Wpis z mikrobloga

@HPCC1A9F: ale wiesz że na pneumatycznym pistolecie jest sprzęgło które się załącza przy ustalonym momencie, i oni dokręcają do skutku (pistolet wydaje wtedy taki charakterystyczny dźwięk takiego "klikania"), a potem biorą tak zwany klucz dynamometryczny i dokręcają do momentu zalecanego przez producenta samochodu ?
  • Odpowiedz
@HPCC1A9F: no ale co Ty mi przesyłasz? Gość w tym artykule założył że mechanicy w kluczach pneumatycznych przekraczają nominalny moment z klucza dynamometrycznego i na podstawie tego chochoła wysnuł że to jest bezcelowe ....
A potem opisał jak to robić poprawnie czyli ustawić właściwy moment mniejszy od tego na kluczu dynamometrycznym ...

Podsumowując: można #!$%@?ć jakby nie było jutra bo i tka na końcu moment dokręcenia definiowany jest przez klucz
  • Odpowiedz
@Spioooch: no nie wiem, wszędzie gdzie opony wymieniałem to zawsze gość na końcu kluczem dynamometrycznym dokręcał, a jakby tego nie robił to wiesz że zakład #!$%@? i lepiej tam nie jeździć xD
  • Odpowiedz
@Qrka: To przyuważ czy on na koniec faktycznie dokręca tym kluczem dynamometrycznym czy tylko zakłada ten klucz i od razu robi "KLIK" czyli osiągnięty moment ustawiony na kluczu. Oczywiście, że osiągnięty bo na kluczu ma ustawione 120Nm a wcześniej #!$%@?ł udarem 300Nm. Tak to wygląda w praktyce :)
  • Odpowiedz