Aktywne Wpisy
JessePinkman38 +35
![JessePinkman38 - Ktoś zdziwiony że w Warszawie Rafała, odpowiedzialność poniosą kiero...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/a177e87d3116e449e26f8cefab581f158309fcfd90e980871697dccdad66bc19,w150.png)
źródło: 1000012890
Pobierz![Minieri](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Minieri_sZhOBQPFjD,q60.jpg)
Minieri +102
Dzisiaj mój osobisty rekord na stacji bo aż 4 osoby prosiły o alkohol na krechę. W środku tygodnia, na stacji paliw a nie w osiedlowym u pani Krysi. Były propozycje zostawienia dowodu czy nawet telefonu "pod zastaw". Najgorsze że jak powiem "nie, nie mogę nic dać nawet jakbym chciał" (a nie chcę) to im nie wystarcza. Muszę się kurła tłumaczyć jakbym był winny że na Halne Mocne nie mają, ehh #alkoholizm
czyli
Lamborghini LM002
W powszechnej świadomości przeciętnego fana motoryzacji marka Lamborghini zapisała się jako producent sportowych modeli takich jak Miura czy Countach; ten drugi, będący rywalem Testarossy, zapisał się wraz z nią czy DeLoreanem w pamięci jako jeden z symboli lat osiemdziesiątych. Oczywiście, oprócz wspomnianych wyżej wozów istniały także mniej znane pojazdy pokroju Piazzy, Floridy czy bohatera dzisiejszego wpisu, pierwszego Sport Utility Vehicle marki z Sant’Agata Bolognese.
Historia Lamborghini LM002 rozpoczyna się w latach 70. – wówczas armia amerykańska rozpisała kontrakt na stworzenie nowej terenówki do zadań specjalnych. Firma Lamborghini, wietrząc nadzieję na zarobek – kontrakt z armią to jednak kontrakt z armią, wiedzieli to już przed wojną i w czasie wojny w Volkswagenie ( ͡° ͜ʖ ͡°) – uruchomiła program Lamborghini Militaria, w ramach którego we współpracy z Mobility Technology International stworzyła terenówkę typu buggy o nazwie Cheetah, napędzany umieszczonym z tyłu silnikiem V8 Chryslera o mocy 183 KM, przenoszącym napęd poprzez trzybiegową skrzynię automatyczną. Włoski Gepard średnio radził sobie podczas testów – ostatecznie uległ zniszczeniu i prace zawieszono; w międzyczasie doszło też do zerwania umowy z kooperantami czy upadłości marki w 1978 roku. Nowi właściciele dwa lata później (w 1981) kontynuowali program i postanowili zbudować podobną do Geparda terenówkę, ale pod nazwą Lamborghini Militari 001; główną zmianą był lekki lifting nadwozia, dodanie drzwi oraz zmiana jednostki na V8 z AMC lub V12 z Countacha. Zmieniła się też grupa docelowa – z wojska na bogatą klientelę.
Jak się okazało, wprawdzie Cheetah i LM001 miały dobre właściwości terenowe, tak problem z opanowaniem samochodu utrudniał silnik z tyłu i przegrzewanie jednostki; wskutek tego, w 1982 roku przeniesiono jednostkę do przodu auta – tak zmienione auto nazwano LMA002.
Jedyny wyprodukowany egzemplarz LMA002 posiadał silnik V12 o mocy 250 KM, który poprzez pięciobiegową skrzynię manualną ZF przenosił napęd na cztery koła; później dopracowano konstrukcję, zaś nazwę ulepszonego modelu zmieniono na LM002. Nieco później stworzono prototyp o oznaczeniu LM003, korzystający z turbodoładowanego silnika Diesla o mocy 150 KM – ta jednostka produkcji VM Motori
ostatecznie nie trafiła do seryjnych aut z powodu zbyt małej mocy w stosunku do masy auta; podobny los czekał silnik montowany w prototypie o oznaczeniu LM004, który posiadał silnik o pojemności 7 litrów i mocy 420 KM( ͡° ͜ʖ ͡°) – tenże motor pochodził z łodzi wyścigowej.
LM002 zaprezentowano na targach w Brukseli w 1986 roku; w tym samym roku samochód trafił do produkcji. Testy jakie poddawano Rambo Lambo jak miano określać „LM002” wykazały że terenówka bardzo dobrze sprawuje się w piaszczystym terenie. Silnik V12 zasilany sześcioma gaźnikami Webera generował około 450 KM przy 5.2 litrach pojemności. Prędkość maksymalna wynosiła 210 km/h; od zera do setki LM002 rozpędzał się w 8 sekund. Napęd był przekazywany poprzez pięciobiegową skrzynię manualną ZF, która przenosiła moc na obie osie; w układzie napędowym zastosowano dwustopniowy reduktor i centralny mechanizm różnicowy, pozwalający zblokować napęd na 100% - standardowo zblokowanie wynosiło 75 %. Terenowe Lambo potrafiło spalić nawet 40 litrów paliwa na 100 kilometrów, toteż zamontowano zbiornik paliwa o pojemności około 290 litrów.
