Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 12
Sabinka niestety odeszła na UPG, którego remont byłby droższy niż cały Saab, w związku z czym przez 3 miesiące żyłem bez samochodu.

Po Szwecji przyszedł czas na Japonię (choć w sumie to i trochę Turcji tutaj jest, ale ćśśś ( ͡° ͜ʖ ͡°)) i tak to po długich poszukiwaniach i analizie sytuacji ogarnąłem sobie UFO z dupą xD

Zastanawiałem się jeszcze nad Hondą CR-Z, ale doszedłem do wniosku że fajnie mieć jednak tylne siedzenia które nie wymagają ucinania pasażerom nóg. UFO w hatchbacku też wchodziło w grę, ale że sedan bardziej podoba mi się z przodu - to stanęło na sedanie.

Silnikowo jest Hondowski standard: 1.8/140KM. Podobno relatywnie solidny i bezawaryjny. To się zobaczy, natomiast coś co zauważyłem od razu to fakt, że bardzo ładnie i wysoko się kręci (na drugim biegu spokojnie można dobić do 100 km/h), co czyni włączanie się do ruchu bardzo przyjemnym.

Wiadomo, że jest nieco głośniej niż w Saabie, że plastiki nie są tak miękkie jak tam, klimatyzacja jest jednostrefowa, a nie dwu... Ale cholera, po pierwsze nie można porównywać kompaktowego sedana z autem klasy średniej-wyższej, a po drugie im dłużej jeżdżę tą Hondą - tym bardziej mi się podoba.

Poprzedni właściciel zainwestował w radio z Androidem i kamerą cofania więc parkowanie jest bardzo proste mimo bagażnika, silnik pozytywnie zaskakuje wysokimi obrotami, zawieszenie jest twardsze niż w Saabie, więc zakrety można brać szybciej niż tam... Jestem zadowolony, mam nadzieję że parę lat ten Civic ze mną wytrzyma ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#pokazauto #chwalesie #honda #civic
sasukeyokai - Sabinka niestety odeszła na UPG, którego remont byłby droższy niż cały ...

źródło: comment_1624476901tSnQWFQbGYsW3ikHb1drDn.jpg

Pobierz
  • 26
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pablo_see: Wiem wiem, czytałem na ten temat. Tak naprawde to był to jeden z czynników który wpłynął na wybór sedana właśnie. Ma wielowahacz z tyłu zamiast belki skrętnej jak hatchback - spotkałem się z opiniami, że lepiej się prowadzi.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Jestem_Tutaj: Dokładnie wiem, co było xD Gość wyjeżdżając z garażu najechał na obitą metalem deskę, zasłaniającą rynsztok odprowadzający wodę, deska się uniosła i wgięła fragment błotnika po prawej stronie na wysokości chlapacza. To był główny powód zejścia z ceny, bo stało się to dosłownie przy mnie. Błotnik już wymieniony, nie widać że cokolwiek było robione i jest w pytkę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@sasukeyokai: wady nie wady. Ja podchodzę do tematu, że w tych pieniądzach nie można mieć wszystkiego i stawiam na jakość prowadzenia kosztem komfortu.
Ogólnie to w hatchu to co się przewija na forach:
Głośno, nisko, twardo.:D
Wygłuszenia można by rzecz że nie ma, trzeba się przyzwyczaić do tego. Z początku myślałem na każdej nierówności że mi zawias się sypie xd
To że jest nisko wkurza mnie tylko na jednej nierówności na
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Saamed955: Dzięki wielkie za opowieść kierowcy ze stażem. Mi się póki co bardzo dobrze jeździ i prawdę mówiąc to w porównaniu do Saaba (miałem 9-5 z 2.0t) zbiera się ta Honda lepiej z dołu. Niby logiczne (w Saabie była dość potężna turbodziura), ale bardzo satysfakcjonujące. Najbardziej mnie zaskoczyła wysokoobrotowa charakterystyka silnika, a więc fakt że tutaj te 4 czy 4.5 obrotów to jeszcze jest kompletnie normalna liczba, podczas gdy tam już
@sasukeyokai
Moje spostrzeżenia po rocznym użytkowaniu sedana:
-ekonomiczny i elastyczny silnik
-przednie zawieszenie tłucze jak to mcpherson
-słabe wyciszenie, przenosi hałas (szum z kół)
-silnik bardzo szybko się nagrzewa
-dla mnie (180 cm) nawet w najniższym położeniu fotela siedzi się za wysoko
-tylne sprężyny za miękkie, jak się ma LPG i jadą 4 osoby z bagażami to tył siedzi. trzeba wstawić sprężyny od wersji hybrydowej
-lakier rysuje się od patrzenia
-za niskie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@pablo_see: Kurde, dzięki! Twoje rady bardzo mi się przydadzą. ( ͡º ͜ʖ͡º) Co prawda nie planuję zakładać LPG, ale ciekawa sprawa z tą przepustnicą. Mam jeszcze jedno pytanie, jeśli mogę zająć Ci chwilę: jaki lejesz olej i co ile zmieniasz? Przy Saabie przyzwyczaiłem się do zmian co 10kkm, w R18 podobno powinno zmieniać się co 15kkm.
@sasukeyokai: co do interwału zmian oleju, zależy ile walisz km. Jak mało i po mieście to 10k km albo rok, jak dużo w opór i dłuższe odcinki to co 15k km będzie git.
Powiedziałbym Ci jaki ja leje olej, ale musiałbym to sprawdzić, na pewno Pablo Ci odpowie.
A pamiętać trzeba o regulacji zaworów, w przypadku benzyny było to chyba coś koło30-40k km, jak ma się LPG to 20k km polecają
@sasukeyokai: Ja leję Motul X-cess 8100 5W40, ale za rok wypróbuję Motul x-clean+ 5W30. Ja zmieniam co rok lub maksymalnie 10 tys km (między 10 a 15 tys km oleje szybko tracą właściwości). Filtr Mann W610/3 chociaż zalecany jest W610/6. Ten pierwszy tańszy i łatwiej dostępny. Można też stosować Purflux LS350, to to samo co OEM tylko bez logo Hondy.
Pamiętaj o regulacji luzu zaworowego.