Aktywne Wpisy
kricalke +18
![Ka4az](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Ka4az_d2MyNZQL1Q,q60.jpg)
Ka4az +191
Słyszałem o tym, że Ikea ma problemy. I szczerze niech ginie patrząc co zrobiła z cenami XD
Dla porównania rok 2021 vs 2023. Nie wierze, że ta podwyżka jest normalna w ciągu dwóch lat.
#ikea #inflacja #gospodarka
Dla porównania rok 2021 vs 2023. Nie wierze, że ta podwyżka jest normalna w ciągu dwóch lat.
#ikea #inflacja #gospodarka
![Ka4az - Słyszałem o tym, że Ikea ma problemy. I szczerze niech ginie patrząc co zrobi...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/081b3cedb4042581839f63582d6aaf76077d9f175154b045a7136ef8c9b37eec,w150.png)
Ale oczywiście te wszystkie medialne prostytutki z tych militarnych pisemek w których WB się non stop reklamuje, już to podają dalej.
#wojsko #wojskopolskie #militaria #turcja #drony
@emissary: Jak ci to nie interesuje to nie czytaj. I nie pisz do mnie w liczbie mnogiej nudny trollu.
@stahs: Głowice Wescam nie są dla nas problemem. W magazynach PGZ od 2019 r. leży 47 głowic tego typu czekając na zamontowanie w PGZ 19R. Więc w najgorszym scenariuszu one mogą zostać przekazane producentowi TB2 a ten je zamontuje w przeznaczonych dla nas dronach.
Natomiast co do silników Rotax to wydaje mi się że po okresie chwilowego "zawieszenia" ich
@Thorkill:
Rotax w TB2 to zwykły 100 konny boxer używany głownie do ultralekkich samolotów, jest dla niego sporo alternatyw w tych samych gabarytach i mocy, często robione małoseryjne (całkowicie skrawaniem) w małych firmach.
To naprawdę nie jest żadne wyzwanie technologiczne, mówimy o nieco poprawionej technologi z lat
@eeemil: Nie znam się na silnikach lotniczych ale czy to nie jest tak że te Rotaxy wyróżniają się na rynku takich jednostek napędowych tym że mają niższą od innych masę? No i to jest największy problem technologiczny przy ich
@Thorkill:
Wyróżniają się certyfikatem lotniczym i dobrą marką, ale to jest kwestia przy certfikowanych samolotach załogowych, przy dronach wojskowych i samolotach niecertyfikowanych (klasy UL) to już nie ma znaczenia.
Pozatym firma Limbach w Niemczech też produkuje certyfikowane silniki tej klasy, tylko są droższe.
Nie problemów z ich kopiowaniem poza opłacalnością, ale to wynika z tego
@stahs: Errata. Sprawdziłem to teraz i jednak napisałem tutaj bzdurę. Owszem PGZ kupił dla Orlika głowice Wescam ale mniejsze Wescam MX8. Natomiast w TB2 instalowano dotąd głowice Wescam