Wpis z mikrobloga

Wiceprezes zarządu WB Electronics skomentował zakup TB2 w swoim stylu czyli pisząc kompletne bzdury połączone z gigantyczną bufonadą. W chwili gdy on w 2011 r. podniecał się tymi dziewiczymi lotami w barwach WP tego swojego malutkiego 10 kg dronika, w Turcji od dwóch lat latał już prototyp TB1 - około 500 kg dron z którego potem powstał TB2. https://en.wikipedia.org/wiki/Bayraktar_Tactical_UAS
Ale oczywiście te wszystkie medialne prostytutki z tych militarnych pisemek w których WB się non stop reklamuje, już to podają dalej.
#wojsko #wojskopolskie #militaria #turcja #drony
Pobierz Thorkill - Wiceprezes zarządu WB Electronics skomentował zakup TB2 w swoim stylu czyl...
źródło: comment_16216963279s6Al0MlrUDnlro3OVqndU.jpg
  • 8
@Thorkill: wiesz może jak Baykar poradził sobie z sankcjami? Od wojny Azerbejdżanu z Armenią mają wstrzymane dostawy z UK, Kanady itp. Nie mają silników ani elektroniki. Co oni teraz montują w tych TB2?
Nie mają silników ani elektroniki. Co oni teraz montują w tych TB2?


@stahs: Głowice Wescam nie są dla nas problemem. W magazynach PGZ od 2019 r. leży 47 głowic tego typu czekając na zamontowanie w PGZ 19R. Więc w najgorszym scenariuszu one mogą zostać przekazane producentowi TB2 a ten je zamontuje w przeznaczonych dla nas dronach.
Natomiast co do silników Rotax to wydaje mi się że po okresie chwilowego "zawieszenia" ich
Oczywiście jak jest naprawdę nie wiem.

Tak jako ciekawostkę powiem że Polacy w PZL Kalisz od paru lat także próbują skopiować te silniki Rotaxa.


@Thorkill:

Rotax w TB2 to zwykły 100 konny boxer używany głownie do ultralekkich samolotów, jest dla niego sporo alternatyw w tych samych gabarytach i mocy, często robione małoseryjne (całkowicie skrawaniem) w małych firmach.

To naprawdę nie jest żadne wyzwanie technologiczne, mówimy o nieco poprawionej technologi z lat
Rotax w TB2 to zwykły 100 konny boxer używany głownie do ultralekkich samolotów, jest dla niego sporo alternatyw w tych samych gabarytach i mocy, często robione małoseryjne (całkowicie skrawaniem) w małych firmach.


@eeemil: Nie znam się na silnikach lotniczych ale czy to nie jest tak że te Rotaxy wyróżniają się na rynku takich jednostek napędowych tym że mają niższą od innych masę? No i to jest największy problem technologiczny przy ich
te Rotaxy wyróżniają się na rynku takich jednostek napędowych tym że mają niższą od innych masę?


@Thorkill:

Wyróżniają się certyfikatem lotniczym i dobrą marką, ale to jest kwestia przy certfikowanych samolotach załogowych, przy dronach wojskowych i samolotach niecertyfikowanych (klasy UL) to już nie ma znaczenia.

Pozatym firma Limbach w Niemczech też produkuje certyfikowane silniki tej klasy, tylko są droższe.

Nie problemów z ich kopiowaniem poza opłacalnością, ale to wynika z tego
Głowice Wescam nie są dla nas problemem. W magazynach PGZ od 2019 r. leży 47 głowic tego typu czekając na zamontowanie w PGZ 19R. Więc w najgorszym scenariuszu one mogą zostać przekazane producentowi TB2 a ten je zamontuje w przeznaczonych dla nas dronach.


@stahs: Errata. Sprawdziłem to teraz i jednak napisałem tutaj bzdurę. Owszem PGZ kupił dla Orlika głowice Wescam ale mniejsze Wescam MX8. Natomiast w TB2 instalowano dotąd głowice Wescam