Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Beniznesmen:
Cena zakupu
Zwykle wyższa cena serwisu
Bywają problematyczne

Kupno samochodu ze skrzynią automatyczną wymaga jednak większego rozeznania, nie wszystkie automaty są idealne, potrafią się czasem pogubić. Czasem pomaga dostosowanie stylu jazdy, przerzucenie w inny tryb, ale nie zawsze, bywa że skrzynią potrafi szarpnąć lub ociągać się z redakcją w pewnych sytuacjach i niewiele da się z tym zrobić.
Mimo tego nie jestem wielkim wrogiem skrzyń automatycznych, wręcz przeciwnie. Automaty się
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@HetmanPolnyKoronny: fajnie napisales, ale jest po prostu jedna, bardzk wazna zasada, moim zdaniem: o automat trzeba dbac.

Zakladam, ze 95% wykopków nie sprawdzalo stanu oleju ani nie dolewalo oleju do MANUALA, bo w takich też trzeba to kontrolowac raz na jakis czas, a sie wiele osób chce brać za automat.

Zimna skrzynia to trzeba spokojnie. Rozgrzanie silnika do 90st nie równa sie od razu optymalnej temperaturze oleju w skrzyni - ta
  • Odpowiedz
Współczesne DSG/DCT będzie zmieniać biegi lepiej niż 99% kierowców mimo sporadycznych szarpnięć.


@ks2m: niedawno bym się zgodził. Jak ostatnio czytam, to dostosowanie się do coraz większych norm emisji dało nam zbyt restrykcyjne parametry w sofcie. W najnowszych DSG ludzie strasznie narzekają, że skrzynia trzyma wysokie biegi jak szalona i zrzucenie o więcej niż jeden to koszmarne zamulanie.
  • Odpowiedz
@Mechisto: Sprawdź hybrydy Toyoty. Skrzynie eCVT działają doskonale i są sprawdzoną technologią. To nie jest cvt w klasycznym wydaniu, bo hybryda nie ma klasycznej skrzyni biegów. Oczywiście jak ktoś chce sportowych doznań to jest to dokładnie przeciwny biegun - przyjemność z deptania praktycznie nie istnieje, bo jest samo wycie. Mi chodzi bardziej o komfort płynnej jazdy.

Jak ktoś chce sportowo i automat w małym aucie to zostają sportowe drogie auta premium
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@McRancor: Akurat nie jeździłem jeszcze eCVT, także nie wypowiem się. W autach, na które mnie stać, raczej nie spotkałem się z automatem, który by mi się spodobał. Dlatego wolę manuale. I okazuje się, że jestem Januszem motoryzacji, bo nie przepadam za jedyną słuszną opcją, czyli automatem
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@kogut_20: Bo jak nie naciśniesz hamulca, to na drive auto będzie jechać. A przestawianie za każdym razem na "p" szybko zemści się na skrzyni. Nie trzymają tego hamulca przez to, że są dzbanami, a przez to, że w większości muszą
  • Odpowiedz
@Mechisto: ale ja nie wymagam, żeby niszczyli skrzynie. Po prostu, niech wyhamują auto i na płaskim zdejmą nogę z hamulca, a jak jest górka (spadek albo wzniesienie) to niech sobie zaciągną ręczny jak każdy normalny kierowca. Ja takim dzbanom świece długimi.
  • Odpowiedz
@kogut_20: ale co mu da zaciagniecie recznego? jak puści hamulec to auto zacznie jechać więc albo mu zgaśnie albo uderzy w auto z przodu :D efekt taki jakbys puscil sprzeglo w manualu z zapietym biegiem i zaciagnal reczny
  • Odpowiedz
@RadeqW: czekaj, czy ty mi próbujesz powiedzieć, że samochód z automatyczną skrzynią biegów sam jedzie? to po co jest pedał przyspieszenia? Poza tym, dlaczego niby hamulec ręczny ma nie zahamować samochodu? Jeśli ręczny nie hamuje samochodu, to po co on? Jak startujecie pod ostre wzniesienie? Przekładacie nogę z hamulca na gaz, a w międzyczasie samochód wam się stacza o 0,5 metra? xD
  • Odpowiedz