Wpis z mikrobloga

Przyjechałem sobie do Trójmiasta bo dawno nie byłem a w Gdynii to chyba nawet nigdy ( ͡° ͜ʖ ͡°), jak wy żyjecie z tak pokręconymi zasadami kupna biletów na komunikację?
Da się to jakoś ogarnąć? W każdym większym mieście wygląda to mniej więcej tak samo, strefy, bilety na różne strefy, bilet specjalny na komunikację i kolej łącznie albo w cenie tego normalnego.
A u was co?
Papierowe i telefoniczne, telefoniczne to mi się kojarzy z tym że się dzwoni na jakiś numer i wybiera bilet a kasę ściąga od operatora, nie ma jednego biletu na wszystko tylko lub i albo... Bilet dobowy na SKM ograniczony jakimiś stacjami ale jak szukam mapki to nawet nikt nie wpadł na to i nie zrobił.
Jeszcze linie pośpieszne xd

Może na złe strony patrzę, ale na tą chwilę to macie niezły burdel i skąd tak dobre wyniki SKM to nie wiem.

#3city #trojmiasto #gdansk #gdynia
  • 56
@AshtarPL: Znaczy ja się z @Polinik zgadzam, nawet po pijaku już nie korzystam, ale system akurat pamietam jako w miarę logiczny, te w innych miastach ze strefami mi zawsze sprawiały problem xd

Jak jedziesz jedną linią to bierzesz jednoprzejazdowy, jak jedziesz z przesiadką to bierzesz czasowy, jak jedziesz skm to jest prawie jak strefowy, jak jedziesz z przesiadka różnymi przewoźnikami to panikujesz i zamawiasz ubera. Easy
@SmellySocks: już chyba ogarnąłem ale to dzięki aplikacji jakdojade, chociaż może mi powiesz czy dobrze myślę:
Bilet na MZKZG dobowy - 25 Zeta i kasuje to i mogę jechać w SKM/POLREGIO, ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia, MZK Wejherowo, czyli chyba wszędzie? W sumie jak tak to fajnie, szkoda tylko że na stronie SKM pokazuje jakiś bilet ograniczonymi stacjami ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@virusriddle: tak chciałem zrobić, to chyba nawet wynika z mojego posta, tylko że na stronie SKM i innych nie było jasnego info o cenie takiego biletu. Najpierw na SKM znalazłem że jest dobowy ale ograniczony stacjami a później tylko jakieś kolejowo-komunalne bo i/lub, oczywiście wpisałem w google i też najpierw pokazuje SKM.
Może na złe strony patrzę, ale na tą chwilę to macie niezły burdel i skąd tak dobre wyniki SKM to nie wiem.


@AshtarPL: dobre wyniki skąd? To jedyna komunikacja z Gdyni do Gdańska i vice versa, która jeździ (ale też z problemami #!$%@? xd opóźnienie jest bardziej pewne niż obostrzenia na jesień). Poczekaj aż odkryjesz zajebiste bilety łączone (SKM+ZTM, SKM+ZKM zamiast po prostu biletu trójmiejskiego, ale po co ułatwiać ludziom życie)
System jest prosty:
chcesz jeździć w jednym miejscie - kupujesz dobowy,
chcesz jeździć w kilku - kupujesz metropolitalny dobowy (lub 72h).

SKM sie w dobowe nie wlicza, system ze stacjami jest bo płacisz od odległości jaka jedziesz. Nie da się rozrysować mapy, ale na każdym peronie masz info ile kilometrow za ile złotych oraz jakie są odległości do stacji.

Gdyni* ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@AshtarPL: Znaczy ja się z @Polinik zgadzam, nawet po pijaku już nie korzystam, ale system akurat pamietam jako w miarę logiczny, te w innych miastach ze strefami mi zawsze sprawiały problem xd


@SmellySocks: Logiczny? Jaki bilet kupić na 117 przekraczając granicę Gdańsk-Sopot? Można się przesiąść w Sopocie na 143? Na autobusy jadące z Gdańska do Gdyni jakie bilety?
@Billie_Jean: w Poznaniu i jedyne na co mogę narzekać to to że miasto robi się strasznie lewackie i nielogiczne. Ofensywa rowerowa sprawiła że przejazd rowerem się tylko wydłuża, robią ścieżki przez co na skrzyżowaniach się dłużej czeka. Podobnie w innych obszarach, jakby ktoś kopiował pomysł np. Kopenhagi ale na swój nieudolny sposób. Czasami połowa czasu jazdy rowerem to czekanie na światłach, inwestycje drogowe zaniedbane przez wiele lat a to co powstaje