LM002 był czteromiejscowym (tunel w kabinie skrywający wał skutecznie uniemożliwiał wstawienie 5. miejsca) pickupem opartym o rurową ramę stalową, z paką ładunkową; wymiary wynosiły niemal 4.8 metra długości, 2 metry szerokości oraz 1.85 metra wysokości; prześwit wynosił 30 centymetrów przy profilu opon Pirelli 325/65/ R17. Pomimo zastosowania aluminium i włókna szklanego do budowy elementów karoserii (drzwi, maska, etc) LM002 ważył 2700 kilogramów. Sam pojazd był wygodny i bogato wyposażony – posiadał między innymi skórzaną tapicerkę, klimatyzację czy wysokiej jakości system car audio; samochód można było doposażyć wedle życzeń klienta, chociaż standardowo każdy egzemplarz miał taki dodatek jak schowek na strzelbę na pace.
Lamborghini LM002 produkowano w latach 1986-1993; łącznie wyprodukowano około 328 egzemplarzy z czego większość była dostosowana do indywidualnego zamówienia klienta. Pomimo wysokiej ceny – wóz kosztował ówczesne 100 tysięcy dolarów – Lambo cieszyło się powodzeniem; dość powiedzieć że LM002 posiadał Sylvester Stallone, Mike Tyson czy Jay Leno; jeden egzemplarz, o podwyższonym i przedłużonym dachu, zakupił sułtan Brunei, znany ze swojego zamiłowania do drogich samochodów. Z drugiej strony, pomimo dobrego wyposażenia, zdolności terenowych czy ogólnego odbioru, właściciele mieli narzekać na karoserie budowane w Hiszpanii – cóż, prawdopodobnie i tak jakość była lepsza niż w rodzimej parodii terenówki. Część egzemplarzy w specyfikacji wojskowej miała trafić do wojsk Arabii Saudyjskiej i Kuwejtu, gdzie pokazywały swoją przydatność bojowo-terenową. Jeden z pojazdów dostosowano do rajdu Paryż-Dakar; zamontowano w nim silnik z łodzi motorowej o pojemności 7.2 litra i mocy 600KM, klatkę bezpieczeństwa, GPS i szyby z plexiglasu - ostatecznie samochód nie wystartował i brał udział w pomniejszych wyścigach. Sam LM002 nie doczekał się następcy; wprawdzie powstały rysunki robocze modelu o nazwie nomen-omen LM003, jednak nie wyszły poza szkice; swoistym duchowym następcą modelu został ̶U̶r̶s̶u̶s̶ Urus z 2018 roku. Obecnie zachowane samochody potrafią osiągać cenę na aukcjach kilkuset tysięcy dolarów.
#autakrokieta #lamborghini #samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki
źródło: comment_1622916267Jx0eo3RY6ZqXO7mSM2BKmv.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917222SEboVT0tOTUO9VdbIFAFOE.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917238Dd0h7ez4bhE7p0ePfjT280.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917250hjdIhZXpcl7NrEBooN5Mc9.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917263AALtMQ7lkk8DJq23c4eHbO.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917280WAalnID3OYnRRlaVHZrjK4.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917297EnWiWmy4kA9XvqQ1a1JfFJ.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917312QWKP1sJASqN2E8bZEMeMzj.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917329Fe0rFXjuqF9npC9sKUAZQo.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917341wkS8a7qcQe75ScXILKKI9X.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917352J3iKqDPAkqjVXwrlJiAlMV.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917365ClzQbNnjE0Es8dINFhAwTP.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917378Q6rnTqGlM6OoVEPLxf0IHz.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917390InPRXTUSwPw9nKJWqugDYQ.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917405D9rrbCwLuYSxyZDipbQTac.jpg
Pobierzźródło: comment_1622917430T5tQ0sYiwrZyhCkcPUk0WA.jpg
Pobierz@biskup2k: to możliwe, te wszelkie Murcielago, Gallardo czy Continentale to jednak "masówka" (i mówię to o zwykłych wersjach, te odchudzane czy limitowane są dużo więcej warte), a LM002 jednak wyszło mimo wszystko dosyć mało w porównaniu