Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
TL;DR: W przedszkolu w którym pracuję dzieci są krzywdzone, i nie jestem pewien, jaka jest w takiej sytuacji najlepsza ścieżka postępowania.

#afera #pytanie #pracbaza #pomocy

Mirki,

sprawa wygląda tak: od ponad pół roku pracuję jako nauczyciel języka angielskiego w przedszkolu należącym do sieci przedszkoli, która najwyraźniej odnosi duży sukces, patrząc na liczbę nowych filii, które otwierają. Od samego początku widziałem, że atmosfera w tej placówce nie sprzyja dobru dzieci. Jest od nich wymagane całkowite posłuszeństwo wobec poleceń wydawanych przez wychowawczynie, a w dzieciach, które się do tych poleceń nie stosują, jest wywoływane poczucie winy. Takie podejście niestety wydaje mi się typowe dla przedszkoli i szkół, więc przymykałem na nie oko, starając się być dla dzieci osobą, która nie jest tyranem wymagającym bezwzględnego posłuszeństwa.

Tak więc, byłem przyzwyczajony do mało przyjemnej dla dzieci atmosfery w placówce, ale jakiś czas temu coś się zmieniło… na gorsze. W szczególności jest to związane z jedną nową wychowawczynią (od teraz będę o niej pisał jako P.). Więcej o niej wkrótce.