Wpis z mikrobloga

#rower #szosa

Chciałbym spróbować zacząć jeździć na szosie, bo rower trekingowy mnie lekko znudził. Jeżdżę głównie po ścieżkach rowerowych trasy w okolicach 40-50km, na szosie planuję jakieś dłuższe wycieczki do 80km może 100km. Z tego co się naczytałem najbardziej odpowiednia byłaby dla mnie szosa endurance z oponą w miarę szeroką np. 30, bo czasami gorszy asfalt, albo krótki odcinek szutru. I teraz pytanie do was, jaki model polecacie?
Wszedłem na forum rowerowe, ale tam się dowiedziałem że claris to gówno i co najmniej 105 trzeba brać i generalnie szosa zaczyna się od 10k, na tańszych sobie nogi połamiesz itd.
Zaznaczam, że jestem amatorem i dopiero chcę rozpocząć przygodę z szosą.
  • 18
@brydzwbumeczce
Zależy ile masz kasy i jak bardzo jesteś zdeterminowany do jeżdżenia :)
Ckaris to faktycznie słaba opcja ale Sora albo tiagra to już spoko!
Ja uważam że najlepszy stosunek możliwości do ceny to 105 hydrauliczna a rama i koła z aliexpress. Jak wiesz że rower nie pójdzie w odstawkę to warto kupić raz a dobrze. Jednak na jakieś tańszej szosie też da się bardzo dobrze jeździć.
Jeżdżę głównie po ścieżkach rowerowych


@brydzwbumeczce: Jak siądziesz na szosę, to będzie się to musiało zmienić.
Nie mówię, że się nie da. Ale po co się męczyć.

co najmniej 105


@brydzwbumeczce: nie, no co Ty, Tiagra też dobra jest ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Idź do decathlonu, przymierz się do któregoś tribana z klamkomanetkami ;)

@brydzwbumeczce: mam Claris R2000 mogę tylko powiedzieć, że grupa jest właśnie idealna dla początkujących osób. Tanie części, działa sprawnie i ma wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy. Linki do klamkomanetek poprowadzone są pod owijką, oś korby zintegrowana z ramieniem (choć często stosuje się tańszy zamiennik na kwadrat, nie polecam). Niemodne już hamulce szczękowe są proste w serwisowaniu, jak nie jeździsz dużo po górach i deszczu, to tylko zakładasz okładziny z Ultegry za 40 zł.