chciałbym dowiedzieć się z pierwszej ręki, jak wyglądają koszty serwisowe tych modeli i popularniejsze usterki. Koszty filtrów, klocków i rozrządu ogarnąć to nie problem, ale może jest coś, co #!$%@? się na potęgę i tylko właściciele zwracają na to uwagę. Chętnie posłucham też o bolączkach każdego modelu i porad, na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie (ʘʘ)
Interesują mnie głównie jednostki benzynowe, bo planuję gazować/kupić zagazowany.

#mitsubishi #lancer #motoryzacja #samochody #peugeot #307 #toyota #volvo
  • 10
@Kviingu Nie bierz przedliftowych 307, tam benzyna (1.6 i 2.0) potrafi się zjarać sama z siebie. No i ogółem elektryka ponoć jest w tym aucie żartem. W poliftach chyba jest już trochę lepiej. Uprzedzając- nie mam 307 (mam 406, trochę inne auto), ale go rozważałem.
@Kviingu: Lancery mają problem z korozją progów, miski olejowej i sanek, jak Mitsu to bezpośrednio z jakiejś Szwajcarii gdzie nie sypią tego syfu na drogi w zimie, ale nie że 1+ rok jeździło w PL bez konserwacji bo to zgnije, oczywiście będziesz musiał zrobić konserwację, koniecznie z silnikiem 4G63 2.0, lubi gaz, jest prosty i bezawaryjny.
@Kviingu Mam 2 sztuki 307 przedlifty, 2.0 z gazem. Jakbyś miał do kupna to nie bierz 1.6 bo to muł a pali tyle co 2.0, które też jakimś demonem przyspieszenia nie jest no ale powiedzmy że jako tako jedzie. Manual mi pali ok 9 gazu w trasie, automat ok. 10. Cenię te auta za niezły komfort i wyposażenie oczywiście jak na ten wiek i budżet i za to że nie gniją w
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vertical: jeśli kupi się nawet coś objętego akcją serwisową, to można nawet w tym roku podjechać do ASO i naprawiają, czy już po ptakach?
Jak wygląda sprawa z serwisowaniem? Koszty części są sensowne?
@Kviingu Niestety nie mam pojęcia jak to jest, czy u mnie było coś robione, czy może nie było takiej potrzeby, a czy może jest już za późno, czy może po prostu już olewają :) Napisałem tylko maila z VINami i odpisali ze obecnie nie podlega żadnej akcji.

Co do kosztów serwisu to nie wydaje mi się żeby tam było coś droższego niż w podobnych autach z tamtych lat no i jakichś usterek
@Kviingu A, już wiem co można powiedzieć że jest kiepskie, może padnąć i jest drogie w wymianie - skrzynia biegów manualna. Zaczyna się od szumu na 5 biegu. Sam swój kupiłem z padnięta skrzynią (obrobiony tryb od 5 biegu, opiłki z niego w całej skrzyni i przez ten tryb dziura w obudowie XD) i trochę się zdziwiłem że na szrotach są takie drogie skrzynie do tego modelu do benzyn - 1000 -
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@vertical: właśnie najbardziej się zastanawiam nad tym 307, można dostać fajny rocznik z gazem i niezłym wyposażeniem poniżej dychy. Na dodatek dach panoramiczny w wersji SW - bajka. Kolega miał 307 ale z dieslem i straszył cały czas kosztami serwisowania itd. dlatego jestem trochę niepewny co do tego autka.
@Kviingu Ale o serwis silnika mu chodziło? Bo na grupie 307 na fejsie ciągle widzę posty jak to z HDI są jakieś problemy typu brak mocy, zwiększone spalanie lub kręci a nie odpala :) więc wnioskuję że z tymi silnikami są większe problemy niż z benzynami. Mam SW przedlifta i czasem otwieram roletę dachu, tylko jak nie świeci słońce bo mnie razi i grzeje w głowę :) Z wyposażenia cenię sobie też
@Kviingu No właśnie, dlatego nigdy nie kupię diesla, zwlaszcza przy niskim budżecie. Tutaj naprawdę - z takich droższych rzeczy to chyba tylko tarcze tył, które w polifcie mogą być zintegrowane z łożyskami, ale z tym jest różnie - u mnie są oddzielne i na razie nie były wymieniane, jedynie w jednym sama piasta z łożyskiem bo się rozhuczalo. Ogólnie jest to zwykle, nudne, proste, dość komfortowe i o normalnym koszcie eksploatacji auto.