Wpis z mikrobloga

Nauczony doświadczenie dostałem do testów liftbacka - powtarzam liftbacka, żeby nie było, że nie umiem w nadwozia.
I to nie byle jakiego, bo Octavię RS, ale w hybrydzie. Niby jest szybko, niby jest 245 KM, ale... chyba wozić tych akumulatorów na 50 km nie ma sensu...

Zobaczcie sami - test tutaj.

#skoda #octavia #octaviars #rs #motoryzacja #samochody #motopodprad
stopaotestuje - Nauczony doświadczenie dostałem do testów liftbacka - powtarzam liftb...

źródło: comment_1625511167xpEdS8VaLWH600bKchAAGw.jpg

Pobierz
  • 19
  • Odpowiedz
ale... chyba wozić tych akumulatorów na 50 km nie ma sensu...


@stopaotestuje: dlaczego? Większość dziennikarzy jak bierze na testy jakiegoś plug-ina to robią długie trasy i narzekają, że potem auto pali więcej niż zwykły benzyniak... Tylko takie auto jest dla statystycznego janusza, który robi dziennie max 50 km po mieście i od święta wyskoczy gdzieś w trasę - więc na co dzień jeździ praktycznie na samym prądzie.
  • Odpowiedz
@stopaotestuje: Skoda powinna popracować nad jakimś liftingiem logo, bo jak tylko je widzę to mi się wymiotować chce. Teraz produkują całkiem spoko modele i to widać, ale flashbacki z jazdy starą fabią czy felicią siedzą mocno ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Tylko takie auto jest dla statystycznego janusza, który robi dziennie max 50 km po mieście i od święta wyskoczy gdzieś w trasę - więc na co dzień jeździ praktycznie na samym prądzie.


@goferek: o ile ma go gdzie ładować, co przy mieszkaniu w mieście nie jest takie oczywiste. No, ale jak ktoś ma swobodny dostęp do gniazdka to świetna sprawa.
  • Odpowiedz
@ArekJ: no jak ktoś nie ma gniazdka w garażu to raczej nie kupuje plug-ina ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ja właśnie przepycham montaż wallboxa u siebie w bloku, bo pewnie za parę lat wleci jakiś taki samochód albo full elektryk.
  • Odpowiedz
@goferek: Oszczędność pozorna. Dźwigasz dodatkowe kilogramy, te baterie nie są wieczne, co będzie jak się zużyją? Jak będzie wyglądał rynek wtórny takich samochodów za 10-15 lat? Układy zażądania energią w hybrydzie są bardzo drogie w naprawie lub praktycznie nienaprawialne, pomyśl ile miedzi idzie na takie grube kable do silnika hybrydowego. Jak dla mnie wybór jest jasny, albo silnik spalinowy albo w 100% elektryk.
  • Odpowiedz
@Adam_Malysz: pozorna oszczędność? Aktualnie sam jeżdżę zwykłą hybrydą i widzę, że pali mi niemal o połowę mniej niż porównywalny benzyniak. Więc rocznie zyskuję kilka tysięcy złotych na samym paliwie. Pomijając fakt, że praktycznie tylko zmieniam olej i filtry bo w tym aucie nie ma co się psuć.
A co do baterii to trochę doczytaj, bo jak raz te napędy są wieczne i niektórzy potrafią jeździć 20 lat na oryginalnych bateriach. A
  • Odpowiedz
@goferek: gniazdka to nie jest jeszcze aż tak duży problem, bo zazwyczaj są w garażach. Problemem jest rozliczanie tego. No i miejsca bez słupa obok - wtedy musisz ciągnąć kabel pod czyimś autem i ktoś może się o to albo zabić, albo go zniszczyć rozjeżdżając codziennie. W sumie to się trochę dziwię deweloperom, że nie tworzą jakichś floorboxów na miejscach parkingowych pod swobodne ładowanie aut hybrydowych/elektrycznych z zamontowanymi podlicznikami przypisanymi do
  • Odpowiedz
@ArekJ: w wielu nowych budynkach już możesz brać miejsce od razu z ładowarką. A co do rozliczania, to wbrew pozorom sprawa jest prosta: kabel musi być ciągnięty i tak od rozdzielni, musisz tylko załatwić osobny licznik od dostawcy energii aby było to traktowane jako osobne przyłącze.
  • Odpowiedz
@stopaotestuje: trafiłem na spychologię aby najpierw przedstawiać im... ekspertyzy rzeczoznawców, ale dzięki temu rozgrzebałem bałagan który mają w papierach (a których właściwie nie mają) dotyczący innych modyfikacji w garażu podziemnym względem projektu budowlanego i rozpętałem małą wojnę, która chyba skończy się zgłoszeniem ich do odpowiednich instytucji ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
bo ostatnio i30 nazwalem sedano fastbackiem


@stopaotestuje: misio, ty go nazwałeś po prostu sedanem i o to była inba ( ͡° ͜ʖ ͡°)-

@Adam_Malysz: właśnie dzisiaj mi się rzuciło w oczy spasowanie maski, błotnika, słupka A i obudowy lusterka bocznego z nowej Octavii.
Jakby niewidomy stopami to składał...
  • Odpowiedz