Wpis z mikrobloga

Merlin, silniki z Falcona dla laika wyglądają całkiem podobnie, a niektóre z nich mają po 10 lotów.


@Obruni: Silniki z Falcona są za każdym razem przeglądane i niektóre części wymienia się obligatoryjnie po każdym locie. Raptory mają być gotowe do startu po jakimś lekkim przeglądzie (czy tylko przejrzeniu telemetrii), bez żadnych wymian/napraw.
Silnik na pierwszym planie, tj. numer 54, ma starszy design (jeszcze nie produkcyjny) niż dwa pozostałe użyte w SN15. Od SN56 silniki wyglądają tak


@texas-holdem: Tak z ciekawości. Który raptor nie odpalił przy lądowaniu? Bo miało odpalić wszystkie trzy, ale coś nie pykło.
Ale ma duże turbo, jaki boost?


@Wiciu553: W skrócie 300 bar... Tam są dwie turbiny, jedna spręża tlen, druga metan. Obie turbiny mają >300 bar bo tyle jest w komorze spalania więc turbina musi dawać więcej żeby przepchnąć gaz przez rury, dysze, etc....

Turbina sprężająca wodór przepycha 730 kg/s, ta druga od metanu 200 kg/s. Ciśnienie w zbiornikach jest około 3-4 barów (tyle jest na wejściu turbiny).

Pojedynczy silnik - jak
Jesteś pewien, że silniki nie są testowane po wyprodukowaniu?


@kwanty: Na pewno są w jakimś zakresie testowane, ale wąpię, aby wszystkie przechodziły po parę minut przepaleń. Takie długie static fire są raczej okazjonalne, na niektórych silnikach. Obecnie pewnie rzadziej niż kiedyś, skoro projekt się ugruntował.
Tak z ciekawości. Który raptor nie odpalił przy lądowaniu? Bo miało odpalić wszystkie trzy, ale coś nie pykło.


@piter555: Po pierwsze nie ma obecnie żadnych dowodów by twierdzić, że coś w tym locie nie pykło. Po drugie, też mnie ciekawi, który silnik nie odpalił, ale nie natknąłem się na taką informację, póki co.
co jakoś czas nachodzi mnie taka myśl, że oni specjalnie nie kryją się z technologią udostępniając wszędzie tak dokładne zdjęcia. Chiny czy Indie muszą być wdzięczne.


@miecz_przeznaczenia: Musk kiedyś powiedział, że jeśli ktokolwiek na świecie jest w stanie odtworzyć Raptora na podstawie zdjeć, to zdjęcia i tak nie są takiemu komuś potrzebne*. Prawda jest taka, że prościej byłoby od zera zbudować podobny silnik, niż próbować zrobić kopię ze zdjęć. Prawdopodobnie mógłbyś